Filmen op de openbare weg mag dat¿

en in artikel 5 staat..........!?

sorry, dacht dat het een bekende was.
Ik laat de eer aan panrider en/of baksteen voor de letterlijke tekst, maar is iets in de trand van 'zich dusdanig op de openbare weg begeven dat men een gevaar voor zichzelf of de omgeving is etc etc'


/edit: zoiets ?

Artikel 5.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

 
Laatst bewerkt:
wat wil je in godsnaam filmen als iedereen zich aan de regels houd ?
 
ff off topic, zo vind je nog eens wat

Artikel 10.
1. Het is verboden op de weg een wedstrijd met voertuigen te houden of daaraan deel te nemen.

2. Onder wedstrijd wordt voor de toepassing van dit artikel verstaan elk rijden met voertuigen ter vaststelling of vergelijking van prestaties hetzij van de deelnemers, hetzij van de voertuigen, hetzij van onderdelen daarvan, hetzij van bedrijfsstoffen.

3. Als deelnemer wordt beschouwd de bestuurder van een voertuig waarmee aan een wedstrijd wordt deelgenomen, en de eigenaar of houder van een voertuig, die daarmee aan een wedstrijd doet of laat deelnemen.


Als de politieman zin 2 zonder versprekingen kan zeggen dan mag hij me bekeuren voor een stoplicht sprint :)
 
Als ze je aanhouden, en je zegt dat je de mooie natuur aan het filmen bent, dan kunnen ze volgens mij toch weinig maken..? Vakantie-filmpje moet toch altijd wel kunnen..? De film bekijken mogen ze volgens mij niet zomaar doen, maar echt verstand heb ik er ook weer niet van.. Maar ik zou zeggen, lekker filmen hoor.. :)
 
Ja waar ik mee zit
dat is vooral dat filmen een verkapte tijdswaarneming is
en dus een soortement van race
ennuh aan de regels houden doet toch iedereen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan