Eindelijk is het dan zover... Dit weekend zijn Rednas en ik begonnen met het ombouwen van mijn bike Sommigen van jullie zullen hem wel eens gezien hebben op een SF meeting;
Ik heb de motor speciaal gekocht voor het bouwen van een streetfighter. Ik heb dus vooral gekeken naar de technische staat en bij deze was die, op wat achterstallig onderhoud na, perfect: Type: GR7BA, km: 22.000, jaar; 95. Voor 2800 kon ik hem meenemen vanuit Apeldoorn. Ik had net m'n rijbewijs gehaald en kon meteen vanaf Apeldoorn naar Delft. De hele weg uiteraard met een big smile
Nu zijn we een paar maanden verder en heb ik genoeg spulletjes verzameld om te beginnen.
Eerst alles eraf slopen uiteraard
Kuipen eraf:
Voorkant eraf:
Uiteraard kon ik mezelf niet inhouden en moest ik ff kijken hoe m'n kuipje stond:
Vervolgens kwam het subframe aan de beurt. Rednas en ik hadden nog nachtmerries van zijn Gixxer en subframe. Daar moesten we flink klooien om de bouten los te krijgen...
Ik had gehoopt dat het met mijn motor wat makkelijker zou gaan omdat hij wat nieuwer was, maar helaas. Ook deze zaten echt muurvast. Maar met onze ervaring van de vorige gixxer, een gasbrander, WD40, een hoop gegodver en een boormachine later waren ze los :D
Dat roept om een overwinnings ritje!!
Snelle mockup van de nieuwe ZX6R kont:
De kont steekt nog te ver uit. Het subframe word eerst nog ingekort worden. Dit hebben we ondertussen gedaan, maar eerst moeten we nog iemand vinden die even de nokken er weer aan kan lassen. We hebben de nokken eraf geslepen, buizen ingekort, nokken er weer op. Alleen dat laatste kunnen we niet zelf helaas.
Volgend weekend gaan we verder. To-do list:
- Kroonplaat monteren, komt woensdag binnen hopelijk
- Stalen remleidingen
- Nieuwe (langere) koppelingskabel (Knaapster, tnx voor de tip!)
- Subframe monteren (hopelijk)
De lijst is nog veel langer, maar dit is voorlopig wel weer ff genoeg.
Gr.
Sandor
Ik heb de motor speciaal gekocht voor het bouwen van een streetfighter. Ik heb dus vooral gekeken naar de technische staat en bij deze was die, op wat achterstallig onderhoud na, perfect: Type: GR7BA, km: 22.000, jaar; 95. Voor 2800 kon ik hem meenemen vanuit Apeldoorn. Ik had net m'n rijbewijs gehaald en kon meteen vanaf Apeldoorn naar Delft. De hele weg uiteraard met een big smile
Nu zijn we een paar maanden verder en heb ik genoeg spulletjes verzameld om te beginnen.
Eerst alles eraf slopen uiteraard
Kuipen eraf:
Voorkant eraf:
Uiteraard kon ik mezelf niet inhouden en moest ik ff kijken hoe m'n kuipje stond:
Vervolgens kwam het subframe aan de beurt. Rednas en ik hadden nog nachtmerries van zijn Gixxer en subframe. Daar moesten we flink klooien om de bouten los te krijgen...
Ik had gehoopt dat het met mijn motor wat makkelijker zou gaan omdat hij wat nieuwer was, maar helaas. Ook deze zaten echt muurvast. Maar met onze ervaring van de vorige gixxer, een gasbrander, WD40, een hoop gegodver en een boormachine later waren ze los :D
Dat roept om een overwinnings ritje!!
Snelle mockup van de nieuwe ZX6R kont:
De kont steekt nog te ver uit. Het subframe word eerst nog ingekort worden. Dit hebben we ondertussen gedaan, maar eerst moeten we nog iemand vinden die even de nokken er weer aan kan lassen. We hebben de nokken eraf geslepen, buizen ingekort, nokken er weer op. Alleen dat laatste kunnen we niet zelf helaas.
Volgend weekend gaan we verder. To-do list:
- Kroonplaat monteren, komt woensdag binnen hopelijk
- Stalen remleidingen
- Nieuwe (langere) koppelingskabel (Knaapster, tnx voor de tip!)
- Subframe monteren (hopelijk)
De lijst is nog veel langer, maar dit is voorlopig wel weer ff genoeg.
Gr.
Sandor
Laatst bewerkt: