flitsbekeuring uit het buitenland: betalen of niet?

Wat doen we in Nederland met buitenlanders die geen boete betalen. Eerst een verhoging nog eens een verhoging. En als ze dan weer eens in het land zijn en toevallig aangehouden worden contant betalen of je mag mee. Heb zelf een paar jaar geleden eens een boete in Duitsland gehad voor 49 km. In de tussen tijd een paar keer in Duitsland geweest en altijd veel contant op zak. Tot ik hem uiteindelijk kreeg. Je weet maar nooit. Daarna een paar keer diep geslikt en betaald. Je gunt het je vrienden toch niet dat ze je meenemen als je met een groepje in Duitsland rijdt. Die lol gun ik ze niet.

Maar je hebt em dus wel gehad? Wel steeds aanmaningen over de post gehad? Of na 1 brief afgelopen.
 
Eerste af gewacht maar bij de 2 tweede brief stond bij hoeveel er bij kwam. E dus toen maar betaald
had zelf ook nog ontzegging verwacht maar kreeg alleen maar een paar punten op mij rijbewijs.
 
Ik denk dat ik em al eerder gehad heb dan, of de overtreding was te klein. Ik heb er echt nooit meer wat van gehoord. Zal wel tot ca. +30 vmax zijn dan o.i.d.
 
Even resumerend voor een ieder die het aangaat/interessant vindt:

Welke landen? :?

Als Nederland een buitenlandse boete wil innen, moet het land waar de overtreding is begaan ook de Europese wet in zijn nationale wetgeving hebben opgenomen. Landen die net als Nederland de Europese wet hebben opgenomen:

België
Bulgarije
Cyprus
Denemarken
Duitsland
Estland
Finland
Frankrijk
Hongarije
Letland
Litouwen
Luxemburg
Malta
Oostenrijk
Polen
Portugal
Roemenië
Slovenië
Slowakije
Spanje
Tsjechië
Verenigd Koninkrijk
Zweden

Wanneer kan Nederland de boete innen? })
Een buitenlandse boete kan alleen in Nederland worden geïnd als het gaat om een onherroepelijke boete. Dat wil zeggen dat bezwaar of hoger beroep tegen het opleggen van de boete niet meer mogelijk is. Bezwaar of hoger beroep moet u in eerste instantie instellen volgens de daarvoor geldende procedure in het land dat de boete heeft opgelegd. Dit geldt ook als u via het CJIB voor het eerst bericht krijgt van de boete.

CrimineelCentraal Justitieel Incasso Bureau :r
In Nederland loopt de incassoprocedure via het Centraal Justitieel Incassobureau. Het EU-land dat de boete wil innen, stuurt de boete naar het CJIB. Daar wordt gekeken of het betreffende land u in de gelegenheid heeft gesteld verweer te voeren tegen de opgelegde boete. Als dat niet het geval is, mag de boete niet worden geïnd. U kunt tegen de tenuitvoerlegging zelf bezwaar aantekenen bij de rechtbank te Leeuwarden. Het boetebedrag betaalt u aan het CJIB door middel van een acceptgiro. In het algemeen geldt de regeling voor boetes van € 70,- of meer.

Mijn tip: mocht u t.z.t. toch een schrijven van het CJIB ontvangen, gewoon betalen want als u niet betaalt, lopen de kosten nog meer en wordt er uiteindelijk een dwangbevel tegen u uitgevaardigd. En dan op een dag staat er iemand van de deurmaffia een deurwaarder bij u aan de deur met dat dwangbevel in de hand. Blijft na het gedane bevel (om binnen 2 dagen te betalen) betaling uit, dan kunnen beslagmaatregelen worden getroffen. B|
 
Als je nog vaak in dat land wilt zijn zou ik het maar wel doen.
Als je aan de kant wordt gezet innen ze het alsnog met een beetje rente. :P
En ik denk dat je in Duitsland nog wel eens een bezoekje wilt brengen. :)


Zwitsers zijn ook niet erg gemakkelijk nee... maar ik heb eerlijk geen idee of zij boetes kunnen innen in NL.
Zwitserland kun je wel weer wat makkelijker omheen rijden. :+
:^
 
Vreemd toch dat de NL justitie / overheid meewerkt aan het innen van boetes voor te hard rijden vanaf 70 euro, terwijl de duitse justitie / overheid niet meewerkt aan veroordelingen van Nederlandse SS-ers die een moord op hun geweten hebben en na de oorlog naar Dld zijn gevlucht en er al dik 65 jaar in vrijheid leven.

Tja, het recht moet zijn beloop hebben, .... als het geld oplevert werken de overheden wel samen!

|( :r
 
Laatst bewerkt:
Tja, Jastul.

Ook vreemd dat als jij of ik een foutje maken in de belastingaangifte worden achtervolgd alsof het om een moord gaat maar als je ziet wat de dames en heren bankiers allemaal gedaan hebben........? Is er ook maar een bankier veroordeeld in Nederland voor de bankencrisis van 2008? Nee heh?

Life is not fair, get a helmet!
 
gewoon betalen heb er ok 2 gehad van de winter na de grens staat meerdere flitsers helaas -O-

en die zwitsers zijn niet mals als het om snelheids overtredingen gaat .
 
Ik heb het ook al in andere topics geroepen, maar ik zeg gewoon betalen, vooral als het over een bedrag van 100 euro gaat.

Zwitserland vergeet nooit, als jij het over een x aantal jaar allang vergeten bent kunnen ze in ene toch weer gaan innen en dan met rente -O-
En Duitsland, als je daar nog vaker komt, die hebben kenteken scanners in de auto's.
Openstaande boete is aan de kant en betalen.
Kun je niet betalen dan nemen ze je voertuig in beslag tot je wel kan betalen.
En de autobahn polizei maakt het niet uit hoe je thuis komt :N
 
Met Zwitsers kan je beter niet spotten dus raad ik je aan deze gewoon te betalen.
Nederland, België, Frankrijk en Duitsland gaan nauwer samenwerken naar aanleiding van het boeteprobleem. Er zijn al onderlinge afspraken gemaakt om dit sneller af te handelen.
Bega je de overtreding, betaal je gewoon. Hoef je achteraf niet met angst rond te rijden.
 
Ik heb in 2007 3 boetes mogen krijgen uit het leuke Zwitserland. Nooit iets van aangetrokken. Drie jaar later mocht ik mij hier in Nederland melden bij de RechterCommisaris en heb ik als nog de boetes mogen betalen. Echter waren mijn boetes 13x zoveel....
 
Laatst bewerkt:
LET OP! - Zo regelt u dat u buitenlandse bekeuringen niet hoeft te betalen!

Indien u in het buitenland (bijvoorbeeld in België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk of Spanje) een bekeuring heeft gekregen, dan is er doorgaans sprake van een 'criminal charge' (vervolging). U kunt in dat geval verzoeken om de aan u toegezonden brief en bijbehorende gegevens in het Nederlands te laten vertalen. Niet zelden, vooral als het bedrag van de bekeuring relatief laag is, zal er een sepot volgen (en wordt dus afgezien van de boete, waardoor u NIET HOEFT TE BETALEN).

Hulp bij uw verzoek
Via http://www.bezwaarbekeuringbuitenland.tk vindt u kant en klare voorbeeldbrieven die u kunt gebruiken om uw verzoek in te dienen.

Bron: Bekeuringen uit het buitenland - alle informatie

Of dat verhaal ook op gaat voor Zwitserland, dat is de vraag..... Maar niet geschoten is altijd mis.
 
Laatst bewerkt:
LET OP! - Zo regelt u dat u buitenlandse bekeuringen niet hoeft te betalen!

Indien u in het buitenland (bijvoorbeeld in België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk of Spanje) een bekeuring heeft gekregen, dan is er doorgaans sprake van een 'criminal charge' (vervolging). U kunt in dat geval verzoeken om de aan u toegezonden brief en bijbehorende gegevens in het Nederlands te laten vertalen. Niet zelden, vooral als het bedrag van de bekeuring relatief laag is, zal er een sepot volgen (en wordt dus afgezien van de boete, waardoor u NIET HOEFT TE BETALEN).

Hulp bij uw verzoek
Via http://www.bezwaarbekeuringbuitenland.tk vindt u kant en klare voorbeeldbrieven die u kunt gebruiken om uw verzoek in te dienen.

Bron: Bekeuringen uit het buitenland - alle informatie

Of dat verhaal ook op gaat voor Zwitserland, dat is de vraag..... Maar niet geschoten is altijd mis.

