Forte moto-power 1

Oemoemenoe

Banned user
5 apr 2006
8.200
7
wie heeft er ervaring met Forte moto-power 1 in de tank om je brandstofsysteem te reinigen.
ik had 4 weken terug vuile/schraale benzine(98) in Frankrijk getankt en daarna veel problemen gehad.
o.a benzinefilter vervangen en de tank geheel schoon en droog gemaakt.
nu met nieuwe benzine rijd ie al een stuk beter , maar ik voel nog steeds dat ie iets inhoud als ik op het gas ga.
gister een flesje Forte in de tank gedaan , en nu maar wachten of het werkt.
weet iemand hoelang dat spul nodig heeft om het brandstofsysteem te reinigen...???
motor is een BMW r1100GS.
 
Ik kende het spul ook niet en tijdens een evenement van de bandit club bij een motorzaak (Roadrunner in velp) Daar kwam dit spul ook ter sprake. Ik heb een flesje Forte moto-power 1 en Forte moto-power 2 in mn tank gedaan. of het is verbeelding of het is waar wat ik merk. Starten deed hij al goed maar doet het nu beter. Ook pakt de motor beter op en loopt hij mooier. Ik ga dus dit dus vaker doen. Maar hoe vaak is dit aan te bevelen? Ik rij ongeveer 10000 km per jaar. De motor heeft nu 55000 km gelopen. Ben dus wel benieuwd hoe vaak ik dit zou moeten doen.


ditzelfde heb ik dus ook gedaan ...forte 1 + 2 in 1 tank en nu werd me dit weekend verteld dat de ene de werking van de ander zou tegenwerken ( had het na elkaar moetten gbruiken ) oftewel had ik net zo goed in de tank kunnen pissen (waren de woorden van iemand anders hehe )
Ik heb nog gezocht of dit zou kunnen kloppen maar kan hierover niks vinden
Iemand nog suggesties hier over ?????
 
ditzelfde heb ik dus ook gedaan ...forte 1 + 2 in 1 tank en nu werd me dit weekend verteld dat de ene de werking van de ander zou tegenwerken ( had het na elkaar moetten gbruiken ) oftewel had ik net zo goed in de tank kunnen pissen (waren de woorden van iemand anders hehe )
Ik heb nog gezocht of dit zou kunnen kloppen maar kan hierover niks vinden
Iemand nog suggesties hier over ?????

gewoon een keertje lezen wat er op de flesjes staat....... *D
 
ditzelfde heb ik dus ook gedaan ...forte 1 + 2 in 1 tank en nu werd me dit weekend verteld dat de ene de werking van de ander zou tegenwerken ( had het na elkaar moeten gebruiken ) oftewel had ik net zo goed in de tank kunnen pissen (waren de woorden van iemand anders hehe )
Ik heb nog gezocht of dit zou kunnen kloppen maar kan hierover niks vinden
Iemand nog suggesties hier over ?????
Onzin. Sterker nog, in sommige gevallen (bij auto's met direct ingespoten benzine motor) word zelfs geadviseerd ze beide in de tank te doen.
 
Niet gebruikt en na 5 maanden gewoon starten. :W Misschien als je carbs hebt, maar met injectie compleet nutteloos dus :Y

wacht maar af , dichtslibben van benzinegom gaat heel geleidelijk
motor gaat steeds onregelmatiger draaien
injectoren hebben er nog sneller last van dan carbs
zeker na een tank ouwe benzine van 5 maanden zijn ze zo verstopt :)
 
wacht maar af , dichtslibben van benzinegom gaat heel geleidelijk
motor gaat steeds onregelmatiger draaien
injectoren hebben er nog sneller last van dan carbs
zeker na een tank ouwe benzine van 5 maanden zijn ze zo verstopt :)

Ouwe tank benzine van 5 maanden. Die shit heeft miljoenen jaren onder de grond gezeten. :P
Het loopt echt zo'n vaart niet. Een auto die 15 jaar heeft stil gestaan, gewoon te starten hoor op 15 jaar oude benzine. Aan de lijve ondervonden. :Y

En stel dat jij wel gelijk hebt en dat na 10 jaar mijn sproeibeeld een beetje vervormd is. Dan laat ik mijn injectoren toch even ultrasoon reinigen voor een paar tientjes.
 
Ouwe tank benzine van 5 maanden. Die shit heeft miljoenen jaren onder de grond gezeten. :P
Het loopt echt zo'n vaart niet. Een auto die 15 jaar heeft stil gestaan, gewoon te starten hoor op 15 jaar oude benzine. Aan de lijve ondervonden. :Y

En stel dat jij wel gelijk hebt en dat na 10 jaar mijn sproeibeeld een beetje vervormd is. Dan laat ik mijn injectoren toch even ultrasoon reinigen voor een paar tientjes.


hele goeie keus om een keer te laten doen , heb ik pas ook gedaan na een tank Franse ouwe shit.......
motor is zuiniger en loopt zo verschrikkelijk mooi rond....
*D
 
als dit spul teer en slib en angekoekte rommel los maakt, is dat overigens wel goed voor een motor?, want wat dit spul los maakt, dat gaat later wel door je benzine kanalen en blok heen. is dat erg?

of word die rommel ( ik noem het even rommel ) totaal opgelost door forte 1


ik heb het trouwens gisteren ook door volle tank gegooid
 
als dit spul teer en slib en angekoekte rommel los maakt, is dat overigens wel goed voor een motor?, want wat dit spul los maakt, dat gaat later wel door je benzine kanalen en blok heen. is dat erg?

of word die rommel ( ik noem het even rommel ) totaal opgelost door forte 1


ik heb het trouwens gisteren ook door volle tank gegooid



Kan geen kwaad zolang je onder de 5.000 RPM blijft.
 
Zojuist heb ik Forté (technische afdeling) aan de lijn gehad voor advies voor het gebruik van Forté Moto Power 1 (welke ik reeds had gekocht).

Ik heb aangegeven dat het om 'reparatie' gaat en geen 'onderhoud', aangezien mijn brandstofsysteem hoogstwaarschijnlijk vervuild is, en de motor dus niet lekker loopt (stotteren tot 4500 toeren). Ook heb ik aangegeven dat het om recreatief gebruik gaat.

Gebruik volgens adviseur:
Forte Moto Power 1 én 2 (hele flesjes à 150 ml), gemengd met 1 liter (of 3, maakt niet zo veel uit, als het maar een verhoogde concentratie is) in een lege tank gooien. Het hoeft niet eerst in je systeem ingebracht te worden, en vervolgens een dag te wachten o.i.d. Het kán zo wel alvast wat oplossen, maar de echte werking vindt plaats gedurende het rijden.
Advies dus: Stukje warm rijden, wegzetten, en gewoon weer een stukje rijden (kijk uit dat je niet zonder benzine komt te staan ;)).

Vervolgens afsluiten met een volle tankinhoud, plus nóg eens 1 flesje Moto Power 1 en 1 flesje Moto Power 2.

In totaal dus benodigd: 4 flesjes Moto Power.

Wat ga ik doen? Kijken of Moto Power 1 zoden aan de dijk zet, als het niet genoeg helpt doe ik ook nog Moto Power 2.

4 flesjes klinkt wat mij betreft nogal overdreven, vooral omdat een garage die Forté gebruikt ook niet zo kan werken?
 
Tot dusver 1 flesje Moto Power 1 gemengd met 1-1,5 liter benzine, en hier +/- een kwartier op gereden. Motor loopt er vooralsnog slechter op, en start sowieso een stuk slechter (terwijl mijn accu net aan de lader heeft gehangen). Wellicht is dit allemaal de oorzaak, van een mengsel dat minder geschikt is als de pure brandstof wat er normaal in de tank zit.
Maar mogelijk is het toch allemaal oorzaak van een mankement in de ontsteking (bougies en cdi zijn al uitgesloten, spanningsregelaar is ook pas vervangen). Cilinder 3 werd overigens voor toevoeging van de Forte al minder heet na een paar minuten rijden (CBR600 F2 uit '93).
 
Laatst bewerkt:
1 flesje moet gemengd worden met 15 tot 20 liter benzine voor zover ik weet...
ja inderdaad vreemd dat ze zelf anders zeggen dat stond er volgens mij op.
Ik zet hem er swinters mee weg, gooi het in een volle tank en rij er nog 10 min mee zodat het door de injectoren is geweest.
Thuis tank helemaal afvullen en dan staat die in winterstalling totdat de pekel weg is.
Wat dus het ene jaar 4 weken is en afgelopen jaar 3 maanden -O-
 
Zojuist heb ik Forté (technische afdeling) aan de lijn gehad voor advies voor het gebruik van Forté Moto Power 1 (welke ik reeds had gekocht).

Ik heb aangegeven dat het om 'reparatie' gaat en geen 'onderhoud', aangezien mijn brandstofsysteem hoogstwaarschijnlijk vervuild is, en de motor dus niet lekker loopt (stotteren tot 4500 toeren). Ook heb ik aangegeven dat het om recreatief gebruik gaat.

Gebruik volgens adviseur:
Forte Moto Power 1 én 2 (hele flesjes à 150 ml), gemengd met 1 liter (of 3, maakt niet zo veel uit, als het maar een verhoogde concentratie is) in een lege tank gooien. Het hoeft niet eerst in je systeem ingebracht te worden, en vervolgens een dag te wachten o.i.d. Het kán zo wel alvast wat oplossen, maar de echte werking vindt plaats gedurende het rijden.
Advies dus: Stukje warm rijden, wegzetten, en gewoon weer een stukje rijden (kijk uit dat je niet zonder benzine komt te staan ;)).

Vervolgens afsluiten met een volle tankinhoud, plus nóg eens 1 flesje Moto Power 1 en 1 flesje Moto Power 2.

In totaal dus benodigd: 4 flesjes Moto Power.

Wat ga ik doen? Kijken of Moto Power 1 zoden aan de dijk zet, als het niet genoeg helpt doe ik ook nog Moto Power 2.

4 flesjes klinkt wat mij betreft nogal overdreven, vooral omdat een garage die Forté gebruikt ook niet zo kan werken?


Forte is geen wondermiddel, het werkt wel tegen kleine vervuiling, maar als de carbs echt vies zijn niet. Als ze vervolgens aanraden of 4 flesjes te gebruiken (dus 50 euro samen) dan had ik eieren voor mijn geld gekozen en de carbs er gewoon af gedraaid en ze ultrasoon laten reinigen, is beter en je hebt dan de garantie dat het schoon is, dit heb je bij forte moto power niet....
 
Ik ben zelf ook Forte dealer. En als jullie slim zijn gaan jullie gewoon naar een autogarage en kopen het daar. De moto 1 en 2 zijn exact het zelfde als de gas treatment en feul system cleaner in de auto wereld alleen in 400ml flesjes en bespaar je veel geld. ;)
 
Ik ben zelf ook Forte dealer. En als jullie slim zijn gaan jullie gewoon naar een autogarage en kopen het daar. De moto 1 en 2 zijn exact het zelfde als de gas treatment en feul system cleaner in de auto wereld alleen in 400ml flesjes en bespaar je veel geld. ;)
Heb ik afgelopen winter gedaan. Ruimschoots genoeg voor 2 behandelingen en omgerekend stuk goedkoper dus. Gewoon bij de lokale autogarage gekocht. Heb fuelsystemcleaner en gastreatment gebruikt voor mijn 15 jaar oude vfr die ik afgelopen winter kocht en die lang stil had gestaan. Resultaat was zeer merkbaar! Beter starten, beter stationair, beter oppakken en vloeiender door hele toerenbereik. Tijdje na de behandeling ook carbs gesynchroniseerd en blok loopt nu helemaal als nieuw(59.000km op klok).
 
Ik lees veel tegenstrijdige berichten. Moet je nu een hele fles 150ml in een tank doen en dan de tank leegrijden. Bv een toertocht of moet je het in je tank doen en dan een dag laten staan. Ik vraag me af als hij stilstaat hoe hij dan je carbs schoon kan krijgen. Mij lijkt het er in doen en dan gewoon gaan rijden de oplossing. Op de site van Forte wordt je ook niet veel wijzer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan