Ik REED 5x per week de A1. Nu hoeft dat gelukkig niet meer. Heb er nu nog steeds een trauma van!Ik rijd 4 keer per week A27.
Een collega van mij moet hetzelfde stuk rijden. Bijna dagelijks klaagt ze over dat ze bijna twee keer zo lang onderweg is om thuis te komen. En jij? - vraagt ze dan. Ik doe danEn dan weet ze genoeg.
Dit roep ik echt al jaaaaren!!!
Bovag heeft mijn idee gejat.
Maar het is echt een simpele som.
Als er meer mensen een motor pakken, zijn er minder auto's op de weg = minder files. D'uh!
Ik hou ook niet van kou, maar daar hebben mensen toch al duizenden jaren geleden voorzieningen zoals kleding voor uitgevonden? Voor mij is (in en rond Amsterdam) de auto gewoon geen optie meerBij extreme kou TOCH rijden. Mannen van graniet!!
Nou ik niet hoor......... Kruip lekker bij de kachel.......<watje dus>
Dit klopt vaak...absolute tijdwinst valt tegen door allerlei factoren.
Je gaat niet zo heef veel sneller (ik ga niet met 80+ splitten)
En het aan+uittrekken van de motor-spullen kost tijd.
In mijn ogen is de grootste tijdswinst op mijn trajecten het uit en in de stad rijden. Ik woon in Den Haag en moet heel Rijswijk door, en zodra het een klein beetje druk is zie je snel 5 keer een groenlicht voor dat jij aan de beurt bent. Op de motor kan ik bij het tweede groenlicht al gaan als het een beetje tegenzit (vrachtwagen waar ik niet langs kom en niet heel erg meewerkende automobilisten b.v.), anders bij het eerste.De meest winst (en voldoening) heb ik als ik door echt-lange files heen kan.
Door Antwerpen heen in een spits, lekker brede banen en tolerante koekblikken.
DHg-Utr-Apeldoorn, vooral de A12 is lekker filteren.
DHg-Rdam-Breda-Eindhoven. (of DHg-Utr-Eindhoven): gaat prima.
En dat het zo fijn is om motor te rijden, überhaupt!Maar behalve de kleine tijdswinst is her het goede-gevoel als je door de file heen gaat...
Het over-de-koekblikken-heen (of tussen de SUVs door) kunnen kijken..
Het idee dat zij stilstaan en jij wel door gaat...
Dat.
Wat een geleuter,ook echte motorrijders rijden niet 24uur per dag, definitie van een echte motorrijder is iemand die alleen maar op een motor rijd ,koekblikken geen blik waardig gunt ,vliegen tussen zijn tanden heeft en ook in de winter gewoon doorrijd ,zoals ik vroeger was dus ,nu ben ik een verrader geworden die als het erg koud word gauw zijn koekblik in vlucht en beneden de 5 graden echt niet meer op de motor stapt,kortom een watje dus.
Ik heb ook al 15 jaar geen auto meer, die paar keer per jaar dat motorrijden echt niet kan is in centrum Den Haag het OV een goed alternatief. En als dat ook niet meer rijdt blijf ik gewoon thuis :-)
Met de auto de stad in of uit zou me tegenwoordig zeker een half uur kosten en de ochtend en avondspits lijken zich steeds meer aaneen te rijgen. Met de motor kost het me 5 minuten, ongeacht hoe druk het is.
Pak daarbij parkeerellende en voor mij komt er geen auto zolang in de stad blijf wonen.
Scheveningen-Haven zit wat meer achteraf, moet altijd "omheen of doorheen".
...................
Wat al eerder gezegd is: MP3's en motorscooters worden naar mijn mening niet bereden door mensen met verkeersinzicht... (lekker generaliseren) MP3's met M-kenteken buiten beschouwing gelaten, die rijden gewoon op een lelijk apparaat
De MP3 rijder blijft een koekblikker in doen en laten en de motorscooters die ik tegenkom lijken nog het meest bereden te worden door mensen die hun verkeerservaring hebben opgedaan als pizza-koerier.
Ik was blij dat ik vrijdag met de motor was, stond bij Gouda al stilRij al heel lang A16 (vanaf Brienenoord) , A20 (terbregge/kleinpolderplein) en A13 en v.v.
En elke keer als ik om wat voor reden dan ook niet met de motor ga, heb ik er (voornamelijk) op de terugweg toch weer spijt van.. Vooral afgelopen vrijdag
Volgens de KNMV-gedragsregels mag het snelheidsverschil tussen de motorrijder en de file niet groter zijn dan 10 km/u.Filerijden is ook het snelheidsverschil tussen stilstaande of langzaam rijdende file niet te groot te maken.
Advies: max 15km snelheidsverschil.
Ik kan je verzekeren als er dan een auto ineens van baan wisselt, ben je blij dat je nog op tijd kunt remmen.
Kom anders eens een tijdje op de A4 filerijden.
Ik "mag" dat vaak doen en verbaas mij soms over de kamikaze piloten die met 100+ tussen de auto's door knallen.
Boven de 60 km/u houd ik het meestal al ruim voor gezien (soms niet)
Waarbij 50 km/u al eigenlijk de max is.
Dus zie het ook als een stukje imago -en zelfbescherming, als het even wat minder hard gaat.
Iets langzamer is ook geen probleem, maar elke keer moeten stoppen voor motoren voor je in de file en dat ze dan te dwars zijn om je voor te laten, dat vindt ik wel irritant. Rij dagelijks A16/20/12 en dat gaat tot nu toen prima, af en toe eens een auto die niet oplet, maar echt gekke dingen nog niet meegemaakt.Filerijden is ook het snelheidsverschil tussen stilstaande of langzaam rijdende file niet te groot te maken.
Advies: max 15km snelheidsverschil.
Ik kan je verzekeren als er dan een auto ineens van baan wisselt, ben je blij dat je nog op tijd kunt remmen.
Kom anders eens een tijdje op de A4 filerijden.
Ik "mag" dat vaak doen en verbaas mij soms over de kamikaze piloten die met 100+ tussen de auto's door knallen.
Boven de 60 km/u houd ik het meestal al ruim voor gezien (soms niet)
Waarbij 50 km/u al eigenlijk de max is.
Dus zie het ook als een stukje imago -en zelfbescherming, als het even wat minder hard gaat.
Als er geen file is neemt een motor even veel plaats in als een auto. Liefst nog iets meer.Weer zo'n bericht over fileoplossing waarbij het motorrijden wederom (bewust) niet wordt genoemd als mogelijke oplossing. En nog wel van de ANWB.
Waarom wordt de motor nooit aangedragen als alternatief ?
Of desnoods het elektrisch motorrijden stimuleren als woon werk vervoer middel (not my cup of thee maar nog altijd beter dan openbaar vervoer).