Ethanol in Benzine

@FritsVrolijk

Geen idee waar je nu mee bezig bent, maar dit is NIET de manier waarop we op M-F met elkaar omgaan. Als je op deze manier doorgaat word je account gesloten, eerst tijdelijk trouwens.
Alhoewel het wel een tijd geleden is dat er een schreeuwer was en er moest worden ingegrepen. Oude tijden herleven, we hadden bijna geen moderators meer nodig.😉
 
Man man man, wat zijn er hoop mensen die nog niet wakker zijn.
Die stikstofcrisis is een papieren crisis waar de cijfers door het kabinet, RIVM o.a. gemanipuleerd worden.
Boeren zouden voor 45% veroorzaker zijn van alle stikstof, het is nog minder dan 15%.
Verschil tussen 130 km/h en 100 km/h is nog minder dan 2%.
De gehele stikstofproductie neemt al jaren af in Nederland.
Luister naar de Jensen show en je zal vanzelf wakker gemaakt worden met feiten en onderbouwing, waar merendeel van de politiek nog een puntje aan kan zuigen.
 
Man man man, wat zijn er hoop mensen die nog niet wakker zijn.
Die stikstofcrisis is een papieren crisis waar de cijfers door het kabinet, RIVM o.a. gemanipuleerd worden.
Boeren zouden voor 45% veroorzaker zijn van alle stikstof, het is nog minder dan 15%.
Verschil tussen 130 km/h en 100 km/h is nog minder dan 2%.
De gehele stikstofproductie neemt al jaren af in Nederland.
Luister naar de Jensen show en je zal vanzelf wakker gemaakt worden met feiten en onderbouwing, waar merendeel van de politiek nog een puntje aan kan zuigen.
Ik luister al jaren niet meer naar wat de roverheid ons wil wijsmaken,het is een stelletje onbenullen die door groene lobbyisten
zich van alles laat wijsmaken zonder dat er echt gedegen onderzoek is gedaan.
 
De gehele stikstofproductie neemt al jaren af in Nederland.
Dat vraag ik me af.............. NL is een hotspot vwb stikstof neerslag.
Nu gaan we in NL allerlei duren en zinloze verminderingen doorvoeren, waaronder 100 rijden. :X
Maar, ja de stikstofneerslag gaat gewoon verder want alles waait vanuit omringende landen alsnog over ons heen. :(
Den Haag slaap nog effe verder................:z
 
Dat vraag ik me af.............. NL is een hotspot vwb stikstof neerslag.
Nu gaan we in NL allerlei duren en zinloze verminderingen doorvoeren, waaronder 100 rijden. :X
Maar, ja de stikstofneerslag gaat gewoon verder want alles waait vanuit omringende landen alsnog over ons heen. :(
Den Haag slaap nog effe verder................:z
Weet je niet wat de heersende wind is Nederland?
 

Samenvatting: Spruitstuk is van rubber en dat smelt, Jennifer dacht dat bij E10 alleen de naam veranderde en meer niet, gelukkig heeft haar vriend verstand van scooters (en hopelijk ook van rubber) dus ze hoeft hem niet naar een monteur te brengen.

Wel bijzonder dat de grote media dit oppakken. Maar veranderen zal het niet.
 

Samenvatting: Spruitstuk is van rubber en dat smelt, Jennifer dacht dat bij E10 alleen de naam veranderde en meer niet, gelukkig heeft haar vriend verstand van scooters (en hopelijk ook van rubber) dus ze hoeft hem niet naar een monteur te brengen.

Wel bijzonder dat de grote media dit oppakken. Maar veranderen zal het niet.
bij de invoer van E10 is de scooter in z'n geheel over t hoofd gezien door al de betrokken partijen.
en denhaag zal wel weer gedacht hebben dat de invoer van die E10rommel wel voor hogere verkoopcijfers van E-scooters zou zorgen...

heb zelf nog een vier jaar oude Kymco naast mn motor staan, waar bij de tankdop onder t zadel, een waarschuwingssticker tegen E10 is geplakt.
gewoon af fabriek.
hopelijk hebben meer fabrikanten dit gedaan.... anders zal er idd niet veel veranderen...
 
bij de invoer van E10 is de scooter in z'n geheel over t hoofd gezien door al de betrokken partijen.
en denhaag zal wel weer gedacht hebben dat de invoer van die E10rommel wel voor hogere verkoopcijfers van E-scooters zou zorgen...

heb zelf nog een vier jaar oude Kymco naast mn motor staan, waar bij de tankdop onder t zadel, een waarschuwingssticker tegen E10 is geplakt.
gewoon af fabriek.
hopelijk hebben meer fabrikanten dit gedaan.... anders zal er idd niet veel veranderen...
Wordt er dan voor die spruitstukken zulk inferieur rubber gebruikt zodat er 10 cent bespaard kan worden? Want dit hoeft geen probleem te zijn. De rubberachtige inlaat van mijn motor heeft geen last van E10.
 
Ben afgelopen zaterdag met de motor naar het werk gegaan
na 3 maanden met E10 peut in tank
tot mijn verbazing geen probleem ( wat ik al dacht)
geen roest in de tank of verharde rubbers en al die andere horrorverhalen
zou het toeval zijn :?
heb ik geluk gehad :?
zijn de Suzuki’s een uitzondering:?
zou ik toch ethanol vrij hebben getankt :+
 
Wordt er dan voor die spruitstukken zulk inferieur rubber gebruikt zodat er 10 cent bespaard kan worden? Want dit hoeft geen probleem te zijn. De rubberachtige inlaat van mijn motor heeft geen last van E10.
die van mijn motor ook niet ;)

maar de techniek van die 49cc plasticjes heeft lang niet zo'n technische inhaalslag gemaakt als onze motoren.
veel scooters (uitgezonderd sommige premium merken) gebruiken GY6-blokjes uit china.
en die zijn veelal van dezelfde goedkope materialen gemaakt, die dus niet E10 bestand zijn.
helaas vertelt niet iedere fabrikant dit...
 
die van mijn motor ook niet ;)

maar de techniek van die 49cc plasticjes heeft lang niet zo'n technische inhaalslag gemaakt als onze motoren.
veel scooters (uitgezonderd sommige premium merken) gebruiken GY6-blokjes uit china.
en die zijn veelal van dezelfde goedkope materialen gemaakt, die dus niet E10 bestand zijn.
helaas vertelt niet iedere fabrikant dit...

Het zijn regeringen die de regels van het spel veranderen.
Als die shit ethanol,die vroegah gewoon niet in benzine zat,en er nu in wordt gemikt,is/was er geen probleem.
Techniek is dan het issue niet,materiaal leuze en het gedwongen afstemmen op de"nieuwe" brandstof is de insteek.

Mijn taiwanese SYM motorscooter lust ookj geen e10,geen probleem loopt prima op e5 en is een kwaliteits brommert 🤗
 
Wordt er dan voor die spruitstukken zulk inferieur rubber gebruikt zodat er 10 cent bespaard kan worden? Want dit hoeft geen probleem te zijn. De rubberachtige inlaat van mijn motor heeft geen last van E10.
Nee, heeft niets met goedkoop of goed/slecht te maken. Is simpelweg een eigenschap van het gebruikte materiaal: reageert met ethanol.
Probleem doet zich ook voor bij sommige auto's die nog wel E5 kunnen hebben (ethanol is voldoende verdund door de benzine) maar geen E10.

Wederom een achterlijk falen van de overheid, het afvoerputje voor mensen die niks kunnen en niks weten..
 
Nee, heeft niets met goedkoop of goed/slecht te maken. Is simpelweg een eigenschap van het gebruikte materiaal: reageert met ethanol.
Probleem doet zich ook voor bij sommige auto's die nog wel E5 kunnen hebben (ethanol is voldoende verdund door de benzine) maar geen E10.

Wederom een achterlijk falen van de overheid, het afvoerputje voor mensen die niks kunnen en niks weten..

Aan voor studies doet men ook niet.🧐
In duitsland is bij ieder tankstation ook E5 verkrijgbaar,in belgie ook veel.
Hier in de buurt (nederland) weinig tot niks. 🤔
Men zou moeten verplichten dat er ook E5 verkrijgbaar zou moeten zijn.
Als je naar het nederlands motorpark kijkt,zie je nog veel oude brommers die E10 niet verdragen,waaronder mijn ZXR 400 uit 1992
 
Inderdaad.
Gisteren weer in belgie ,euro 98 e5, 150 liter ingeslagen a 1,52 euro per liter.🤗
Daarvoor moet ik 10 kilometer rijden.
Het dicht bijzijnde tankstation,vanaf mij, in nederland met euro 98 e5 ligt op 11 kilometer a 1,74 euro per liter. 😇
Stop ik mooi nog even ruim 30 euro in mijn zak
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad.
Gisteren weer in belgie ,euro 98 e5, 150 liter ingeslagen a 1,52 euro per liter.🤗
Daarvoor moet ik 10 kilometer rijden.
Het dicht bijzijnde tankstation,vanaf mij, in nederland met euro 98 e5 ligt op 11 kilometer a 1,74 euro per liter. 😇
Stop ik mooi nog even ruim 30 euro in mijn zak


Ppfptt... dure benzine !!

1,399 p/l betaalde ik gister in Belgie voor 70 liter RON 98, E max5. *D
 
Ppfptt... dure benzine !!

1,399 p/l betaalde ik gister in Belgie voor 70 liter RON 98, E max5. *D
Ik was ook al aan het denken van, gohhh wat duur.
Dezelfde prijs als in Duitsland _O-


Edit: Vreden Super Plus 98 Oktan €1,48. 18km heen, 18 terug.
 
Laatst bewerkt:
Ik mik een 20L jerrycan achterin en ben met 16km in die Heimat.
Tanken bij Jet @€1,37/ltr E5..hoppa.
 
Ppfptt... dure benzine !!

1,399 p/l betaalde ik gister in Belgie voor 70 liter RON 98, E max5. *D

En dat was waar?
In Geel is de benzine ook een end goedkoper,maar...........ik moet er wel naartoe met mijn auto.
Met een beetje pech rij ik die besparing zo weer weg,nog los van de extra rijtijd,binnendoor door belgie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan