Zo we zijn aan het stoeien geweest, de how to was zeer nuttig als ook die stekker onder de buddy.
Hier mijn bevindingen.
Voor ik mijn notitieblok pakte had ik hem ook door gemeten het rare was toen dat de spannings regelaar en het stekkertje van de dynamo gloeiend heet werden.
Ook werd de accu met 18V opgeladen!
Dus ik dacht jup de spannings regelaar maar nadat ik mijn blok had gepakt en weer ging meten komt dit er uit:
Wisselspanning dynamo stekker los stationair: 1: 19,7V 2: 20,3V 3: 20.6V
Wisselspanning dynamo stekker los 3000 toeren: 1: 38,7V 2: 39,2V 3: 38,7V
Wisselspanning bij gelijkrichter : 1: 10,6V 2: 2,3V 3: 11,8V
Laadspanning Accu stationair +-1500 toeren : 13,2V
Laadspanning accu 3000 toeren lamp aan: 14,8 lamp uit 14,6
Accuspanning met starten van de motor : 11,9V
Ook even een foto van de stekker onder de buddy, 1 van de stekkers is donker rood/bruin is dit normaal?
[
afbeelding]
Wat kan ik hieruit halen? zo te zien is de dynamo nog in orde???