is je karkas misschien wel beschadigt? dan loop je wel kans op een bobbel op je band. Laat er eens door de bandenwisselende dude naar kijken
Geen idee, ik begreep dat het vooral een probleem was als er water bij de staaldraden kan komen. Geen idee of die geraakt zijn, de bult was te voelen toen de schroef er nog in zat, nu zie of voel je er voor de duidelijkheid niets aan.
Heeft het zin om het gaatje vol te spuiten met dat spul wat je ook gebruikt om een prop te zetten, of werkt dat alleen als er ook ongevulcaniseerd rubber aanwezig is? Of maak ik me zorgen om niets?
Als ik ermee naar een bandenboer rijd verwacht ik eigenlijk dat die toch alleen maar zegt dat je het nooit zeker weet, behalve als je (bij hem) een nieuwe band koopt
Banden zijn al besteld en onderweg.. maar die achterband kan eventueel ook gewoon wat later geplaatst worden natuurlijkzit nog 4+mm profiel op.
Gebeurt het vaak dat iemand met klapband onder vangrail je nog aankijkt?..... eindigt een paar dagen later met een klapband onder een vangrail, wie kijk jij daar dan op aan .....
Gebeurt het vaak dat iemand met klapband onder vangrail je nog aankijkt?
die zit er mooi in, hoe lang was de hele schroef? ( hoeveel zat er in de band? )
Hard oppompen zal ik morgen 'even' doen. (met dat rot pompje wat ik hier heb liggen)
nu niet de schroeven in de band gaan zoeken [..]
Een moeilijk geval..... Op de foto is niet te zien of hij diep genoeg zit om het karkas te raken. Dat begint ongeveer 1mm onder de maximale profieldiepte.
Voelde je met uitdraaien van de schroef weerstand van het karkas of alleen van rubber?
M.b.t. corrosie is het van belang om te weten wat voor karkas er in zit, dit staat meestal op de zijkant van de band. Is het geen metaal, dan hoef je ook niet bang te zijn voor corrosie. Is het wel metaal, dan zou je kunnen proberen vloeibaar rubber m.b.v. een injectiespuit in te spuiten, maar of dit gaat werken weet ik niet....
Een klapband ben ik niet erg bang voor. Het kan wel zijn dat je een karkasbreuk krijgt, en dat de stabiliteit uit de band verdwijnt. Maar dat gebeurt vrijwel nooit plotseling, maar meestal geleidelijk......
Ik denk dat je jezelf moet afvragen wat belangrijker is: ca. 100 Euro die je als restwaarde van je band weggooit, of je gemoedsrust. Ik kan niet in je hoofd kijken.....
Een moeilijk geval..... Op de foto is niet te zien of hij diep genoeg zit om het karkas te raken. Dat begint ongeveer 1mm onder de maximale profieldiepte.
Voelde je met uitdraaien van de schroef weerstand van het karkas of alleen van rubber?
M.b.t. corrosie is het van belang om te weten wat voor karkas er in zit, dit staat meestal op de zijkant van de band. Is het geen metaal, dan hoef je ook niet bang te zijn voor corrosie. Is het wel metaal, dan zou je kunnen proberen vloeibaar rubber m.b.v. een injectiespuit in te spuiten, maar of dit gaat werken weet ik niet....
Een klapband ben ik niet erg bang voor. Het kan wel zijn dat je een karkasbreuk krijgt, en dat de stabiliteit uit de band verdwijnt. Maar dat gebeurt vrijwel nooit plotseling, maar meestal geleidelijk......
Ik denk dat je jezelf moet afvragen wat belangrijker is: ca. 100 Euro die je als restwaarde van je band weggooit, of je gemoedsrust. Ik kan niet in je hoofd kijken.....