Fabio Quartararo

Morbidelli weer fit*D
kortom, mooi vooruitzicht voor volgend seizoen. En daarbij hoop ik dat KTM nog een stap kan zetten, aprillia nog net een kleintje en P. Espargaro ook eindelijk eens zijn honda aan de praat krijgt. Fabio mogen we wel vanuit gaan dat hij volgend jaar nog steeds goed is, zelfde geld voor Bagnaia. En dan nog Suzuki en de rest van de duc's..... Zou me niks verbazen als het veld nog weer dichter bij elkaar zit. VET!!
 
kortom, mooi vooruitzicht voor volgend seizoen. En daarbij hoop ik dat KTM nog een stap kan zetten, aprillia nog net een kleintje en P. Espargaro ook eindelijk eens zijn honda aan de praat krijgt. Fabio mogen we wel vanuit gaan dat hij volgend jaar nog steeds goed is, zelfde geld voor Bagnaia. En dan nog Suzuki en de rest van de duc's..... Zou me niks verbazen als het veld nog weer dichter bij elkaar zit. VET!!
Supervet !!!!
 
Wie heeft er door dat Fabio al een paar jaar op het niveau van Marquez staat en dit jaar onverslaanbaar was.
 
Wat versta jij onder "onverslaanbaar" ?
Hoe onverslaanbaar wil je een alien zien? Had hij met 200 punten verschil moeten winnen op die inferieure Yamaha?

Rins kan onder bepaalde omstandigheden een Marquez in topvorm (de beste coureur die er ooit is geweest) hebben, en die ging achter Fabio aan in de kwalificatie.

Misschien is Fabio nog beter dan ik zelf denk, Zelfs Doohan is onder de indruk.
 
Laatst bewerkt:
Onverslaanbaar betekend onverslaanbaar.
Overduidelijk niet het geval.

Dat hij dit jaar bij uitstek het beste gepresteerd heeft durf ik wel ja op te zeggen.
 
Onverslaanbaar betekend onverslaanbaar.
Overduidelijk niet het geval.

Dat hij dit jaar bij uitstek het beste gepresteerd heeft durf ik wel ja op te zeggen.
Dat kan inderdaad niet in twijfel getrokken worden, hij is wereldkampioen!! en dat is volgens de regeltjes van het spelletje alleen het geval als je de beste prestatie hebt neergezet.

Over hoe goed hij is in vergelijking met andere coureurs onder andere omstandigheden of in andere seizoenen is weer een hele fraaie discussie met lekker veel (on)zinnige argumenten :t Heerlijk dat MF,in dat soort discussies zijn we hier met z'n allen toch wel koning denk ik. Dus laat maar komen, ik stem op Nr.93 als het op de beste coureur op circuit aankomt en op John McGuinness als het op straat zou moeten, van modder, woestijn en obstakels heb ik geen idee. En van 400m sprintjes ook niet _O-
 
Wie heeft er door dat Fabio al een paar jaar op het niveau van Marquez staat en dit jaar onverslaanbaar was.
Tenzij er een paar regendruppeltjes vielen dan ;)
Dan is Fabio echt niet van niveau MM of onverslaanbaar, hij mag blij zijn dat er niet veel regenraces waren.
 
Hoe onverslaanbaar wil je een alien zien? Had hij met 200 punten verschil moeten winnen op die inferieure Yamaha?

Rins kan onder bepaalde omstandigheden een Marquez in topvorm (de beste coureur die er ooit is geweest) hebben, en die ging achter Fabio aan in de kwalificatie.

Misschien is Fabio nog beter dan ik zelf denk, Zelfs Doohan is onder de indruk.
En met welke yamaha piloten vergelijk jij? Morbidelli heeft lang in de lappenmand gelegen ( reed op een 2019 model wat geen vergelijking is), Vinales is bloedsnel als zijn bovenkamer op orde is ( wat niet altijd het geval is en dan begin t hij te zeuren ) en die ouwe tja...
Jij spreekt van een paar jaar, was vorig jaar en het jaar daarvoor niet de beste yamaha piloot. Hij is verdiend wereldkampioen. Maar de concurrentie heeft wel veel steken laten vallen. Wat in andere jaren niet zo was ( vorig jaar niet meegerekend ).
We gaan het zien volgend jaar, hopen dat ducati een constant seizoen kan draaien, hopen op Morbidelli kwetsuur vrij blijft en natuurlijk op een 100% fitte MM. En hopen dat de banden niet de bepalende factor zijn.
Ik hoop voor volgend jaar op Pecco *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Jij spreekt van een paar jaar, was vorig jaar en het jaar daarvoor niet de beste yamaha piloot. Hij is verdiend wereldkampioen. Maar de concurrentie heeft wel veel steken laten vallen. Wat in andere jaren niet zo was ( vorig jaar niet meegerekend ).
We gaan het volgend jaar, hopen dat ducati een constant seizoen kan draaien, hopen op Morbidelli kwetsuur vrij blijft en natuurlijk op een 100% fitte MM.
Ik hoop voor volgend jaar op Pecco *O* *O*
Die heeft wel een gun factor. En weer eens een Ducati kampioen zou mooi zijn, dan een Appie en dan een KTM, dan is dat ook geregeld en daarna nog 6x Nr.93 _O- Al denk ik dat hij niet nog 3 jaar blijft proberen, moet volgend jaar lukken anders heeft hij geen zin meer. Die blijft niet zoals Nr.46 ellenlang proberen.
 
Fabio is een geweldig coureur en dit jaar terecht wereldkampioen :}

Maar al een paar jaar op niveau MM? sorry maar dat zie ik niet. Als Fabio de komende paar jaar nog een aantal wereld titels haalt komt ie in de buurt van MM, maar ik moet het nog zien....MM komt al weer aardig in zijn oude vorm terug en zelfs op 95% is ie een maatje te groot voor de rest
 
Niemand hier heeft dus gezien hoe goed Fabio is. En maar doorgaan over Pecco, Jack en Franco.
Fabio lijkt in bepaalde opzichten wel op Nr.93, hij is de enige die de fiets van zijn merk aan de praat krijgt, want hoeveelste gaat de 2e Yammie worden in de WK stand?? Dat is bij Honda en Nr.93 ook een beetje aan de hand natuurlijk. Dat zegt wel iets over de meneer die op zo'n fiets zit, in beide gevallen zijn ze een klap beter dan hun merk genoten. Al was Fabio vorig jaar niet eens de beste Yammie meneer.... Dus hoe goed was hij toen dan?
 
Fabio is een geweldig coureur en dit jaar terecht wereldkampioen :}

Maar al een paar jaar op niveau MM? sorry maar dat zie ik niet. Als Fabio de komende paar jaar nog een aantal wereld titels haalt komt ie in de buurt van MM, maar ik moet het nog zien....MM komt al weer aardig in zijn oude vorm terug en zelfs op 95% is ie een maatje te groot voor de rest
In 2019 gaf Fabio Marc flink al partij. Op een motor die veel langzamer was. In 2020 wist hij dat niveau niet vol te houden en was Franco een aangename verrassing. Mir kwam bovendrijven en werd terecht kampioen. Dit seizoen deed Fabio m.i. een Mir++. Hij was, op een nog steeds langzame motor, constant in staat te winnen - of punten te sprokkelen als de baan of het weer niet gunstig voor hem was.

Rossi, Doohan, Kenny Roberts sr., Eddie Lawson en Wayne Rainy zijn misschien de allerbesten geweest (na Marc Marquez), maar wisten ook niet alle races te winnen.
 
Laatst bewerkt:
Fabio lijkt in bepaalde opzichten wel op Nr.93, hij is de enige die de fiets van zijn merk aan de praat krijgt, want hoeveelste gaat de 2e Yammie worden in de WK stand?? Dat is bij Honda en Nr.93 ook een beetje aan de hand natuurlijk. Dat zegt wel iets over de meneer die op zo'n fiets zit, in beide gevallen zijn ze een klap beter dan hun merk genoten. Al was Fabio vorig jaar niet eens de beste Yammie meneer.... Dus hoe goed was hij toen dan?
Als hij volgend jaar een fitte MM klopt en de rest ;)
Maar neemt niet weg dat hij nu veruit de terechte kampioen is.
Ach ieder zijn favo rijder(s) dat is FQ niet voor mij dat agressieve koppie (adhd)gedoe na winnen etc: niet mijn stijl .
 
In 2019 gaf Fabio Marc flink al partij. Op een motor die veel langzamer was. In 2020 wist hij dat niveau niet vol te houden en was Franco een aangename verrassing. Mir kwam bovendrijven en werd terecht kampioen. Dit seizoen deed Fabio m.i. een Mir++. Hij was, op een nog steeds langzame motor, constant in staat te winnen - of punten te sprokkelen als de baan of het weer niet gunstig voor hem was.

Rossi, Doohan, Kenny Roberts sr., Eddie Lawson en Wayne Rainy zijn misschien de allerbesten geweest (na Marc Marquez), maar wisten ook niet alle races te winnen.
MM, net als VR46, blaasde in de 125 (zelfs op een KTM!) en de Moto2 goed mee, werd in zijn 3e seizoen kampioen 125. Als hij niet was gecrashed was hij in zijn eerste Moto2 jaar gelijk kampioen geworden. Als je dan naar de prestaties van Fabio kijkt in de Moto3 en Moto2 is dan steekt dat maar magertjes af in vergelijking met MM en Vale. Hij begon goed in zijn eerste jaar Moto3 maar zakte toen weg, bij Leopard (een van de beste teams in de Moto3) was het treurnis en ook zijn Moto2 carriere kent slechts 1 overwinning. Vandaar dat ik Fabio op dit moment absoluut nog niet tot rij MM/VR vind behoren.
 
Laatst bewerkt:
FCqCq0_XoAUH0w1
 
MM, net als VR46, blaasde in de 125 (zelfs op een KTM!) en de Moto2 goed mee, werd in zijn 3e seizoen kampioen 125. Als hij niet was gecrashed was hij in zijn eerste Moto2 jaar gelijk kampioen geworden. Als je dan naar de prestaties van Fabio kijkt in de Moto3 en Moto2 is dan steekt dat maar magertjes af in vergelijking met MM en Vale. Hij begon goed in zijn eerste jaar Moto3 maar zakte toen weg, bij Leopard (een van de beste teams in de Moto3) was het treurnis en ook zijn Moto2 carriere kent slechts 1 overwinning. Vandaar dat ik Fabio op dit moment absoluut nog niet tot rij MM/VR vind behoren.
Vergeet Lorenzo niet, die debuteerde ook als de bliksem. :]
Een grote 'angstgegner' voor VR46.
Jorge moest zelfs nog op Michelins rijden tegen de indertijd superieure Bridgestone banden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan