motoRRmania
MF veteraan
Tja, pk's...
De fz1 heeft er 150 en de mt10 160 volgens de specs van Yamaha dacht ik.
Is dat veel verschil? Hangt af van waar in het toerental en hoe gebruik je de motor. Woon-werkverkeer of gewoon in t weekend enkele uren knallen.
Voor mijn gevoel ging de RSV veel harder al weet ik zeker dat de fz1 sneller is.
Vermogensontplooing is wat plezier geeft aan een motor. Zo kan 170pk saai zijn (vfr1200 naar mijn ervaring) en 50pk leuk.
Fz1 mt10 verhaal: met de kwart mijl sprint ontlopen ze elkaar niet gek veel volgens tests, echter is dat continu volgas in de meest optimale hoge toeren. De MT10 trekt verder toch wel nog levendiger en gretiger door zijn toeren heen vooral na 6000. Dat een opgepepte FZ1 daar in de buurt kan komen of zelfs beter in lage toeren is logisch, maar dat kun je met de mt10 op zich ook doen al is dat sowieso een wat duurder totaalplaatje. Het blijven echter heel andere beestjes.