Of je doet gewoon even 100 euro overmaken aan de Zwitsers en heb je geen problemen meer :)

Ik snap niet waarom mensen altijd koste wat kost proberen onder terechte boetes uit te komen.
 
Of je doet gewoon even 100 euro overmaken aan de Zwitsers en heb je geen problemen meer :)

Ik snap niet waarom mensen altijd koste wat kost proberen onder terechte boetes uit te komen.

Dan hou je geld over voor leukere dingen, daarom... zoooo simpel. O-)
 
Kijk eens aan: zo maak je NOG meer winst... Ik ga volgende week met mijn brommert de Zwitserse Alpen in en ben niet van om de contrôles daar uit te gaan testen. De verkeerspolitie daar is mij wat te efficiënt. Het lijkt daar soms de Eifel wel.
 
Of je doet gewoon even 100 euro overmaken aan de Zwitsers en heb je geen problemen meer :)

Ik snap niet waarom mensen altijd koste wat kost proberen onder terechte boetes uit te komen.


Mwa... ja en nee.
Als je een kans maakt onder je boete uit te komen... waarom niet? Niemand betaald graag.
Aan de andere kant... ik zou het teveel moeite vinden voor 100 euries :P En waarschijnlijk vergeet ik het en moet alsnog betalen of meer. Ben daar veel te slordig/laks/lui voor. O-)

Ik vind het wel heel vervelend als mensen expres bezwaarschriften gaan indienen, foto's opvragen, heel de zooi belemmeren om terug te "pesten" en ze uiteindelijk gewoon moeten betalen. "Dan hebben ze toch wat moeten doen voor dat geld"
Kleutergedrag.
 
Mwa... ja en nee.
Als je een kans maakt onder je boete uit te komen... waarom niet? Niemand betaald graag.
Aan de andere kant... ik zou het teveel moeite vinden voor 100 euries :P En waarschijnlijk vergeet ik het en moet alsnog betalen of meer. Ben daar veel te slordig/laks/lui voor. O-)

Ik vind het wel heel vervelend als mensen expres bezwaarschriften gaan indienen, foto's opvragen, heel de zooi belemmeren om terug te "pesten" en ze uiteindelijk gewoon moeten betalen. "Dan hebben ze toch wat moeten doen voor dat geld"
Kleutergedrag.

:^
 
Mwa... ja en nee.
Als je een kans maakt onder je boete uit te komen... waarom niet? Niemand betaald graag.
Aan de andere kant... ik zou het teveel moeite vinden voor 100 euries :P En waarschijnlijk vergeet ik het en moet alsnog betalen of meer. Ben daar veel te slordig/laks/lui voor. O-)

Ik vind het wel heel vervelend als mensen expres bezwaarschriften gaan indienen, foto's opvragen, heel de zooi belemmeren om terug te "pesten" en ze uiteindelijk gewoon moeten betalen. "Dan hebben ze toch wat moeten doen voor dat geld"
Kleutergedrag.

Dan vraag ik je: Als niemand graag betaald, waarom overschrijden er dan nog steeds voldoende mensen de max. snelheid? Je weet toch dat je dan moet gaan betalen als ze een foto van je maken ;)

En inderdaad...dat kleutergedrag van sommigen die altijd een bezwaarschrift indienen is gewoon te triest voor woorden.
 
Mwa... ja en nee.
Als je een kans maakt onder je boete uit te komen... waarom niet? Niemand betaald graag.
Aan de andere kant... ik zou het teveel moeite vinden voor 100 euries :P En waarschijnlijk vergeet ik het en moet alsnog betalen of meer. Ben daar veel te slordig/laks/lui voor. O-)

Ik vind het wel heel vervelend als mensen expres bezwaarschriften gaan indienen, foto's opvragen, heel de zooi belemmeren om terug te "pesten" en ze uiteindelijk gewoon moeten betalen. "Dan hebben ze toch wat moeten doen voor dat geld"
Kleutergedrag.

"Bezwaarschriften = kleutergedrag" is JMO wat te kort door de bocht. Doel in dit topic is puur: buitenlandse overtreding = al dan niet dokken. Altijd een bezwaar indienen is hier niet aan de orde.... Dat lijkt me iets voor een nieuw topic. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan