Ervaringen met rijschool VOC Limburg (Sittard)

Even voor je beeldvorming ;) Dat wat jij nu doet zou je misschien wel onder het kopje smaad/laster kunnen gooien en is strafbaar ;)

Als je een zaak wilt beginnen doe aangifte en laat het voorkomen, maar ga niet hier een rijschool of persoon zwart maken terwijl je eigenlijk helemaal geen enkel bewijs hebt anders dan dat er een keer iemand niet is op komen dagen en een keer een half uurtje te laat is geweest.

Ik neem aan dat je de "les" waar niemand is op komen dagen niet hebt hoeven te betalen en dat je het half uurtje ingehaald hebt zonder extra kosten ;)

En wat noem jij "zeer dubieuze lessen" ??

Ik heb me er in verdiept en het valt niet onder smaad / art 261 Sr;

Wetboek-online.nl | Wetboek van Strafrecht | Artikel 261

Nou ik heb een aantal lessen gehad in een wijk die buiten het examengebied valt, een beetje schakelen en sturen wat ik al lang kon terwijl hij met zijn telefoon zat te spelen. Hij SMSte vaak vlak voor tijd af met een kut smoes en ik zou een spoedcursus krijgen maar hij ging 2 maanden op vakantie.

Voor de mensen die zeggen, goedkoop is duurkoop, ik betaalde 1255 euro voor 24 lessen + examen, bij een grote dure rijschool betaal ik voor 23 lessen en examen 1250 euro, hij was gewoon de 1e die reageerde op mijn e-mail / telefoontje.
 
Ik heb me er in verdiept en het valt niet onder smaad / art 261 Sr;

Wetboek-online.nl | Wetboek van Strafrecht | Artikel 261

Nou ik heb een aantal lessen gehad in een wijk die buiten het examengebied valt, een beetje schakelen en sturen wat ik al lang kon terwijl hij met zijn telefoon zat te spelen. Hij SMSte vaak vlak voor tijd af met een kut smoes en ik zou een spoedcursus krijgen maar hij ging 2 maanden op vakantie.

Voor de mensen die zeggen, goedkoop is duurkoop, ik betaalde 1255 euro voor 24 lessen + examen, bij een grote dure rijschool betaal ik voor 23 lessen en examen 1250 euro, hij was gewoon de 1e die reageerde op mijn e-mail / telefoontje.


Zoals al gezegd, ik weet niet of het eronder valt want ik heb geen rechten gestudeerd, maar ik vind het persoonlijk erg onfatsoenlijk om iemand van "oplichting" te beschuldigen op minimaal 1 forum terwijl daar geen bewijzen voor zijn, de persoon met volledige naam te noemen en de betreffende persoon dus ook geen kans te geven zijn kant van het verhaal te vertellen.

Ik heb bij Laurent gelest en heb nooit problemen gehad. Als er afgebeld werd ruim op tijd....Lessen waren goed...en hij heeft het AVD-examen van iemand anders (die dus niet kon) snel voor mij gereserveerd en nog even snel een paar uurtjes van te voren les kunnen doen omdat ik die echt wel nodig had....

Van mij zul je dus geen slecht woord gaan horen over Laurent, want ik ben dus wel zeer tevreden over de manier waarop het is gegaan bij mij.....

Maar als jij van mening bent dat je een zaak hebt, dan zou ik zeggen....stap naar de rechter en laat die maar beslissen :) Wel zo eerlijk toch?
 
Laatst bewerkt:
Waarom wordt hier de richtlijn
"boze topics door nieuwe gebruikers niet toegepast"?


Ik ben geen moderator en wil dat ook niet zijn maar als deze TS zich speciaal aangemeld heeft om negatieve reacties te verzamelen over een bepaalde rijschool dan zeg ik heel snel opzouten hier.
-O-
 
Verwijderd ivm klachten
Die klachten zou je natuurlijk hier ook kunnen posten....daar kan niks mis mee zijn, toch?

})


Bovendien, beschrijf eens, zonder namen te noemen, wat jou zo gestoord heeft.

Trouwens: lessen in wijken die niet in het examengebied vallen???/

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Als je je rbw uiteindelijk hebt, rij je dan ook alleen binnen het gebied waar je lessen gevolgd hebt? Daarbuiten kan echt niet hoor............ :+
 
Laatst bewerkt:
Ik bekijk met verbazing dit TOPIC.
Zojuist geslaagd bij VOC Limburg - Sittard met Ron, Laurent en John als instructeurs.
Theorie 1 x geslaagd
Bijzondere verrichtingen: 1 x geslaagd
Wegexamen: 1 x geslaagd
Alles binnen 30 lessen.

Introductie gehad van Ron inclusief bijzondere verrichtingen. Ron erg vakbekwaam, hart op de juiste plek zitten, kan soms wat kort door de bocht reageren. Even hierop aanspreken en erbij zeggen wat je wel en niet wilt en het is geregeld.
Weggedeelte gehad van Laurent, meestal met 2 motoren onderweg gedurende 2-3 lesuren. Laurent een stuk rustiger dan Ron, maar hoeft ook niet zo veel te corrigeren omdat de cursist al iets motorervaring heeft. Bespreekt de les voor en erna middels een briefing/debriefing.
Laatste paar lessen door John (vader Laurent) gedaan, zeer rustige lessen, hij laat je rijden en spreekt alleen dan wanneer het echt nodig is. Hij geeft je dat laatste stukje vertrouwen om plezierig op examen te kunnen gaan. Zet eventueel even de motor aan de kant om je van tips te voorzien.

Het materieel: 5 x Honda CBF 500 die goed functioneren, bij kleine gebreken eventueel meteen hersteld worden en bij grotere dingen naar de werkplaats wegbracht worden.
Motorhelmen, motorjassen, motorbroeken en handschoenen in alle maten verkrijgbaar.

Al met al heb ik met veel plezier daar lessen gevolgd.
Ik denk persoonlijk op het moment dat iemand het niet naar zijn zin heeft, een les die verzet wordt, zakt voor een examen, mogelijk de instructeur hem niet ligt op de kleur van de motor hem niet bevalt, altijd een stok vindt om mee te slaan. Het gras is altijd groener aan de overkant, maar bekijk de zaak eerst lateraal en naar jouw eigen rol in deze.

Ik vind het hele topic lasterend en negatief over komen, dat verdient deze rijschool zeer zeker niet.
Anoniem klagen via internet heeft grote impact. Vind ik derhalve niet oke.
groet,
Roger
 
Hallo beste motor liefhebber,

Even een reactie van mij over de Spoedcursus van 1560,00 euro 24 lessen pakket bij VOC LImburg.

Het volgende; Mijn bedoeling was binnen een week (ongeveer) mijn motorrijbewijs te behalen dus heb ik contact opgenomen met VOC LImburg te Sittard.
Deze vertelde mij dat de cursus AVB en AVD gebeurt onder zeer deskundige instructeurs Ron en Laurent, slagingskans 85%.

Nou ben dus gezakt!!!!

Van de 24 uur die ik moest krijgen volgens planning gingen er uren verloren door het bellen van de instructeur Ron, te veel kandidaten en te weinig beschikbare motoren die tevens in zeer slechte staat verkeerde ( niet starten met startknop maar aanduwen).
Ook de kleding, helmen zijn zeer onfris en kapot.
Vervolgens zou ik en andere kandidaten nog voor het afrijden AVD een uurtje ervoor oefenen............helaas voor ons maar daar was geen tijd meer voor volgens VOC Limburg door geen Instructeurs!!!.
Dus gelijk door naar CBR met 6 man en een motor.
Ben gezakt op het niet vlot genoeg rijden wat door de Rijschool VOC LImbrug nooit aangegeven is tijdens de les of evaluatie eraan die er ook niet was!!!!!!

Kortom deze rijschool is alleen maar bezig met het werven van kandidaten en zichzelf.

Ik ga nu verder in mijn eigen woonplaats voor het gedeelte AVD want het duur betaalde spoedcursus is gewoon zonde van het geld en tijd.

Goedkoop is duurkoop geworden!!!!!!!

Raad NIET DOEN!!!!

John
 
Hoi John,

Welkom hier -O-

Dat je gezakt bent hoeft niet direct aan de rijschool te liggen. Je had eerder aan de bel kunnen trekken wat betreft slecht werkend materieel, het CBR had je hier waarschijnlijk wel verder mee kunnen helpen waar je precies naar toe kan. Dat de kleding onfris is, tja dat lijkt me vrij logisch iedereen heeft het aan gehad zonder dat het ooit gewassen wordt. Het is daarom je eigen keuze om het aan te trekken.

Dat je geen uurtje meer hebt mogen rijden voordat je voor AVD opging kun je wel aankaarten bij het CBR. Zij zijn de instantie die er iets mee kunnen, niet wij. Ik raad je dan ook aan om niet te gaan klagen bij het CBR maar wel om informatie te vragen wat te doen in jouw situatie. Een tekort aan instructeurs waardoor geplande en betaalde lessen niet door gaan (zonder restitutie) kan gewoon niet door de beugel dus neem de juiste stappen.

Heel veel succes :W
 
Oke, misschien wat laat maar een tegengeluid is zeker nodig voor alle negativiteit hier. Ik kan me namelijk in al deze verhalen helemaal niet vinden.

Ik heb bij VOC Limburg in korte tijd mijn motorrijbewijs gehaald. Ben uitermate tevreden, Laurent is een vriendelijke en deskundige instructeur, duidelijke uitleg en zeer goede lesmotoren. Planning van de lessen geheel naar het schema van de leerling. Praktijk in 1 keer gehaald en kon daarna ook veilig en goed motorrijden. Zeker niet onbelangrijk de lessen hier zijn niet duur.

Dus wat er soms bij dit topic gezegd wordt klopt zeker niet voor mij.

Ook na het behalen van mijn rijbewijs blijft er contact want er worden met regelmaat fantastische tourtochten georganiseerd voor oud leerlingen van de rijschool onder begeleiding van de eigenaar en deskundige begeleiders.

Ik ben een zeer tevreden motorrijder en ben van mening dat V.O.C. Limburg absoluut een aanrader is!!!!
 
Oke, misschien wat laat maar een tegengeluid is zeker nodig voor alle negativiteit hier. Ik kan me namelijk in al deze verhalen helemaal niet vinden.

Ik heb bij VOC Limburg in korte tijd mijn motorrijbewijs gehaald. Ben uitermate tevreden, Laurent is een vriendelijke en deskundige instructeur, duidelijke uitleg en zeer goede lesmotoren. Planning van de lessen geheel naar het schema van de leerling. Praktijk in 1 keer gehaald en kon daarna ook veilig en goed motorrijden. Zeker niet onbelangrijk de lessen hier zijn niet duur.

Dus wat er soms bij dit topic gezegd wordt klopt zeker niet voor mij.

Ook na het behalen van mijn rijbewijs blijft er contact want er worden met regelmaat fantastische tourtochten georganiseerd voor oud leerlingen van de rijschool onder begeleiding van de eigenaar en deskundige begeleiders.

Ik ben een zeer tevreden motorrijder en ben van mening dat V.O.C. Limburg absoluut een aanrader is!!!!

Zet de dweil maar weg, de kraan stond nog open. ;)
 
Oke, misschien wat laat maar een tegengeluid is zeker nodig voor alle negativiteit hier. Ik kan me namelijk in al deze verhalen helemaal niet vinden.

Ik heb bij VOC Limburg in korte tijd mijn motorrijbewijs gehaald. Ben uitermate tevreden, Laurent is een vriendelijke en deskundige instructeur, duidelijke uitleg en zeer goede lesmotoren. Planning van de lessen geheel naar het schema van de leerling. Praktijk in 1 keer gehaald en kon daarna ook veilig en goed motorrijden. Zeker niet onbelangrijk de lessen hier zijn niet duur.

Dus wat er soms bij dit topic gezegd wordt klopt zeker niet voor mij.

Ook na het behalen van mijn rijbewijs blijft er contact want er worden met regelmaat fantastische tourtochten georganiseerd voor oud leerlingen van de rijschool onder begeleiding van de eigenaar en deskundige begeleiders.

Ik ben een zeer tevreden motorrijder en ben van mening dat V.O.C. Limburg absoluut een aanrader is!!!!

:r
 
Ik onderschrijf veel van deze slechte geluiden.

Heb 3? jaar geleden middels een coupon mijn eerste lessen en een examen gekocht voor VOC Limburg. Uiteindelijk probeerde onder andere Laurent zoveel mogelijk lessen erbij te proppen. Daarnaast moest alles ineens handje contactje gaan. Uiteraard geweigerd en veel woorden aan vuil moeten maken.
Komen over als geldwolven, komt de sfeer niet ten goede...

Wat betreft de kwaliteit van lesgeven; Niks over te klagen.

OVERIGENS: Handelen ook onder de naam: Rijbewijspoint Limburg / Sittard
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan