Je hebt je vacuumslang naar de kraan niet op de goeie aansluiting van de carburateur zitten.
Zou inderdaad mooi zijn geweest
Lijkt me zo vet hè. Helderziend zijn.
Door de iets openstaande gaskleppen zuigt je motor geen vacuum op de kraan waardoor hij geen benzine doorlaat. Na het sluiten van de kleppen doet hij dat wel.Het is opgelost. de gaskleppen stonden iets open. Dit opgelost en hij loopt weer als een zonnetje
Bedankt voor de reactie
Door de iets openstaande gaskleppen zuigt je motor geen vacuum op de kraan waardoor hij geen benzine doorlaat. Na het sluiten van de kleppen doet hij dat wel.
Hoe krijgt jou motor benzine als je aan het rijden bent, want je moet daar toch de gasklepen voor openen
De motor maakt dan meer toeren dan bij het starten en trekt dan ook veel meer vacuum,
zodat een geopende gasschuif geen probleem is.
niet helemaal waar.....
een verbrandingsmotor heet ook wel zuigermotor, dus er wordt GEZOGEN....
dit betekend dat er ALTIJD een onderdruk heerst in de inlaatkanalen ( muv turbo ), want ook stromende lucht heeft massa, en zal altijd trager zijn dan de gevraagde hoeveelheid lucht.
Nu maken ze in de inlaatkanalen ook nog eens aftakkingen die voor een extra vacuum zorgen en daar openen we de kraan mee, of zuigen we de benzine aan
Dat is (bij tweetakt) algemeen bekend; bovendien in meer dan de helft van de defect-gevallen rijstijl-bepaald en overige gevallen overwegend temperatuurfouten (afstelling/smering).heb ook ooit een gelijkaardig probleem gehad met een 125 cc scooter
na echt enkele weken zoeken bleek er een oliekeerring aan de krukas niet meer op zijn plaats te zitten
en via daar valse lucht werd aangezogen
wie verwacht er nu zoiets
Maar waarom kwam er dan geen benzine door de kraan?De motor maakt dan meer toeren dan bij het starten en trekt dan ook veel meer vacuum,
zodat een geopende gasschuif geen probleem is.
Ik vermoed, omdat de zuigende zuiger genoeg andere gaten zag door niet-sluitende kleppen, om zijn vacuüm aan te verspillen.Maar waarom kwam er dan geen benzine door de kraan?
Dat zeg ik (veels) te hoog stationairNee was niet het geval, Ik had een maand of drie de gaskabel een kleine cm ingekort nadat ik hem eraf gehaald had en er achterkwam dat ie erg ravelde. gemonteerd en nooit meer aangedacht. Dus de kabel trok de kleppen iets open waardoor hij de valse lucht kon trekken en dus geen vacuum kon maken zodat de benzinekraan nooit open zou gaan. Beetje dom, maar ja shit happens toch?
Een rotatiemotor is geen zuigermotor, maar die ZUIGT ook zijn lucht aan.een verbrandingsmotor heet ook wel zuigermotor, dus er wordt GEZOGEN....
het is alom bekend dat een motor eerst benzine moet hebben om te kunnen starten, en pas dan is er (voldoende) vacuum vandaar ook de PRI stand op vacuumgestuurde kranen, dan staat de kraan dus handmatig open, als hij langere tijd stilstaat, ook eerst starten op PRI stand