MyRouteApp, navigatie app voor motor

Sygic ken ik niet zo. Ik gebruik TomTom GoMobile. Vanuit MRA kun je dan rechtstreeks via de cloud routes/tracks in de app plaatsen in seconden ;)
Route -> Opslaan als -> MyDrive (Beta) -> en boem hij staat in de lijst van 'Mijn Routes' in de TomTom App.

De navigation App van MRS: MyRouteApp Navigatie
Maar die is nog in ontwikkeling.


Een vraag over het opslaan van een route in mydrive. Ik sla dus een route op via MRA in mydrive, echter, als ik nu de mydrive app open en klik op ‘mijn routes’ dan is de lijst helemaal leeg.

Iemand tips?




Navigatie app werkt goed in iOS. Routes van MRA naar TomTom Go gaat niet werken, dat werkt alleen met Android. TomTom krijgt het tot op heden niet voor elkaar in de iOS app.
 
Laatst bewerkt:
He jammer, het klonk juist zo goed. Suggesties voor een navigatie app die wel goed samenwerkt met MRA voor IOS?
 
Waarschijnlijk begrijp ik het niet, maar met de MRA app zelf kun je niet navigeren toch? Alleen routes maken en bekijken welke dan geëxporteerd moeten worden naar een navi systeem of andere app. Is er een IOS app welke goed werkt met routes van MRA?
 
Een vraag over het opslaan van een route in mydrive. Ik sla dus een route op via MRA in mydrive, echter, als ik nu de mydrive app open en klik op ‘mijn routes’ dan is de lijst helemaal leeg.

Iemand tips?

Hi
Als je routes vanuit MRA direct opslaat naar TT MyDrive, dan klopt het dat je de routes niet in de app of web van MyDrive ziet. Ze staan echter wel in je TT, mits deze verbinding heeft via je telefoon met hetzelfde account.
De reden dat MyDrive de route niet toont heeft te maken met de manier waarop TT routes importeert, en bovendien kun je in MyDrive routes niet nabewerken, dus heb je ze niet nodig
 
Waarschijnlijk begrijp ik het niet, maar met de MRA app zelf kun je niet navigeren toch? Alleen routes maken en bekijken welke dan geëxporteerd moeten worden naar een navi systeem of andere app. Is er een IOS app welke goed werkt met routes van MRA?

Www.myrouteapp.com is de routeplanner en route bibliotheek en daarvandaan exporteer je naar bv je TT.
Dit kan op pc/Mac maar ook op Phone en tablet.
Daarnaast is er een App die alles kan wat op de pc kan, behalve navigeren

Tweede product van MRA is navigation.myrouteapp.com, een app op Android en iOS waarmee je dus wel kunt navigeren, en direct gebruik kunt maken van de routes in MRA
Check anders de webinar room op de site ff, en kijk het laatste kennismaking webinar, daarin leg ik alles uit
Bovendien is de korting nog 2 dagen geldig, 😉
 
Hi
Als je routes vanuit MRA direct opslaat naar TT MyDrive, dan klopt het dat je de routes niet in de app of web van MyDrive ziet. Ze staan echter wel in je TT, mits deze verbinding heeft via je telefoon met hetzelfde account.
De reden dat MyDrive de route niet toont heeft te maken met de manier waarop TT routes importeert, en bovendien kun je in MyDrive routes niet nabewerken, dus heb je ze niet nodig
.

Duke Nukem heeft een IPhone met TomTom Go. Daar gaat het sowieso niet werken. Enige manier is om naast MRA ook de MRA navigatie app te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Iedere App werkt met MRA. Klik Deel je route in MRA en sla op in de cloud bv Dropbox of Google Drive.
Downloaden naar je mobiel en knorren maar.

De combi met TT Go Mobile is handiger, want hoe je die extra stap niet te zetten.

Of koop een rugged Android Smartphone voor GPS gbruik.
 
Laatst bewerkt:
MRA app i.c.m. Sygic app werkt ook prima, maar kan alleen routes aan, met max 47 routepunten. TT Go Mobile app is beter/mooier dan Sygic, en werkt met tracks... en dat werkt net even lekkerder.
De kronkelroutefunctie maakt het af.
De MRA Navigatie heb ik vooralsnog geen ervaring mee.
 
Kloppen de routes nog een beetje als ze overgezet zijn en gebruikt worden in een ander navigatie systeem of app? Ik lees dat er soms nog wel eens verschillen in zitten?
 
Ik rij met de TomTom Go app op mijn Samsung S7. Meerdere reizen mee gedaan nu en bevalt echt goed! Ben op dit moment in het Sauerland en heb vandaag eens een stukje geprobeerd met de navigatie app van MRA. De app heeft potentie maar wat ik prettiger vind aan de tomtom app zijn tot nu toe twee dingen.
- de tomtom kaart vind ik duidelijker dan de kaart die de MRA app gebruikt.
- de kaart bekijken in de MRA app werkt niet zo fijn als in de tomtom app. Ik mis een knop waarmee je het noorden in een keer naar boven kunt zetten. Nu moet je in de MRA app met je vingers pinchen en draaien om de kaartweergave te draaien. Werkt gewoon nog niet zo soepel als met de Tomtom app.

Verder vond ik de app al behoorlijk goed!
 
Heb je in de app ook verkeers info en flitspalen?

De MRA app heeft verkeers-alerts op de kaarten en waarschuwingen voor flitsers. Hoe accuraat deze zijn weet ik nog niet. Geeft volgens mij geen alternatieve route als je van A naar B rijdt, zoals TomTom Go.
 
Laatst bewerkt:
Is het mogelijk om in MRA de routepunten van een route tijdelijk onzichtbaar te maken ?
Ik wil graag een screenshot van de route maken, maar met al die blauwe bollen ziet het er niet uit.
 
Nou, bewaar de route op je PC. Die gpx bevat de route (blauwe bollen) en de TRACK.
De GPX opnieuw opladen als "Route-Track" naar MRA. Dat zou moeten werken.
En dan heb je zo'n mooi lijntje.
 
Beter, start een nwe route. linker balk ga naar routes en voeg je route toe. je kan de kleur kiezen en zelfs meerdere routes laten zien
 
Ok thanks !
Ga het eens proberen !

EDIT : Gelukt ! Thanks !
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Even de berichten hier gescand maar ik kon zo 1,2,3 geen antwoord op mijn vragen vinden.
Dus stel ik ze hier toch maar even:

Ik had vroeger een Garmin Zumo en tegenwoordig een TomTom Rider 450. Met de Garmin heb ik MapSource en BaseCamp meegeleverd gekregen en kan daar redelijk mee lezen en schrijven.

Ik maak veel routes voor lange buitenlandse vakanties. Alpen, Pyreneeën, Sierra Nevada etc.
Trips van zo'n 3.500 a 4.500 km.

Ik werk nu met MapSource en zet eerste een aantal punten op de kaart. Punten met wegen/ passen en bergen die ik graag wil rijden. Dit is nog heel globaal, ik maak dus nog geen route(s).
Dan ga ik tussen die punten op zoek naar mooie wegen en zet daar ook weer punten op. Dit is info die ik van websites haal, of Michelen kaarten of bijvoorbeeld de Alpen Tourer.

Pas als ik oor mijn gevoel alle punten heb staan, ga ik daadwerkelijk routes maken door de punten te verbinden. Zodra een route meer dan 420 km is, dan sla ik hem op, ongeacht het eindpunt.
De volgende punt is dan het startpunt van mijn volgende route, totdat deze ook weer 420 kilometer is.

Klinkt omslachtig, maar werkt (voor mij) super, omdat ik dan meteen zie hoeveel kilometer de hele trip in totaal is, en kan makkelijk routes wat verlengen of inkorten als ik te veel of te weinig kilometers heb.

Dit geeft ook tijdens de reis flexibiliteit: Afgelopen jaar op vakantie heb ik een dag met pech gestaan, heeft flink wat uren gekost. Toen hebben we die dag gewoon een snellere route naar het eindpunt van die dag genomen en de volgende dag hebben we de route weer hervat.

Nu ben ik aan het kijken of ik niet van Mapsource/ BaseCamp af moet stappen en richting MyDrive op MyRouteApp moet gaan stappen.

Eerste vraag: is dit verstandig en zo ja: welke van de twee? (Denk dat ik het antwoord al weet; MyRouteApp). en Waarom

Tweede vraag: kan ik de werkwijze zoals ik deze nu hanteer blijven volgen; eerst punten op de kaart zetten, dan deze punten verbinden via zelfgekozen mooie wegen, en dan een stuk of 9 tracks van plm 420 km splitsen, zodat ik tijdens mijn vakantie nog flexibiliteit en overzicht houd.

Zo. Lang verhaal. Alvast bedankt voor jullie antwoorden/ suggesties.
 
Kort antwoord: Ja, op beide vragen.
9 routes/track maken en die kan je ook tot 1 route/track maken. Maar effe opletten, want voor bepaalde functie heb je Gold nodig. Dat is nu een abbonement per jaar af te sluiten.

Maar test het met het gratis account. Je ziet dan meteen voor welke functies je de Gold versie nodig hebt. Ze volgende week geloof ik weer een Webinar. Handig om te volgen als je een nieuweling bent.
 
Hoi monster796


ik werk ook ongeveer zo...(wel minder km per dag)

Ik werkte vroeger met TYRE en sinds nu ik denk zon 2 jaar met MRA en heb nu ook de navigatie app op mijn gsm manlief heeft de tt dus ik kan me voorstellen dat je de MRA geweldig gaat vinden,ik heb toen meteen een gold lifetime abonnement afgesloten en hier geen spijt van,komen steeds meer nieuwe leuke dingen bij zoals overslaan bij een pas of veerboot etc etc....probeer het inderdaad eens uit zou ik zeggen..
Succes Karin
 
Terug
Bovenaan Onderaan