zo, weer een paar daagjes onderweg geweest, vandaar een wat late reactie.
@Sally: K&N zou kunnen (heb ik wel op mijn 500 gemonteerd) maar het aanzuiggeluid op zo'n v50 is al behoorlijk hard, tegen het storende aan wat mij betreft, zeker als je op de snelweg zit en dat doe ik nog weleens. Wat ik wel heb gedaan, carbs eens goed schoon gemaakt, en dat scheelde al lekker maar hij bleef te arm rijden. Ik heb nu 125 ipv 118 gemonteerd en nu rijdt ie beter, tis nog ff precies ontdekken hoe en wat, vermogenskromme is nog niet optimaal.
trouwens kleppen heb ik nog niet gechecked, weet dat ze weinig tot niet tikken, misschien staan ze wel te strak, zag wel bij t synchroniseren dat rechtse spruitstuk wat zwart olie had wat zou kunnen wijzen op te strakke afstelling
@Steven:
Die klepspeling moet ik dus maar ff goed checken, misschien vandaag maar ff doen..
Ik denk dat t met de slijtage redelijk normaal is, hij heeft inmiddels al wel 55 grote gelopen dus het hoort er een beetje bij. Als het kapot gaat merken we het vanzelf. Die tip over hoog toeren houden steek ik in the pocket.
iemand zei nog dat het zo'nm heerlijk stuurfietsje is, ben ik het mee eens tot 100 KM/U. want ondanks stuurdemper is dit ding levensgevaarlijk met of boven de 120 per uur, 1 klein tikje/rukkie aan t stuur en de achterkant begint echt dramatisch te zwabberen.
Herkennen andere rijders dit of zit er misschien iets niet lekker hier, ik heb iig geen speling op brug/achterwiel gevoeld...
en we gaan weer