Flitskans hardrijder op linkerstrook vaak klein

Neanderthaler

MF veteraan
6 jul 2003
16.043
17
Brugge (West-Vlaanderen)
Flitskans hardrijder op linkerstrook vaak klein
FOK.nl cookie-informatie
Nederland • Geschreven door Ferdinand (Ferdo) op 25-01-2012 @ 10:32


Rij je nogal eens te snel over de meest linkse rijstrook op de snelweg? Dan kan het zijn dat je diverse keren aan een boete ontsnapt bent. Hardrijders die op de meest linkse rijstroken rijden op de snelweg blijven namelijk relatief vaak buiten schot bij snelheidscontroles. Dat schrijft het Algemeen Dagblad vandaag. Ook het Openbaar Ministerie (OM) erkent de lagere pakkans.

De hardrijders ontspringen de dans doordat ze door het overige verkeer uit het zicht van de camera's blijven, maar ook omdat de dekking van de flitsapparatuur op bredere snelwegen soms tekort zou schieten. Dat laatste ontkent het OM overigens. Volgens een woordvoerder van het OM zoekt men wel alternatieve methoden, bijvoorbeeld controle van bovenaf, om hardrijders post uit Leeuwarden te bezorgen maar "die zijn niet overmorgen beschikbaar".

Om ook de linksrijders op snelheid te kunnen controleren wordt op sommige wegen radarapparatuur op de middenberm geplaatst, maar dat is uit het oogpunt van de veiligheid niet altijd een optie. Verder worden ook laserguns en onopvallende auto's gebruikt.
Het zijn dus de "trager" rijdende snelrijders die ongelukken veroorzaken, zij worden wél geflitst en flitsen gebeurt alleen voor de verkeersveiligheid.

Overigens, in [BE] mag je de bermtoeristen wél in de middenberm verwachten. (het is dan beter om uiterst rechts te rijden (en dan de middenvakkers en linksrijders voorbij te rijden).
 
Laatst bewerkt:
Lekker belangrijk.
:^
Het gaat om vullen van de staatskas, hoe dan ook.
Veel kleine bedragen maakt ook een grote.


Wat nou verkeersveiligheid, anders lag de (opsporings-)focus niet op heel makkelijk te controleren snelheidsoverschrijdingen, maar veel meer op voorrangsfouten e.a.
 
Laatst bewerkt:
Daarom kies ik ook altijd een mooie vrachtwagen uit als ik op de snelweg kom en blijf ik links daarvan te hard rijden.




Ow wacht dat kan natuurlijk niet :+
 
Behalve op de A2 Utrecht <> Amsterdam. Daar kan je ze juíst aantreffen aan de linker zijde van de weg (thv Vinkeveen bijvoorbeeld).
 
Behalve op de A2 Utrecht <> Amsterdam. Daar kan je ze juíst aantreffen aan de linker zijde van de weg (thv Vinkeveen bijvoorbeeld).

Vanmorgen nog paar km voor de Utrechtse Brug. Oh nee, dat was aan de rechterkant ;)
Zag het busje al ruim van tevoren staan :W
 
:^
Het gaat om vullen van de staatskas, hoe dan ook.
Veel kleine bedragen maakt ook een grote.


Wat nou verkeersveiligheid, anders lag de (opsporings-)focus niet op heel makkelijk te controleren snelheidsoverschrijdingen, maar veel meer op voorrangsfouten e.a.

:^
 
Dank voor het plaatsen.
Ik heb me nl. altijd al afgevraagd hoe dat nu zit. Rechts van je een flitspaal en jij rijdt lekker links... Nu weet ik het!
 
ja graag gedaan
Dank u, dat hoor ik graag dat anderen mijn weggebruik subsidieren :+
full
 
Daarom kies ik ook altijd een mooie vrachtwagen uit als ik op de snelweg kom en blijf ik links daarvan te hard rijden.




Ow wacht dat kan natuurlijk niet :+
Neen, je moet de vrachtwagen inhalen op het moment dat hij de flitser blokkeert.
;)

[Edit] je moet de flitser voorbijrijden op het moment dat hij door een vrachtwagen geblokkeerd wordt.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan