vipinholland
MF'er
- 26 okt 2017
- 40
- 7
voordat hij de garage in ging startte ik hem even. Kreeg gelijk de opmerking dat mijn verlichting stuk is, brandde maar 1 lampMooi ding en goede keuze: Fazers zijn toegankelijke motoren, maar ook met meer ervaring vervelen ze niet
wie kan mij een tip geven over een paar goede banden voor op mijn Fazer !
ga er een paar nieuwe op laten monteren
voorband is erg zoekerig in bochten ondanks dat de druk ok is
band voelt raar als je er overheen wrijft zit in het midden een hoog punt op
welk merk en type kan ik hier het beste onder hebben
alvast dank
Banden blijft een persoonlijk iets, maar ik ben erg tevreden over de Bridgestone T30's.
Mijn ervaring is dat het er goed uit ziet en een mooi geluid maakt. Eenvoudig te instaleren. Ik raad je wel aan oordoppen te gebruiken en voor een langere reis van meerdere dagen toch weer de originele pijp te monteren. Verder is het voor de duopasagier prettig dat de carbonversie (zoals ik heb) niet heet wordt.Wat zijn de ervaringen met een leovince SBK op een Fz1?
Helemaal mee eens, al heb ik dan de Michelin Pilot Road 4. Het heeft twee nadelen: de voorband cupt, al ondervind ik daar helemaal geen last van, en zonder taartschep zit je met regen op een soort van waterscooter.Banden blijft een persoonlijk iets, maar ik ben erg tevreden over de Bridgestone T30's.
Banden blijft een persoonlijk iets, maar ik ben erg tevreden over de Bridgestone T30's.
Heeft iedereen de brommer al onder een kleedje staan of rijden we nog een beetje door?
Ik rij beperkt door...
Gisteren en vandaag ook gewoon gereden. Morgen niet, maar zaterdag gaat hij mij weer naar het werk brengen. Het is mijn eerste winter met deze fiets, maar met een klein tikkie choke er bij start hij zonder problemen, ook na anderhalve week stilstand buiten (zonder lader etc)!
Vraagje voor de kenners:
Ik ben aan het kijken naar een fazer van 2000 t/m 2003 en heb onlangs op een 2002 model gereden. Hele fijne motor alleen wat achterstallig onderhoud en dus laten staan.
Wat is echter het verschil tussen het '00-'01 model en het '02-'03 model afgezien van de gewijzigde topkuip en de RVS uitlaat bochten?
En heeft het '02-'03 model echt de voorkeur boven het '00-'01 model of zijn ze vergelijkbaar?
Hoi! Ik heb een paar maanden geleden een ongeluk gehad waarbij er een busje achterop me is geklapt terwijlbl ik stil stond voor een stoplicht. M'n GS500 is hierbij total loss is geraakt. Nu zit ik voor een motor te kijken die me kan voorzien voor woon-werk, tourtochten en in het weekend sportief polderwegen kan pakken.
Kwam zo dus bij de FZ6 (wrs 2006) of GSX650F. Nu vind ik de GSX650F mooier, maar die is weer iets van 40kg zwaarder, geen middenbok standaard, 2e hands duurder en minder vermogen (wat in combi met 40kg zwaarder niet helpt). Neig dus naar de FZ6.
Ga beide wel proefrijden, maar had wat vragen over wat ik over de FZ6 in reviews las.
- Ik lees in veel reviews dat de koppeliing en versnellingsbak slecht zijn. Heel erg 'cluncky'. Iets waar je gewoon mee leert leven of valt het probleem wel mee?
- Heel erg revgevoelig en veel vibraties op snelwegsnelheid. Alweer, klinkt dit bekend of ondervinden jullie daar weinig last van?
- Het scherm schijnt op de pre-2007 versie slecht leesbaar te zijn. Merk je dat echt tijdens het rijden?
- pre-2007 vs de S2. Is het de upgrade waard? Ben zelf fan van de blauwe FZ6, maar kan van de S2 variant vrijwel alleen maar zwarte versies vinden.
Edit:
Om het wat specifieker te maken, zit te kijken naar deze 2 modellen:
Blauwe FZ6 2007: https://www.autoscout24.nl/aanbod/y...ne-blauw-1dc9dec2-8356-44df-94a6-94927a13a67d
Zwarte FZ6 S2 2007:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/y...ne-zwart-ba0d2d57-e058-4720-e053-e350040a718a
Hoi! Ik heb een paar maanden geleden een ongeluk gehad waarbij er een busje achterop me is geklapt terwijlbl ik stil stond voor een stoplicht. M'n GS500 is hierbij total loss is geraakt. Nu zit ik voor een motor te kijken die me kan voorzien voor woon-werk, tourtochten en in het weekend sportief polderwegen kan pakken.
Kwam zo dus bij de FZ6 (wrs 2006) of GSX650F. Nu vind ik de GSX650F mooier, maar die is weer iets van 40kg zwaarder, geen middenbok standaard, 2e hands duurder en minder vermogen (wat in combi met 40kg zwaarder niet helpt). Neig dus naar de FZ6.
Ga beide wel proefrijden, maar had wat vragen over wat ik over de FZ6 in reviews las.
- Ik lees in veel reviews dat de koppeliing en versnellingsbak slecht zijn. Heel erg 'cluncky'. Iets waar je gewoon mee leert leven of valt het probleem wel mee?
- Heel erg revgevoelig en veel vibraties op snelwegsnelheid. Alweer, klinkt dit bekend of ondervinden jullie daar weinig last van?
- Het scherm schijnt op de pre-2007 versie slecht leesbaar te zijn. Merk je dat echt tijdens het rijden?
- pre-2007 vs de S2. Is het de upgrade waard? Ben zelf fan van de blauwe FZ6, maar kan van de S2 variant vrijwel alleen maar zwarte versies vinden.
Edit:
Om het wat specifieker te maken, zit te kijken naar deze 2 modellen:
Blauwe FZ6 2007: https://www.autoscout24.nl/aanbod/y...ne-blauw-1dc9dec2-8356-44df-94a6-94927a13a67d
Zwarte FZ6 S2 2007:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/y...ne-zwart-ba0d2d57-e058-4720-e053-e350040a718a