Rommelrijder
Die hard MF'er
- 12 mei 2002
- 395
- 0
De eerste keer dat ik naar Noorwegen ben geweest was met de CB750 en dat was rond 1973 denk ik.Ik ga over 2,5 weken op pad naar de noordkaap. Als wapen heb ik een AfricaTwin gekozen. Enige minpunt van deze motor is dat het zadel een beetje smal is. Gelukkig ben ik zelf ook niet al te breed, dus ik hou het nog wel vol over lange afstand.
Waarom heb jij het niet gehaald?
Ervaringen kun je over een maand op het forum lezen.
Ik kan me voorstellen dat je met zulke motoren wat problemen met het rechterhandje hebt in Noorwegen.Ben er vorig jaar eind juni geweest.
Ik reed op een '00 CBR 600, m'n maten op resp. '98 CBR 900, VFR800 en R1150GS.
In een van bovengen.topics zie je de route die we gevolgd hebben.
Verschrikkelijk genoten van de wegen in Noorwegen, al is het voor mij onmogelijk om me aan de max snelheid (90 km/u) te houden,je verpest err zulke lekkere bochtjes mee.
Bij Trondheim zijn we danook aangehouden door een burgerauto met oom agent die ons een mooie video liet zien van de laatste 20 km.
Onze snelheid lag tussen 100 en 140 (gem.120 volgens hem), maar we werden gematst aangezien onze rijstijl verder netjes was: geen gevaarlijke inhaalacties e.d.
Buiten de gebieden rond de steden bijna geen politie gezien dus lekker door kunnen rijden.
Wat wil je nog meer weten?
Paar interessante sites:
http/www.norway.org/
http/www.nordicbike.no/3wknrcap.htm
http/www.geocities.com/stefanj71/travel/
http/www.nordicbike.no/index.htm
http/folk.uio.no/joakimt/nam/namkart.html
http/home.online.no/~storerud/travel.htm
http/www.gonorway.no/
Een jaar of wat geleden, met een groepje daar geweest & ook idd vignet moeten aanschaffen. Als je met een groepje bent, hoeft er maar 1tje zo'n vignet te hebben & dan valt de prijs wel mee. Volgens mij is 't zodat ze kampeerders kunnen achterhalen, omdat je dan geregistreerd staat.Op donderdag 20 juni 2002 23:17 schreef Rommelrijder het volgende:In Sweden is tegen woordig een soort campingvignet verplicht wat overigens op de camping verkrijgbaar is.Dat is voor een enkele overnachting niet zo leuk.
Wie heeft daar ook ervaring mee.
Ik kan me voorstellen dat je met zulke motoren wat problemen met het rechterhandje hebt in Noorwegen.
De laatste keer dat ik er was(3 jaar geleden) waren de wegen in prima staat.
Het is echter wel zo dat je een eland op de weg tegen kunt komen.
Ik heb een VW busje gezien die een eland tegen was gekomen.
Het busje lag op zijn zijkant naast een dode eland en dat wil je met de motor al helemaal niet meemaken.
Ik hoop wel weer eens met de motor naar noorwegen te gaan maar dit jaar zal het er nog niet van komen.
De meesten schijnen van veer diensten gebruik te maken maar tegenwoordig is de rit bijna helemaal te rijden.Alleen in het noorden nog enkele over tochtjes.
In Sweden is tegen woordig een soort campingvignet verplicht wat overigens op de camping verkrijgbaar is.Dat is voor een enkele overnachting niet zo leuk.
Wie heeft daar ook ervaring mee.
Overigens vast bedankt voor de reacties.
Ook voor vrij kamperen?is geldig (en verplicht!) in heel Scandinavië
Ook voor vrij kamperen?
Hiervoor ga ik dus naar Noorwegen...
Bij slecht weer heb je niet zo snel dorstNoorwegen is errug mooi, alleen de drank is zo verrekte duur.... En je moet puur mazzel hebben met het weer.