FF een bevestiging van julie over de 2019 JP buikschuivers en IT aprillia buikschuiver. (basis modellen)

Heeft een GSXR1000 cruise control?? :?
Als ik een nieuwe motor zou kopen dan zou ik zeker cruise-control erop willen hebben. Zelfs op een GSXR.................
Afgelopen zomer heb ik dat zeker gemist. Vooral in Zwitserland met al die flits-camera's. Voor je 't weet staat je gas te ver open................
Als je weet wat de tarieven daar zijn..............dan wil je graag een cc.
 
Het moet niet veel gekker worden een sportmotor met cruise control:z,ik heb het op mijn toermotor
zitten en gebruik het nooit.90% van de 100 motoren die ik gehad heb waren sportmotoren en
heb nooit de behoefte gehad om er cruise control op te hebben.Werkt ook niet als je een stuk
gaat knallen.}):]
 
Als ik een nieuwe motor zou kopen dan zou ik zeker cruise-control erop willen hebben. Zelfs op een GSXR.................
Afgelopen zomer heb ik dat zeker gemist. Vooral in Zwitserland met al die flits-camera's. Voor je 't weet staat je gas te ver open................
Als je weet wat de tarieven daar zijn..............dan wil je graag een cc.
Als ik er niet uit kom bij de dealers, dan ga ik net zo lang zoeken op internet totdat ik een by wire cruise control vindt die de dealer wil instaleren bij de aflevering. En dan natuurlijk up/down quick shifter. Dan ben ik helemaal blij.
 
Als ik een nieuwe motor zou kopen dan zou ik zeker cruise-control erop willen hebben. Zelfs op een GSXR.................
Afgelopen zomer heb ik dat zeker gemist. Vooral in Zwitserland met al die flits-camera's. Voor je 't weet staat je gas te ver open................
Als je weet wat de tarieven daar zijn..............dan wil je graag een cc.
Dat kan jij wel willen, maar voor zover ik het gezien heb heeft een GSXR1000 geen cruise control.
 
Aprilia RSV4 heeft alle electronica: cruisecontrol, quickshifter met autoblip, launch control, traction control, wheely control….. en het werkt allemaal super!
Ja, maar geen quick shifter up. Bij de R1 schakeld dat wel lekker op het cirquit hoor! Maar verder is het een kek fietje hoor! Ik heb dan verder wel genoten van die proefrit. Maar ik denk dat de meeste eerst gaan voor het basis model van je favoriete merk en dan naar het elektrisch pakket. Maar toch heb ik liever dat de rvs 1000 ook quick shifter up heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar geen quick shifter up. Bij de R1 schakeld dat wel lekker op het cirquit hoor! Maar verder is het een kek fietje hoor! Ik heb dan verder wel genoten van die proefrit. Maar ik denk dat de meeste eerst gaan voor het basis model van je favoriete merk en dan naar het elektrisch pakket. Maar toch heb ik liever dat de rvs 1000 ook quick shifter up heeft.

Echt wel!!! Quickshifter en autoblip.
 
Is de Suzuki gsx 1000 de enige met het meest complete electronisch pakket?
Dan doel ik op de quick-shift UP/Down en cruise control.

Wat ik nu lees over de overige 2019 modellen is dat:
Kawasaki zx10: wel KQS quick-shift up/down, maar geen cruise control;
Honda cbr1000rr: alleen quick-shift down en ook geen cruise control;
Yamaha R1: wel quick-shift up/down, maar geen cruise control;
Aprillia RVS1000: alleen quick-shift down, wel cruise control.

Graag jullie reactie.

En ja, waarom cruise control! Omdat ik internationaal tour met buikschuivers. Omdat ik de BMW 1600 grand america, Yamaha Star Venture en de Honda Golwing saai vindt. Maar meningen verschillen.

gr.
René

Electronisch pakket? Dan moet je S1000RR nemen: ABS, rijmodi, antislip, wheelie control, ESA (actieve dempinginstelling), handvatverwarming, cruisecontrol en up/down quickshifter en dit lijstje is vast niet compleet. Ook zit er mechanische slipperclutch op. En hij rijdt ook super :Y
 
Electronisch pakket? Dan moet je S1000RR nemen: ABS, rijmodi, antislip, wheelie control, ESA (actieve dempinginstelling), handvatverwarming, cruisecontrol en up/down quickshifter en dit lijstje is vast niet compleet. Ook zit er mechanische slipperclutch op. En hij rijdt ook super :Y

Ware het niet dat de ESA weinig toevoegd...… je kunt beter conventionele vering hebben en die goed af laten stellen. Dan is het allemaal een stuk voorspelbaarder.
 
[QUOTE="Maar toch heb ik liever dat de rvs 1000 ook quick shifter up heeft.[/QUOTE]

Ik neem aan dat je het over een RSV4 hebt? een rvs1000 heeft Aprilia nooit gemaakt, ( de enige rvs 1000 die ik kan vinden op het net is een roestvrij stalen tank van 1000 liter), wel een RSV 1000 en die heeft niets van al deze electronica dus dat zal hem niet zijn toch?
 
Ware het niet dat de ESA weinig toevoegd...… je kunt beter conventionele vering hebben en die goed af laten stellen. Dan is het allemaal een stuk voorspelbaarder.

ESA I is alleen de veervoorspanning elektronisch regelen, maar ESA II zou veel meer moeten kunnen. Ik heb er echter nooit mee gereden, dus kan je er verder weinig meer over vertellen. (Reviews die ik heb gelezen waren wel positief) Maar.. als je lange ritten maakt is het vast niet vervelend je demping af en toe es lekker zacht te zetten ;)
 
Tegenwoordig hebben al die fabrikanten toch 2 modellen van hun liter fiets? Bv een gewone R1 en R1M, waarbij de duurdere vaak een uitgebreider elektrisch pakket heeft. Wellicht dat het hierdoor nog moeilijker vergelijken is.
Volgens mij heeft vooral Translogic best goede aftermarket blippers. Zithouding lijkt me ook wel belangrijk als je lange ritten wil rijden.
 
Als ik een nieuwe motor zou kopen dan zou ik zeker cruise-control erop willen hebben. Zelfs op een GSXR.................
Afgelopen zomer heb ik dat zeker gemist. Vooral in Zwitserland met al die flits-camera's. Voor je 't weet staat je gas te ver open................
Als je weet wat de tarieven daar zijn..............dan wil je graag een cc.

Bouw er dan een instelbare pit limiter op , ook niet verkeerd in ons landje .:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan