Fanclub Suzuki GSX-S 1000GT

Beste Suzuki fans,

ik heb een GT uit 2022, en ik zoek een vervanger voor de spiegels.
op youtube kwam ik een filmpje tegen waarin de GT anders spiegels had. echter kan ik deze online nergens vinden. weten jullie misschien waar ik deze spiegels kan vinden
.
1694787462510.png
1694787536211.png


zijn van die platte dunne spiegels. wie o wie ??

fijne vrijdag!
 
Hij zoekt denk ik de Rizoma Stealth mirrors.
Je kunt ze als een soort aero optie (stealth) gebruiken, maar dan heb je geen zicht naar achteren of je kunt ze draaien en dan heb je spiegels.

Website Rizoma

Jaret Campisi gebruikt ze ook op zn Youtube kanaal. Installatie op een Ducati kun je HIER zien

Bestellen kun je HIER doen. Even je motor bovenaan opgeven, de GT is mogelijk. Kost wat maar dan heb je ook wat.

-edit-
Kennelijk kan de GT niet, wel apart,..de andere GSXS modellen wel.
 
Laatst bewerkt:
:9Echt een topweek gehad:

Reisverslag weekje Eifel/Saarland/Rheinland Pfalz

Wat een geweldige motor, zeg! Of je nu rustig door de dorpjes tuft of echt sportief rijdt, alles gaat prima.
Mooi verslag. Ook wij hebben ons in diezelfde week rot geamuseerd in de Eifel.
De GT is een perfect metgezel zeker op Bridgestones S22 met een 55’er achteraan.
Nadeel is dat terug thuis, het des te saaier is om hier nog te rijden. Wat heerlijk om ginder nog aan 100 per uur van dorp tot dorp te kunnen rijden. Uitdaging was om zoveel mogelijk die 100 aan te houden in de bochten:9
 
Mooi verslag. Ook wij hebben ons in diezelfde week rot geamuseerd in de Eifel.
De GT is een perfect metgezel zeker op Bridgestones S22 met een 55’er achteraan.
Nadeel is dat terug thuis, het des te saaier is om hier nog te rijden. Wat heerlijk om ginder nog aan 100 per uur van dorp tot dorp te kunnen rijden. Uitdaging was om zoveel mogelijk die 100 aan te houden in de bochten:9
De 55er achter scheelt veel inderdaad. Inderdaad een enorm contrast om hier weer 60 te rijden terwijl in Duitsland 100 af en toe best een uitdaging is *O*
 
Van het weekend maar eens binnen tassen gekocht voor de GT kofferset. Had ze al vaker langs zien komen op Ebay (uit de VK) en Ome Ali, maar nu stond er nog laatste setje op Amazon.nl voor een nette prijs. Dus die maar besteld en vandaag binnenkomen. Kwaliteit valt niet tegen en passen prima.

-edit-
Nog even de prijs die ik ervoor betaald heb: €65,50

FC6Xtxs.jpg
 
Laatst bewerkt:
Van het weekend maar eens binnen tassen gekocht voor de GT kofferset. Had ze al vaker langs zien komen op Ebay (uit de VK) en Ome Ali, maar nu stond er nog laatste setje op Amazon.nl voor een nette prijs. Dus die maar besteld en vandaag binnenkomen. Kwaliteit valt niet tegen en passen prima.

FC6Xtxs.jpg
Kijk, die zien er prima uit. Ga ik ook even in de gaten houden.
 
De warme start tik, wie kent hem ondertussen niet. Onderstaande video werd vrij recent gepost (1 maand geleden (ik had deze nog niet eerder gezien)) en toch wel interessant om te zien wat zeer mogelijk de oorzaak is van het tikkend geluid. Vanaf 4min 20sec wordt het interessant.
[youtube]
 
De warme start tik, wie kent hem ondertussen niet. Onderstaande video werd vrij recent gepost (1 maand geleden (ik had deze nog niet eerder gezien)) en toch wel interessant om te zien wat zeer mogelijk de oorzaak is van het tikkend geluid. Vanaf 4min 20sec wordt het interessant.
[youtube]
Er is inderdaad al veel over geschreven en gepost maar de aandacht ervoor is aan het afnemen omdat iedereen er stilaan aan gewend is. Zelfs de 2024 modellen doen het. En degene die al een tensioner heeft vervangen, gaf geen verbetering. Dus ga er maar stilaan van uit dat het compleet normaal is.
En die speling op die tensioner in het filmpje, hoort er te zijn.
 
De inmiddels beroemde en beruchte spanner wordt bij mijn GT vervangen. Dealer gaf tevens aan dat het daarmee niet weg zou zijn maar hij vond het bij mijn motor te lang duren voordat de tik weg was. Hij had het lang met Suzuki over die spanner gehad en kreeg te horen dat Suzuki aan het onderzoeken is hoe het precies komt. Nou maar hopen dat ze ook met een goede oplossing komen. Daarnaast worden de schijven onder garantie vervangen. Ben benieuwd hoe snel de warme start tik terug is.
 
Eerder kwamen hier binnentassen voor de koffers van de GT ter sprake. Ze waren op Amazon uitverkocht. Je kunt ze ook hier bestellen. Of via Ali.
 
Eerder kwamen hier binnentassen voor de koffers van de GT ter sprake. Ze waren op Amazon uitverkocht. Je kunt ze ook hier bestellen. Of via Ali.
Houdt wel rekening met import kosten omdat deze uit de UK verzonden worden. De UK is helaas geen lid meer van de Europese Unie. Dat was voor mij de reden om die laatste set op Amazon te kopen. Voor Ali geldt hetzelfde v.w.b. de import kosten die erbij komen. Wees niet verrast dus als de douane met nog een extra aanslag komt op je pakketje.
 
Inmiddels zijn mijn binnentassen binnen. Eigenlijk best wel vond ik. Bij Ali had ik de keuze met of zonder logo. Waren dezelfde prijs dus doe dan maar met. Mis alleen een draaglus aan de tas. Je moet altijd de bijgeleverde riem gebruiken. Hoefde geen extra douanekosten te betalen.*O*
 

Bijlagen

  • 20231103_150534.jpg
    20231103_150534.jpg
    524,3 KB · Weergaven: 3
Inmiddels zijn mijn binnentassen binnen. Eigenlijk best wel vond ik. Bij Ali had ik de keuze met of zonder logo. Waren dezelfde prijs dus doe dan maar met. Mis alleen een draaglus aan de tas. Je moet altijd de bijgeleverde riem gebruiken. Hoefde geen extra douanekosten te betalen.*O*
Netjes!!
 
Als je bij aliexepress iets besteld en je blijft onder de 150 eur ikv verzending en btw , dan betaal je geen invoerrechten. Ik bestel wel wekelijks bij ali en alle 'verkopers' embedden de btw en verzendkosten in hun eindtotaal. Dus je komt niet meer voor verrassingen te staan.

De retailer waar je het pakketje koopt, zorgt voor de afdracht van de BTW en eventueel andere kosten. Op deze manier zijn er dus geen extra kosten meer voor de consument bij aankomst in het land van bestemming. Neveneffect 'goederen' zijn uiteindelijk wel duurder dan vroeger :-)

PostNL, DHL of Bpost hoeven zendingen tot 150 euro hierdoor niet meer aan te melden bij de douane, omdat de BTW al is afgedragen. Daardoor vervallen de inklaringskosten van de pakketdienst dus ook.
 
Hoe lang ben je?
Ik rij er al enige maanden op rond, en de kniehoek is bij mij prima in orde.
Ben 1.86 of zoiets.

Nog even een vervolg op het wisselen van de ruit.
De eerste dagen was het even wennen.
Maar nu weet ik niet beter, en die hoge ruit gaat er niet meer op!
Voor mij was het de juiste keuze :Y
En hoe lang zijn je benen? Ik heb lengtemaat 36 (spijkerbroek) en als ik op de ergo sites kijk wat mijn kniehoek wordt dan is dat krapper als op mijn MT09.
 
Iets heel anders, maar hebben jullie de GSX-S1000GX al gezien? Qua uiterlijk niet echt mijn ding, maar met de elektronica en hulpsystemen is Suzuki eindelijk up-to-date (actieve vering, 6-assuge imu, bochten ABS, etc.). Ergens hoop ik dat ze dit in de toekomst ook met de GT gaan doen. En dat MySpin, nu het op meer motoren wordt toegepast, wordt aangepast.

Nieuwe GSX-S1000GX
 
De GX is vergelijkbaar met o.a. de BMW 1000XR (correctie stond eerst SX). Gezien de prijzen voor dit soort motoren denk ik dat Suzuki de GX prijstechnisch zeer strak gaat wegzetten. Maar goed tot op heden weten we nog niks qua prijzen hier in Nederland. In de UK gaat deze £14,499 kosten (bron even skippen naar 12 min 05 sec). Ter vergelijking, de GT staat daar te koop vanaf £12,699. Dus reken maar uit wat dit voor Nederland betekent: Kale GT is hier €16.499, dus reken maar op een vanaf prijs voor de GX van €18.000 of misschien hier net onder.
Gezien wat je allemaal krijgt, wat Eric1977 al aanhaalde, is dat helemaal niet verkeerd en dat zal andere merken zoals BMW etc wel pijn gaan doen.
Ik ben zeker gecharmeerd van deze motor maar ik verwacht wel veel turbulentie rondom de helm dus ik denk niet dat deze hem voor mij gaat worden. Wel hoop ik dat ze alle pluspunten van de GX ook beschikbaar zullen stellen op de GT. Mocht dat zo zijn dan zal dat mijn volgende motor worden.

-edit- Kan niet wachten op de GX in het echt te zien bij de dealer. Dus mocht iemand weten per wanneer ze bij de dealer staan dan hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan