Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Ja, opkomst was zeker niet slecht. Was Alex één van de vallers in de Strubben? Zag er naar uit, duurde ook lang.
 
Ja, opkomst was zeker niet slecht. Was Alex één van de vallers in de Strubben? Zag er naar uit, duurde ook lang.
Ja klopt, bleef even out midden op de baan liggen maar liep er uiteindelijk wel zelf af, in Medisch centrum dachten ze dat er niks gebroken was maar die zaten er aardig naast, breuken bleken in ziekenhuis niet meer op 2 handen te tellen en nog vervelende ook.. :X
Ik sprak hem gister nog en hopelijk vandaag het ziekenhuis weer uit, hersteltijd een maand of 3..;(
WSBK dit weekend maar gecanceld, TT op de motor zal hem denk ook niet worden, Brands in Juli word het revalidatie doel ;)
 
Mijn racedag verliep eigenlijk prima, hard ging het allemaal niet ( relatief I know... ) maar wel was ik voorin te vinden.
Vrije training op P1 afgesloten, en dat met een 1:51.2 ofzo, onverwacht 😄

De kwali verliep ook wel aardig, ik kwam kwa benzine precies uit en in de laatste ronde nog een 1:49.6 gereden, en dan moest ik mn nieuwe achterband nog pakken.

Race 1, we stonden wat langer op de grid ivm het uitvallen van Stephan de Boer ( de nr2 van afgelopen jaar ). Goeie start en de eerste rondes rustig aan gedaan. Te rustig, want eerst kwam Bob Post me voorbij later Jeffrey Posthuma. Het tempo zou net omhoog gaan als we een code 60 krijgen gevolgt door een rode vlag... zoals hierboven beschreven lag de rijder er niet lekker bij, echter Frank zei dat het meeviel, achteraf dus goed in de kreukels😱
Race 2 was ook weer wat...
Ik heb afgelopen winter een andere remklauwbracket + remklauw gekocht, zodat de remklauw aan de onderkant komt ipv aan de bovenkant. Dit had ik alleen niet gepast met mn regenvelg ( standaard bmw velg, die heeft een heel groot center ) en mn wiel draaide niet rond! Kak!!!!
Met nog een kwartier te gaan naar RR motorsport gerend met mn regenvelg en droogweervelg om de boel om laten zetten, daarna weer terug gerend en met nog 5 minuten te gaan ging de achtervelg weer de motor in🥵
De race zelf was mooi, een voorzichtige start, en daarna het tempo lekker opgevoerd met de winst ervan door gegaan!!!

Op naar Zandvoort😁
 

Bijlagen

  • 23 AB1-4018-015.jpg
    23 AB1-4018-015.jpg
    169 KB · Weergaven: 30
  • 23 AB1-3999-012.jpg
    23 AB1-3999-012.jpg
    162,7 KB · Weergaven: 35
  • 23 AB1-4125-020.jpg
    23 AB1-4125-020.jpg
    283 KB · Weergaven: 35
  • 23 AB1-4039-016.jpg
    23 AB1-4039-016.jpg
    148,6 KB · Weergaven: 36
Sterk gereden Ron !
Heeft er toevallig iemand een excel bestand van het klassement ? Ben er niet zo sterk in om het zelf te maken. En ik heb geen geduld om te wachten tot het online staat :)
 
Sterk gereden Ron !
Heeft er toevallig iemand een excel bestand van het klassement ? Ben er niet zo sterk in om het zelf te maken. En ik heb geen geduld om te wachten tot het online staat :)
Vorig jaar werd dat door 1 van rijders bijgehouden, je kan aanbieden dat als zij het bestand aanleveren jij wel wil invullen?
 
Is er nieuws over de crushers van gisteren? Volgens mij ging er in de 1000 iemand hard af…
 
Cpz is altijd al een circuit geweest met veel crashes , niet anders dan voorgaande jaren ..
 
Cpz is juist veel minder crash gevoelig dan Assen. Misschien dat er minder gereden wordt door veel mensen?
 
Cpz is juist veel minder crash gevoelig dan Assen. Misschien dat er minder gereden wordt door veel mensen?
In Assen crashen misschien wel net zoveel of meer mensen, maar het voordeel van Assen is dat ze hun shit beter op orde hebben qua baanposten en bezetting hiervan. Niet alles wordt direct afgevlagd met een rode vlag.
 
In Assen crashen misschien wel net zoveel of meer mensen, maar het voordeel van Assen is dat ze hun shit beter op orde hebben qua baanposten en bezetting hiervan. Niet alles wordt direct afgevlagd met een rode vlag.
Ik ben er vandaag, BaCo EHBO TT circuit Assen waarschijnlijk op de rescue car. Wij hebben het weer goed geregeld.
Wees toch voorzichtig
20230407_092712.jpg
 
In Assen crashen misschien wel net zoveel of meer mensen, maar het voordeel van Assen is dat ze hun shit beter op orde hebben qua baanposten en bezetting hiervan. Niet alles wordt direct afgevlagd met een rode vlag.
Nee, Assen heeft een mooie ringweg. Dus je word uit de grindbak geveegd en de sessie kan door op cpz moet (bijna) alles via de baan. Dat zijn rode vlaggen.
 
Cpz is juist veel minder crash gevoelig dan Assen. Misschien dat er minder gereden wordt door veel mensen?
CPZ is een auto baan. Als je crasht raak je op veel plekken gelijk iets. Gerlach, Hugenholz, Slotemaker, Audi S, allemaal plekken waar je gelijk de vangrail ingaat.
Op Assen heb je veel meer ruimte na een fout
 
Dat zegt iedereen. Maar zandvoort vind ik ca. 1000x mooier om te rijden door de hoogteverschillen en verkanting. Assen staat ergens onderaan mijn lijst van mooie circuits.
 
Dat zegt iedereen. Maar zandvoort vind ik ca. 1000x mooier om te rijden door de hoogteverschillen en verkanting. Assen staat ergens onderaan mijn lijst van mooie circuits.
Dat zeg jij. Maar Chimay, Gedinne, Isle of Man etc. zijn dan weer ca. 1000x mooier om te rijden door o.a. lengte en de nog veel grotere hoogteverschillen, ravijnen, stoepranden, telefoonpalen en jumps en noem het allemaal maar op. Daarmee vergeleken staat Zandvoort ook ergens onderaan lijst. :+
 
CPZ is een auto baan. Als je crasht raak je op veel plekken gelijk iets. Gerlach, Hugenholz, Slotemaker, Audi S, allemaal plekken waar je gelijk de vangrail ingaat.
Op Assen heb je veel meer ruimte na een fout
De Gerlach heeft bij een val vlak voor de apex een hele diepe grindbak heb ik gemerkt.
Alleen mijn bankrekening werd met meer dan tien mille geraakt. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan