Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Ik heb begrepen dat die fiets in het WK met (inlaat)restricties rijdt om het enigzins eerlijk tov de 600's te houden, maar dat die fiets onbegrensd mee mag doen in het IDM en IDC heb ik nooit begrepen. Zo'n fiets heeft af fabriek al 155 pk. Daar kan geen enkele supersport tegenop.
 
Benelux Trophy zelfde verhaal. Niets ten nadele van de kwaliteiten van de 2 rijders die op die fietsen 1 en 2 zijn geworden maar die zie ik toch een beetje als “niet mijn kampioenschap”.
nou zit jij er met jou fiets qua vermogen al niet heel ver vandaan toch?😉. de nieuwe R6jes zitten ook al ruim in de 140 pk hoor tegenwoordig, echter is dat helaas financieel voor weinige weg gelegd om met dat spul te rijden, fact of racing
 
Ik heb begrepen dat die fiets in het WK met (inlaat)restricties rijdt om het enigzins eerlijk tov de 600's te houden, maar dat die fiets onbegrensd mee mag doen in het IDM en IDC heb ik nooit begrepen. Zo'n fiets heeft af fabriek al 155 pk. Daar kan geen enkele supersport tegenop.
helemaal eerlijk is het niet maar zal altijd pk wedloop blijven helaas😬😬.
 
Ik heb begreep dat WSS machines zo'n 150pk leveren. Of dat krukas of achterwiel PK is durf ik niet met zekerheid te zeggen. Mogelijk zijn dit zelfs achterwiel-PK's. Maar dat is wel met maximale tuning. De V2 levert al 155 pk aan de kruk.

Ik heb me ook wat meer ingelezen in de nieuwe WSS regels. Het lijkt erop dat de motoren elektronisch begrensd worden waardoor de V2 en de MV F3 800 effecties maar 80% gas kunnen geven.

Dat lijkt me voor de betrouwbaarheid van die machines ook ten goede komen *D
 
Ik heb begreep dat WSS machines zo'n 150pk leveren. Of dat krukas of achterwiel PK is durf ik niet met zekerheid te zeggen. Mogelijk zijn dit zelfs achterwiel-PK's. Maar dat is wel met maximale tuning. De V2 levert al 155 pk aan de kruk.

Ik heb me ook wat meer ingelezen in de nieuwe WSS regels. Het lijkt erop dat de motoren elektronisch begrensd worden waardoor de V2 en de MV F3 800 effecties maar 80% gas kunnen geven.

Dat lijkt me voor de betrouwbaarheid van die machines ook ten goede komen *D
Ik moest meteen aan deze video denken. Zo'n kawa is dus af fabriek ook zo afgesteld dat de gasklep dicht gaat bij hogere toerentallen, ondanks dat er volgas wordt gegeven.

 
Bij ZAC vond ik het altijd al leip dat 636cc werd toegestaan in de 600 ivm extra koppel.
Nou heb ik dit jaar voor het eerst wat IDC wedstrijden gedaan, zie rond 6:25 na strubben even wat er in de 600cc mag mee rijden:
100pk uit de SRAD vs 155pk uit een V2 duc
Mijn rondetijden waren sneller dan die 2, maar daar kom je in de races echt niet voorbij.

Dat is natuurlijk ook niet een reële vergelijking hea. Jij rijdt natuurlijk met 25pk minder als het gemiddelde van het veld. Ik heb met mijn 600 K7 125pk aan het wiel, dat is nog steeds flink minder PK’s maar op de baan is dat verschil op topsnelheid waar jij naar refereert niet zo groot. Grootste verschil is vermogen bocht uit.
 
Er gingen zelfs geruchten rond dat Roy met een 750 blok reed en 150pk op het achterwiel had :9
Nu heeft hij dus gauw weer het 600 blok ingebouwd en zegt die dat z’n paarden zijn weg gelopen 😅😂

Maar @Roy "R"acing als ik het me goed herrinner had jij ooit 136pk, klopt dat? Als daar nu 16pk van weg is gelopen is het dan niet tijd dat je blok eens volledig wordt opgefrist? Ik vind dat nogal wat namelijk, zoveel vermogen verlies. 3 a 4 pk kan ik nog bij, maar zoveel..
 
Nu heeft hij dus gauw weer het 600 blok ingebouwd en zegt die dat z’n paarden zijn weg gelopen 😅😂

Maar @Roy "R"acing als ik het me goed herrinner had jij ooit 136pk, klopt dat? Als daar nu 16pk van weg is gelopen is het dan niet tijd dat je blok eens volledig wordt opgefrist? Ik vind dat nogal wat namelijk, zoveel vermogen verlies. 3 a 4 pk kan ik nog bij, maar zoveel..
Hij had ooit, op een bank, bij onbekend weer, banden, weet ik wat, 137pk.
Echter is 120 nog steeds meer dan standaard en spul slijt.
Misschien op een andere bank meer, misschien destijds op een andere bank minder.
Ondertussen ook wat zaken verandert waardoor mogelijk wat verlies, nee ik lig er niet wakker van.

Hij gaat van de winter weer voor standaard onderhoud weg en loopt nog uitstekend.
 
@Tr@x Van harte gefeliciteerd voor #222. Was een geweldig gevecht in race 10. Jammer dat ik er zo nodig af moest glijden.

Desalniettemin erg van genoten. Ook gefeliciteerd @superbert met je podium. Hierbij nog de video. Kun je jezelf zien rijden.

Dank! Hoe is het met de schade aan jou en je motor? Hopelijk valt het mee. Het was absoluut een mooie en faire strijd, jullie waren met de hele groep aan elkaar gewaagd.
We checken nog even de onboard beelden, goede kans dat je crash er op staat. Komen we op terug.
 
@Tr@x Van harte gefeliciteerd voor #222. Was een geweldig gevecht in race 10. Jammer dat ik er zo nodig af moest glijden.

Desalniettemin erg van genoten. Ook gefeliciteerd @superbert met je podium. Hierbij nog de video. Kun je jezelf zien rijden.


Bedankt! Jammer van je valpartij. ;( Was inderdaad een gave race!
Mijn vader heeft na je valpartij nog even met je gesproken geloof ik. Zelf geen ernstig letsel opgelopen toch?
Je zal nu inmiddels wel wat beurs zijn waarschijnlijk.
Filmpje is top! Nu de spullen maar weer klaarmaken, je hoeft niet stil te zitten deze winter. ;)

Je vraagt om tips in je filmpje.. Ik denk dat je iets eerder moet remmen, en dan proberen meer snelheid mee te nemen te bocht door.
Dan ga je vloeiender rijden. Je rijdt nu vrij hoekig en mist ook geregeld je apex. Iets eerder remmen geeft veel meer rust. Bang ben je in ieder geval niet. :P
 
Laatst bewerkt:
@Tr@x Van harte gefeliciteerd voor #222. Was een geweldig gevecht in race 10. Jammer dat ik er zo nodig af moest glijden.

Desalniettemin erg van genoten. Ook gefeliciteerd @superbert met je podium. Hierbij nog de video. Kun je jezelf zien rijden.

Wat was dit een vette race! Heb geen moment kunnen ademen in de wedstrijd puur door de druk die jij, Bert, en Ruben op me zette. Onderling continu wisselen van positie, hard knokken, maar altijd netjes blijven naar elkaar en de ruimte blijven geven. Jammer dat jou gevecht moest eindigen met een crash, dat gun je niemand... Daarbij had ik het natuurlijk leuker gevonden om op de baan P1 weer proberen af te pakken ;)

Ik heb inderdaad heel race 1 en 2 ook gefilmd, je valpartij staat er ook op. Ik zal deze later vandaag uploaden op Youtube, en dan ook nog even de linkjes delen hier.

Wat was het een mega vette laatste dag, hopelijk tot volgend seizoen allemaal!
 
Zojuist op Facebook en de website de kalender van 2024 gepubliceerd.

Home - RSZ Motorsport

Eerlijk gezegd een kleine domper. Ik had gehoopt dat er inderdaad nog een Dijon, Nürburgring, Spa of andere mooie buitenlandse baan op had gestaan :]

Alleen maar Assen (en 1x Zandvoort) gaat ook wel een beetje vervelen als je net Phillip Island heb mogen rijden :+
 
Zojuist op Facebook en de website de kalender van 2024 gepubliceerd.

Home - RSZ Motorsport

Eerlijk gezegd een kleine domper. Ik had gehoopt dat er inderdaad nog een Dijon, Nürburgring, Spa of andere mooie buitenlandse baan op had gestaan :]

Alleen maar Assen (en 1x Zandvoort) gaat ook wel een beetje vervelen als je net Phillip Island heb mogen rijden :+
Opschepper!

Maar wellicht dat Dijon nog komt, dat zal niet zo vroeg al bekend zijn.
Hoop het wel!
 
Zojuist op Facebook en de website de kalender van 2024 gepubliceerd.

Home - RSZ Motorsport

Eerlijk gezegd een kleine domper. Ik had gehoopt dat er inderdaad nog een Dijon, Nürburgring, Spa of andere mooie buitenlandse baan op had gestaan :]

Alleen maar Assen (en 1x Zandvoort) gaat ook wel een beetje vervelen als je net Phillip Island heb mogen rijden :+
Ook heel weinig weekenddagen, wellicht toch maar eens mij IDC gaan kijken.
 
Ja, d
Ook heel weinig weekenddagen, wellicht toch maar eens mij IDC gaan kijken.
Ja, daar heb je sowieso alles in het weekend, alleen trainen op vrijdag. Jammer genoeg zie ik ook daar niet veel de grote banen. Misschien maar uitwijken naar een buitenlandse competitie die zelf ook Assen aan doen. Volgens mij zijn er in Duitsland ook nog wel amateurcups onder het niveau van het IDM die meerdere banen aandoen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan