ervaring, salaris, etc eerste motorfietstechnicus

Je kunt ook gaan voor de docentenopleiding autotechniek./motortechniek
Je gaat dan werken op een vmbo of mbo. Vooral mbo is totaal anders dan een middelbare school.


Een docent begint bij 2500 bruto tot 3900 bruto pm bij een werkweek van 38 uuur

Hier heb ik totaal niet aan gedacht, maar het idee spreekt me wel direct aan! Enig idee of hier een aparte opleiding voor is, of moet je hier gewoon een motortechniek opleiding en leerbevoegdheid voor hebben?
 
Laatst bewerkt:
yep... laat al het overwerk tijd voor tijd uitbetalen, mag onbeperkt sparen.....
naast 24 vak dagen, inmiddels 4 ouwelullendagen er bij, ( meer dan 220 uur staan), eindloonpensioen..
Wel al-round monteur, dus electro ( besturings), pneumatiek, hydrauliek, PLC ( allen Bradley ,siemens), mechanisch ( Tig, draai, ) enz enz
uur stilliggen kost bij ons 50-70.000 euro, dus 2 x een uur besparen op jaarbasis is al mijn salaris verdiend

Vandaag b.v. een van de 20 stappenmotoren van een machine de geest gegeven, ook de controller naar de kloten, dus machine openen, diagnotiseren, motor vervangen, controller vervangen, motor afstellen , controller programmeren, machine dichtmaken, binnen 1,5 uur, dan staat er 20 man te wachten, en 90.000 euro productieverlies..
En alles onder streng hygienische omstandigheden, dus full coverall, katoenen handschoenen, met daaroverheen latex, gezichtsmasker, en alles met alcodes ontsmetten

okay even nagekeken...
65k bruto per jaar
 
Laatst bewerkt:
8<
En alles onder streng hygienische omstandigheden, dus full coverall, katoenen handschoenen, met daaroverheen latex, gezichtsmasker, en alles met alcodes ontsmetten
Een beetje motorfietsmonteur pakt het sowieso ook zo aan natuurlijk. :+
 
Jajoh, alsof iemand zijn salaris openlijk op een forum zou gooien omdat jij niet weet wat je wilt worden.
Er zijn genoeg forums met salaris topics hoor, Fok!, Tweakers etc.
Blijkbaar schaamt niet iedereen zich ;)
geen wonder dat het openbaar vervoer onbetaalbaar wordt, en dan is dit nog zonder gevarengeld.
Inderdaad, dat is geen slecht salaris voor een buschauffeur !
 
Laatst bewerkt:
Er zijn genoeg forums met salaris topics hoor, Fok!, Tweakers etc.
Blijkbaar schaamt niet iedereen zich ;)

Die hoef je toch niet te zien? Iedereen weet toch dat motorfietsmonteurs idioot hoog betaald worden? O-)
 
wat heeft het door jou genoemde met het salaris van een chauffeur te maken?
als een simpele chauffeur al op ruim €3100 zit wat mag de directie dan wel verdienen?

edit; vervang verdienen voor krijgen.

Het is een bruto salaris. Er gaat dus nog een hoop af. Na aftrek van alle lasten blijft daar een bedrag van om de nabij € 2.000,= over, dat noemen ze het netto loon.

Je krijgt dus een (netto) loon waar alle belastingen en premies van betaald zijn. Als je dan naar de winkel gaat dan moet weer belasting betalen over het artikel wat je koopt.

In het geval van een motorvoertuig en ook de brandstof heeft de belasting in al zijn vormen extreme waardes gekregen in de loop der jaren.
 
Daar kan een gezin in Nederland niet van leven.

Hoe minder je werkt/verdiend hoe meer subsidie je krijgt, dus dat zou nog kunnen meevallen.

Als voorbeeld, met dat salaris en een vrouw die thuis zit met 2 kids van 12 en 10.
Zit je zomaar aan 400 euro netto subsidie (toeslagen van het rijk) Dan heb je waarschijnlijk ook nog bij de gemeente recht op subsidie.

Dan een paar uurtjes zwart erbij klussen per week als bijvoorbeeld poetsvrouw en wij maar werken :+
 
K
yep... laat al het overwerk tijd voor tijd uitbetalen, mag onbeperkt sparen.....
naast 24 vak dagen, inmiddels 4 ouwelullendagen er bij, ( meer dan 220 uur staan), eindloonpensioen..
Wel al-round monteur, dus electro ( besturings), pneumatiek, hydrauliek, PLC ( allen Bradley ,siemens), mechanisch ( Tig, draai, ) enz enz
uur stilliggen kost bij ons 50-70.000 euro, dus 2 x een uur besparen op jaarbasis is al mijn salaris verdiend

Vandaag b.v. een van de 20 stappenmotoren van een machine de geest gegeven, ook de controller naar de kloten, dus machine openen, diagnotiseren, motor vervangen, controller vervangen, motor afstellen , controller programmeren, machine dichtmaken, binnen 1,5 uur, dan staat er 20 man te wachten, en 90.000 euro productieverlies..
En alles onder streng hygienische omstandigheden, dus full coverall, katoenen handschoenen, met daaroverheen latex, gezichtsmasker, en alles met alcodes ontsmetten

Is het niet makkelijker en sneller om te douchen voordat je naar je werk gaat?
 
wat heeft het door jou genoemde met het salaris van een chauffeur te maken?
als een simpele chauffeur al op ruim €3100 zit wat mag de directie dan wel verdienen?

edit; vervang verdienen voor krijgen.

Het door mij genoemde heeft ook niet veel met mijn salaris te maken, maar die kosten moeten wel terug verdiend worden. Overigens is mijn salaris wel inclusief vaste rooster en wisseldiensttoeslag en mag ik daarvoor op de meest onchristelijke tijden/dagen werken.... ;)
 
Het door mij genoemde heeft ook niet veel met mijn salaris te maken, maar die kosten moeten wel terug verdiend worden. Overigens is mijn salaris wel inclusief vaste rooster en wisseldiensttoeslag en mag ik daarvoor op de meest onchristelijke tijden/dagen werken.... ;)
En woensdag 08 maart 1972
 
wat heeft het door jou genoemde met het salaris van een chauffeur te maken?
als een simpele chauffeur al op ruim €3100 zit wat mag de directie dan wel verdienen?

edit; vervang verdienen voor krijgen.


Verantwoording, je vangt als chauffeur ( bus ) relatief een normaal salaris omdat
je geen ongemotiveerde achter het stuur wilt hebben van een *dure* bus
met 40+ man achterin.
Vaak ook gebroken diensten, hier is ook compensatie voor.

Geen idee wat die touringcar piloten verdienen trouwens, of daar
veel verschil in zit.



Vrachtwagen chauffeur zit over het algemeen nét wat hoger, dit door je veel meer uren maakt en eventuele overnachting vergoeding.
Een bus chauffeur lijndienst kan ( zover ik weet ) niet zo makkelijk veel overuren draaien.

Chauffeur vracht, rustige periode , rond de 2500 netto
Drukke periode, 3500 netto.
Dan ben je elke dag thuis, slaap je in je auto zit je +- 200 p/w hoger.

Investering is natuurlijk wel behoorlijk, en dit krijg je niet als je net begint.
 
Laatst bewerkt:
Hoe minder je werkt/verdiend hoe meer subsidie je krijgt, dus dat zou nog kunnen meevallen.

Als voorbeeld, met dat salaris en een vrouw die thuis zit met 2 kids van 12 en 10.
Zit je zomaar aan 400 euro netto subsidie (toeslagen van het rijk) Dan heb je waarschijnlijk ook nog bij de gemeente recht op subsidie.

Dan een paar uurtjes zwart erbij klussen per week als bijvoorbeeld poetsvrouw en wij maar werken :+
:^
Gelukkig heb ik geen vrouw en kinders :P
En als ik een vriendin krijg werkt ze ook maar mooi zelf ;)
 
Een jochie van 18 zal niet hetzelfde salaris krijgen als jij toch?

Ah zo, nee inderdaad, dienstjaren spelen ook een rol...in mijn geval zijn dat er nu 10.
En de minimum leeftijd is trouwens 21. (en je moet minimaal 1.65 meter zijn :P )

Verantwoording, je vangt als chauffeur ( bus ) relatief een normaal salaris omdat
je geen ongemotiveerde achter het stuur wilt hebben van een *dure* bus
met 40+ man achterin.
Vaak ook gebroken diensten, hier is ook compensatie voor.

Geen idee wat die touringcar piloten verdienen trouwens, of daar
veel verschil in zit.



Vrachtwagen chauffeur zit over het algemeen nét wat hoger, dit door je veel meer uren maakt en eventuele overnachting vergoeding.
Een bus chauffeur lijndienst kan ( zover ik weet ) niet zo makkelijk veel overuren draaien.

Chauffeur vracht, rustige periode , rond de 2500 netto
Drukke periode, 3500 netto.
Dan ben je elke dag thuis, slaap je in je auto zit je +- 200 p/w hoger.

Investering is natuurlijk wel behoorlijk, en dit krijg je niet als je net begint.

Klopt :Y Als stadsvervoerder hebben we met de rijtijdenwet weinig te maken(waardoor je dus ook zomaar 4,5-5 uur non stop in de bus zit :') ), maar er bestaat gelukkig nog wel een arbeidstijden wet....Overwerken kan dus inderdaad alleen als de wekelijkse rusttijd niet in het geding komt.
Gebroken diensten :r zijn bij ons gelukkig al een poosje afgeschaft... *O*
 
Laatst bewerkt:
In de vracht kan je denk ik iets eenvoudiger tikje creatief om gaan met de regelgeving,
Lijnbedrijf.. ( kuch.. semi overheid dingetje ) , neem ik aan dat dat gewoon
niet gewenst is.

In tegenstelling tot het vracht waar iedereen juist in ehh... -de marge- het geld verdient.
Als je hier stipt op de regels werkt ga je toch vrij snel niet passend bij een bedrijf
gevonden worden.

In de vracht heb je wel meer last van de economie , we hebben een slechte tijd gehad ( dus.. minder uren / werk ) .. En dus heb je gewoon netto minder aan het einde van de week.
Heb je op de bus geen last van, die rijd toch wel.

Toegegeven, het trekt nu weer aan gelukkig, en dit kan je ook zeer goed zien op je eigen
afrekening.

Hoewel het soms niet leuk is, is nu de tijd weer aangebroken dat je opdracht gevers moet bellen
dat je echt geen tijd meer hebt om voor ze te rijden.
Dat was vorig jaar wel anders.
 
Laatst bewerkt:
Vrachtwagen chauffeur zit over het algemeen nét wat hoger, dit door je veel meer uren maakt en eventuele overnachting vergoeding.
Een bus chauffeur lijndienst kan ( zover ik weet ) niet zo makkelijk veel overuren draaien.

Chauffeur vracht, rustige periode , rond de 2500 netto
Drukke periode, 3500 netto.
Dan ben je elke dag thuis, slaap je in je auto zit je +- 200 p/w hoger.

Investering is natuurlijk wel behoorlijk, en dit krijg je niet als je net begint.

Ja doeiii een vrachtwagen chauffeur verdient netto maar €1700 in een rustige periode.

Ik kan het (helaas) weten want ik als machinist mobiele kraan val onder het transport cao.
Bij een 50 urige werkweek verdien je incl toeslagen "maar" €2400
 
Terug
Bovenaan Onderaan