Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Avond allemaal..

Ik mag mezelf sinds afgelopen vrijdagavond 20:11 uur de trotste eigenaar noemen van een FZ1S ABS 2007.

Laatste vier jaar een rsv mille gehad, maar metname de zithouding ging me ernstig tegenvallen..

Na slechts 48 uur kan ik al zeggen: Wat een wereld fiets is die FZ1! Wat een blok, top wegligging, heerlijke zithouding.. Helemaal blij.

Tot mijn geluk blijkt mijn aanwinst ook nog voorzien te zijn van een Akrapovic Hexagonal Carbon!

Wenslijst nu nog:

Db-killer (reeds besteld)
Tassensetje (iemand ervaring met: de Quick-Lock Blaze Taschen inklusive Trägerarm kaufen | Louis Motorrad & Feizeit )? En weet iemand toevallig of hij echt pas past vanaf het 2008 bouwjaar?
Olie (wat gebruiken jullie? Ik dacht aan Castrol Power RS)
Tzt de zadeltjes opnieuw bekleden

Zo is ie nu:
309hd9y.jpg


343hxg9.jpg
 
Gefeliciteerd met de aanschaf van je brommert
Veel veilige kilometers gewenst
En aan ervaringen met tassen en olie soorten kan ik je niet helpen.
Ik gebruik een grote tanktas met een quik lock systeem wat heel goed bevalt
en olie die de dealer erin gooit bij een beurt welke???
 
Liebe leute,

Ik heb een bijzonder verhaal, Afgelopen weken heb ik mijn moterfiets yamaha fzs 100 105.2 kw b.j 2001 weg laten brengen naar een moterwinkel.

Het probleem is als volgt:

Na het optrekken van een oprit hoorde ik een aardig klak de versnelling was aan het '' zoeken''
Hierna koppelde en ontkoppelde mijn moter zeer slecht, Vanuit stilstand van de 1ste naar zijn vrij lukte niet meer.

Na het bezoek aan de moterwinkel is de koppeling tot 3 keer opgehaald, platen, tussenplaten drukveren e.d. vervangen.
tevens hebben ze 3 soorten platenpakketten gemonteerd met verschilde diktes.
Het lukt de moterzaak niet om dit probleem op te lossen ze stelde deze opties voor:

gaten boren in de koppelingskorf om de druk tussen de platen weg te nemen
Of de koppelingslammelen aanpassen door wat van de randen weg te vijlen/schuren.
Deze opties vond ik wel erg vergaand met name die gaten boren, Een korf is ontzettend duur... en het risico lijkt me vooralsnog te omstreden.

Inmiddels 460 euro armer, En mijn volgende optie is de Yamaha dealer maargoed hoe nu verder is de vraag die in mijn hoofd rondgaat.
Zijn er mensen die dit probleem herkennen met hun moterfiets een slepende koppeling?

Met vriendelijke groet,

Ruben.
 
Heel goede opmerking, Echter heb ik alle olie vervangen voor een 5 w 40 i.v.m de viscositeit op advies van de moterzaak.
Alle oude olie er is eruit, om dit probleem te ontzien.

Dus het is iets anders, Ik ben enorm benieuwd naar wat de officiele yamaha dealer te zeggen heeft.
Het lijkt erop dat de koppelingsplaten verkeerd zijn.

Hebben jullie hier een verklaring voor: heb eerst thuis zelf naar de koppeling gekeken.
Dit kwam ik tegen op de drukplaat een metalen nopje.
Op zijn minst idioot toch

full
 
Zo. Nu dus een week verder. En ongeveer 400km met mn fz1 mogen rijden! Wat een feestje is die motor!! Ben er echt heel blij mee.

En mn to do list wordt steeds korter! Db killer is binnen (past ook nog perfect onder het zadeltje).
Olie besteld en toch de zijtassen maar besteld! Ben benieuwd. Als ze binnen zijn zal ik mijn ervaring delen!
 
Hallo Allemaal,

Na 7 jaar heb ik dan toch afscheid genomen van de Fazer. Ik liep al een tijd te twijfelen/te wachten op een opvolger van Yamaha en die bleef uit. De MT09 is het voor mij niet, dus heb ik de gok genomen en ben overgestapt op een R1 uit 2010.

Plan is om er een superbike stuur op te zetten, maar ik moet zeggen dat ook de originele zithouding mij niet tegenvalt.
Jullie zijn echter nog niet van me af, want er staat nog steeds een rode 600 hier in de garage, dus ik blijf lekker meelezen hier.. ;)
full
 
Vraagje :

Ik zit regelmatig te kijken naar FZ1 N op MP of een andere 2e hands site .
Nu zie ik motoren staan waar bouwjaar 2011 gouden velgen in zitten . Deze velgen kom ik ook tegen in bv 1 van bouwjaar 2008 .
Heeft Yamaha alles maar door elkaar gemixt . Mijn vraag is nu weet iemand zo waaraan je echt kunt zien wat de bouwjaren van de diverse motoren ( FZ1 N ) is ?
 
Vraagje :

Ik zit regelmatig te kijken naar FZ1 N op MP of een andere 2e hands site .
Nu zie ik motoren staan waar bouwjaar 2011 gouden velgen in zitten . Deze velgen kom ik ook tegen in bv 1 van bouwjaar 2008 .
Heeft Yamaha alles maar door elkaar gemixt . Mijn vraag is nu weet iemand zo waaraan je echt kunt zien wat de bouwjaren van de diverse motoren ( FZ1 N ) is ?

Ik heb een beetje dezelfde vraag voor de FZ1 Fazer, ook een beetje aan het rondkijken en zie soms bij dezelfde bouwjaren een zwart of zilver motorblok, gouden of zwarte voorvorkpoten, soms ook een vreemd bronskleurig koppelingsdeksel ?
krijg niet echt duidelijk of dit per lakkleur verschilt of per bouwjaar, iemand ??


Enne, iemand ervaring met de overstap van oer fazer 600 naar FZ1 Fazer stuurt het net zo makkelijk of trager/zwaarder ??
 
Ik ben geen expert en wellicht dat iemand iets kan corrigeren
indien ik het mis heb maar een FZ1 naked heb ik nog nooit gezien met een
grijs blok of met goudkleurige voorpoten.
Als een naked een grijs blok en/of een goudkleurige voorvork heeft
dan is dit meestal door de eigenaar gedaan voor optische verandering
of na een schade.
 
Laatst bewerkt:
Bouwjaar moet je niet naar kijken op verkoop site, ook niet bij de dealers, ze neppen je namelijk.
Er is een enkele die het vermeld, er zijn behoorlijk wat fz niet verkocht en jaren later op kenteken gezet.
Kijk ook maar naar de uitlaat je ziet advertenties met bouwjaar 2011 met oud model demper erop ;)
 
Nou, ik ben nog steeds in de markt voor een FZS1000.
Maar helaas zijn de andere 2motoren van me nog niet verkocht :(
en 4 stallen is ook weer zoiets......

Ik wil rijden :]

Rijd nu wel al even op de Fazer 600 van mn schoonzus, ook wel een leuk machientje.
 
Ik ben geen expert en wellicht dat iemand iets kan corrigeren
indien ik het mis heb maar een FZ1 naked heb ik nog nooit gezien met een
grijs blok of met goudkleurige voorpoten.
Als een naked een grijs blok en/of een goudkleurige voorvork heeft
dan is dit meestal door de eigenaar gedaan voor optische verandering
of na een schade.

Dat klopt volgens mij idd, ik had het ook juist over de FZ1 Fazer.
Bouwjaar moet je niet naar kijken op verkoop site, ook niet bij de dealers, ze neppen je namelijk.
Er is een enkele die het vermeld, er zijn behoorlijk wat fz niet verkocht en jaren later op kenteken gezet.
Kijk ook maar naar de uitlaat je ziet advertenties met bouwjaar 2011 met oud model demper erop ;)
Kijk, dat was wat ik zelf al wel een beetje dacht/bang voor was..
Ik lees hier en daar in tests dat de injectie van het 2006 (eerste bouw-) jaar niet zo best was en zou dus bij voorkeur voor een later model/bouwjaar willen gaan, dan is het dus idd handig om te kunnen bepalen of en wat de verschilen zijn dus als iemand er zo een paar kan noemen ben ik zeer dankbaar O-) :}
Al de oude Fazer topics doorspitten gaat me een beetje te veel tijd kosten..
 
Die rij ik zelf niet maar als je een zwarte voorvork heb is het blok juist weer grijs.
En een zwart blok heeft een gouden voorvork.
Wat al geschreven is omtrent BJ heb je te maken met import en overjarige
brommers dus daar is geen peil op te trekken.
Delen van je info kan je vinden middels Google en als je een motor
heb gevonden kan je op het frame het productie jaartal vinden.
 
Die rij ik zelf niet maar als je een zwarte voorvork heb is het blok juist weer grijs.
En een zwart blok heeft een gouden voorvork.
Wat al geschreven is omtrent BJ heb je te maken met import en overjarige
brommers dus daar is geen peil op te trekken.
Delen van je info kan je vinden middels Google en als je een motor
heb gevonden kan je op het frame het productie jaartal vinden.

Bedankt :)
Wat je zegt lijkt voor de eerste bouwjaren idd zo te zijn, maar vanaf ongeveer 2010 lijkt wel alles (vork en blok) zwart wat ik persoonlijk mooier vind, komt dan wel gelijk erg aan de bovenkant van het budget... '(
Ja, via Google is wel veel te vinden maar blijft toch nog een beetje gokken, wat dat betreft lijkt bouwjaar terug checken via frameplaatje idd veel betrouwbaarder..
Misschein komend weekend maar eens een proefritje maken :]
 
Die rij ik zelf niet maar als je een zwarte voorvork heb is het blok juist weer grijs.
En een zwart blok heeft een gouden voorvork.
Wat al geschreven is omtrent BJ heb je te maken met import en overjarige
brommers dus daar is geen peil op te trekken.
Delen van je info kan je vinden middels Google en als je een motor
heb gevonden kan je op het frame het productie jaartal vinden.

Dit klopt dus niet :P ik heb een 2006 gehad met grijs blok en gouden poten ;)
Ik zou hier gewoon een plaatje neergooien, dan kijken wij wel wat voor bouwjaar het is _O- :+


Oja die van mij was een bouwjaar 2006 kenteken 2007, nieuwe voor 10000euro, koopje met 2 jaar garantie *O*
 
Ik heb een beetje dezelfde vraag voor de FZ1 Fazer, ook een beetje aan het rondkijken en zie soms bij dezelfde bouwjaren een zwart of zilver motorblok, gouden of zwarte voorvorkpoten, soms ook een vreemd bronskleurig koppelingsdeksel ?
krijg niet echt duidelijk of dit per lakkleur verschilt of per bouwjaar, iemand ??


Enne, iemand ervaring met de overstap van oer fazer 600 naar FZ1 Fazer stuurt het net zo makkelijk of trager/zwaarder ??

Hier snap ik dus ook totaal niets van bij de FZ1s waar ik naar rondkijk. Verschillende kleuren motorblok door de jaren heen, tot 2011 oid.
 
Nou voor de geïnteresseerden: De Sw Motech Blaze tassen (panniers) set passen ook prima op een FZ1S Fazer van 2007!

Ik ben erg tevreden!


De tassen zijn van nylon, maar er zitten wel harde wanden in, dus houdt zijn vorm.. Zitten vast met klittenband en beugels. Tassen zijn vrij smal. (maar uit te ritsen tot in totaal 2 x 21 Liter)

Tassen zijn eenvoudig van de motor af te halen. Dan worden de beugels zichtbaar, maar ook deze zijn heel eenvoudig weg te klikken!

tas1.JPG

tas2.JPG
tas3.JPG
tas4.JPG
tas5.JPG
tas6.JPG
tas7.JPG

tasmotor.JPG


Tassen zijn voorzien van waterdichte binnentassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan