Dit weekend trouwens proefrijden op de verschillende MT's .
Bij van Meel motoren in made .
Zaterdag en zondag zelfs .
Ik ga ook ff kijken
Ben ook even wezen kijken voor een ritje met de MT10. Uiteindelijk met de MT10-SP en de MT09 gereden.
De demo dag was overigens leuk opgezet
Positieve notes:
- De brute gasreactie in het lage / middengebied i.c.m. de gearing en het geluid
(lekker wheely happy in 2)
- Het geluid van de crossplane
- Rijwielgedeelte. Stuurt erg accuraat en de motor blijft snaar strak volgen als je hem harder een bocht een gooit.
- Verrassend genoeg vond ik de windbescherming best behoorlijk voor een "naked"
- uhhh Het geluid van de crossplane
Wat viel tegen:
- Aan/uit reactie. Ik vond dit persoonlijk behoorlijk storend. Wellicht aan te passen met een ECU Flash net zoals bij de FZ1
- Het knetter harde zadel.
- Topvermogen viel erg tegen, mijn aangepast FZ1 voelt absoluut sneller vanaf 7 a 8000rpm tot de begrenzer (niet helemaal eerlijk gezien de FZ1 volledig aangepast is en de MT10 standaard).
- Rij-modi niet tijdens het rijden te wijzigen
- Passieve zitpositie door het hoge stuur (kwestie van wennen)
QS vond ik overigens niet echt meerwaarde hebben, bij normale gasstand in het middengebied voelt het schakelen niet vloeiend en bij sportief rijden schakel liever zonder koppeling op door heel snel van het gas te gaan.
De MT09 rijdt overigens ook leuk, lekker gretig blokje. Die fietspomp vering die ze er onder hebben gezet kan alleen écht niet voor een nieuwe motor, je zou er zeeziek van worden
Als ik de voors en tegens onder elkaar zet in vergelijking tot de FZ1 dan heb ik niet het gevoel dat ik er veel op voorruit ga als ik de FZ1 in zou ruilen op een MT10. Ik had stiekem gehoopt dat ik enthousiaster zou zijn.