Ervaringen elektrisch verwarmde handschoenen

BadSlipper

Hebben we haast of zo?
Donateur
8 feb 2012
1.627
39
61
Noord-Oost Nederland
Misschien waren de batterijen al vol toen je ze in de oplader stak. Ik zou ze gewoon maar eens proberen. Was er geen snoer voor een directe accuaansluiting bij?dat werkt veel beter (bij Gerbing tenminste).
 

Suzuki Tony

Die hard MF'er
21 dec 2010
427
3
67
Hoi
Het kan zijn dat de batterijen al vol waren, ik ga morgen de handschoenen proberen
Een snoer voor rechtstreeks op de batterij is er standaard niet bij, trouwens dit kan ik niet gebruiken omdat het baterijke op mijn Suzuki RV125 12 Volt 1,2A is.
De RV is omgebouwd van 6 volt naar 12 volt en een grotere batterij kan ik niet plaatsen.
Morgen een paar uurtjes rijden en dan eens aan de lader hangen.
Bedankt voor jullie antwoorden
 

Suzuki Tony

Die hard MF'er
21 dec 2010
427
3
67
Hoi,
Vandaag een ritje van 120km met tussenstops gedaan en inderdaad de batterijen waren vol,
4 levels in 2 stand 4uur warme handen, op 5 km van mijn woonst schakelde 1 handschoen zichzelf uit en een paar minuten later de andere.
Nu juist geprobeerd met de lader in inderdaad het Letje kleurde nu rood dus laad cyclus.
Bedankt voor jullie info
 

Dutchy748

MF veteraan
23 jun 2015
2.513
960
IJsselstein
Ah.... lees je post nu pas. Ik heb afgelopen winter met Klan-E's gereden. met 12V accu. Laden is zoals je beschrijft, maar volgens mij stond dit ook in de gebruikshandleiding. Wel had ik na 4 maanden woon-werk (3,200km per maand) dat de naad van het onderste manchet losliet. Dis is -via de dealer- door de importeur gerepareerd en verstevigd ( na enig wachten).


PS: Gerbings zijn m.i. VEEEEELS te dik; het bedienen van rem/koppeling een crime. Daar kwam ik gelukkig al achter in de winkel....
 

Dutchy748

MF veteraan
23 jun 2015
2.513
960
IJsselstein
Hoi
Het kan zijn dat de batterijen al vol waren, ik ga morgen de handschoenen proberen
Een snoer voor rechtstreeks op de batterij is er standaard niet bij, trouwens dit kan ik niet gebruiken omdat het baterijke op mijn Suzuki RV125 12 Volt 1,2A is.
De RV is omgebouwd van 6 volt naar 12 volt en een grotere batterij kan ik niet plaatsen.
Morgen een paar uurtjes rijden en dan eens aan de lader hangen.
Bedankt voor jullie antwoorden
Hangt er helemaal af hoeveel vermogen jouw altenator/dynamo levert en hoeveel je "over" hebt


 

Miglowie

MF veteraan
21 mei 2016
1.549
1.064
43
Vollenhove
Ah.... lees je post nu pas. Ik heb afgelopen winter met Klan-E's gereden. met 12V accu. Laden is zoals je beschrijft, maar volgens mij stond dit ook in de gebruikshandleiding. Wel had ik na 4 maanden woon-werk (3,200km per maand) dat de naad van het onderste manchet losliet. Dis is -via de dealer- door de importeur gerepareerd en verstevigd ( na enig wachten).


PS: Gerbings zijn m.i. VEEEEELS te dik; het bedienen van rem/koppeling een crime. Daar kwam ik gelukkig al achter in de winkel....
Dat ligt eraan welke je neemt. De G-12 is gewoon een leren winterhandschoen qua dikte. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Sinds mijn vader gestopt is met motorrijden heb ik er een paar Hybrids erbij en die zijn een stukje dikker inderdaad.
 
  • Like
Waarderingen: Frazer

BadSlipper

Hebben we haast of zo?
Donateur
8 feb 2012
1.627
39
61
Noord-Oost Nederland
Gerbings veel te dik?! Kletskoek! Ik draag ze veel, ook als de verwarming niet nodig is. Het zijn de fijnste handschoenen die ik ooit gehad heb. Ik kan er zelfs de TomTom mee bedienen 8-)