fotootjes van project cb400f

28 mrt 2005
45
0
heeft iemand toevallig ook info over eigenbouwkenteken voor honda?? 8-) 8-)
full
 
Mooi maar helaas veel te kleine foto's. Je kan de originele grote ook naar mij sturen dan post ik ze wel op het goede formaat.

Ook is het makkelijk als je alles in een topic houdt. Dus foto's plaatsen in je oude f*CKTHEFACTORY topic en deze laten sluiten.
 
heeft iemand toevallig ook info over eigenbouwkenteken voor honda?? 8-) 8-)
Ik niet, maar ik ken wel iemand die 't jammer vond dattie niet een jaartje ouder was (mijn 400tje) want dan kon die em mooi voor me verzagen. :P

Van '74 en ouder mag je blijkbaar wel een en ander aan 't frame wijzigen zonder dat 't opnieuw als eigenbouw moet worden gekeurd. ;)
(misschien ff een cb350f-framepje op de kop tikken :? )
 
vrede met u.
ik ben een gast van 23. heb samen met mn broer en maat een garage. wij zijn net 4 maanden @ work en zijn ons aan het focussen op het customizen van amerikaanse oldies en om het even wat voor motorfiets. zo hebben we twee projecten. een impala uit 78' en een pontiac uit 72' en is mijn project een totally rebuildin' van een hondaCB400F uit 79.de reden: frebeeeee. alleen het blok en de wielen zijn nog origineel en ik gebruik het stuk frame waar de ophangingpunten aan zitten. voor de rest is alles homethought en homemade. de tank is zelf ontworpen en geklopt. ben bezig met een englisch wheel om het glad te rollen de achterbrug is one of a kind en de veringpositie ken ik ook nog niet. de kroonplaten zelf ontworpen en cnc-uitgefreest en de kadanaandrijving geswitched naar kett'n. de wielbasis is zon anderhalve meter verlengd heheh en de balhoofdhoek 45 graden met een verloop van 5 graden. als ket goed heb uitgerekend valt het binnen de norm... foto's volgen. het is mijn eerste project en volgens mien broerke is dit de ideale site om kennis uit te wisselen (lees: te krijgen want heb weinig kennis) lets get it on!

............


HE IS BACK :+
 
komen er naast twee "fotootjes" nog wat meer foto's voorzien van wat commentaar en onderbouwing/uitleg?
 
schiesse mich! was vergessen dat die as bij een andere fiets hoorde. heb achterwiel met cardan aandrijving gekocht en omgezet naar ketting...is achterbrug met geintegreerde cardan... heb blok gedraaid en vastgezet op de naaf en daarbij de boutgaten gebruikt van de cardanoverbrenging. en op dat blok het originele tandwiel uitgecenterd en vastgebout. en de ketting verlengd. ben nog bezig met krachtberekeningen voor de overbrenging en dan nog ff een komvormig tandwiel draaien/frezen voor aan de aandrijf-as, omdat het achterwiel wat breder is dan het origineel... }) 280. foto's volgen.(groter) :(

8-)
 
schiesse mich! was vergessen dat die as bij een andere fiets hoorde. heb achterwiel met cardan aandrijving gekocht en omgezet naar ketting...is achterbrug met geintegreerde cardan... heb blok gedraaid en vastgezet op de naaf en daarbij de boutgaten gebruikt van de cardanoverbrenging. en op dat blok het originele tandwiel uitgecenterd en vastgebout. en de ketting verlengd. ben nog bezig met krachtberekeningen voor de overbrenging en dan nog ff een komvormig tandwiel draaien/frezen voor aan de aandrijf-as, omdat het achterwiel wat breder is dan het origineel... }) 280. foto's volgen.(groter) :(

8-)

uuuh jah
 
Als het frame eigenbouw is houd er dan wel rekening mee dat je RDW keuring moet aanvragen en je moet bewijs hebben van productie van het frame. (Foto's dus). Nu weet ik niet hoe het zit met laswerk, staat mij iets vaag bij dat het door erkend lasser met certificaat gelast moet zijn. Dit vanwege de veiligheid. Ook al kun je zelf beter lassen, het gaat om het papiertje.
 
schiesse mich! was vergessen dat die as bij een andere fiets hoorde. heb achterwiel met cardan aandrijving gekocht en omgezet naar ketting...is achterbrug met geintegreerde cardan... heb blok gedraaid en vastgezet op de naaf en daarbij de boutgaten gebruikt van de cardanoverbrenging. en op dat blok het originele tandwiel uitgecenterd en vastgebout. en de ketting verlengd. ben nog bezig met krachtberekeningen voor de overbrenging en dan nog ff een komvormig tandwiel draaien/frezen voor aan de aandrijf-as, omdat het achterwiel wat breder is dan het origineel... }) 280. foto's volgen.(groter) :(

8-)


Ik snap werkelijk geen moer van je verhaal... heb je nou een 400 blokkie dwars in dat gevaarte gezet? Dat zit tochj nooit in het midden? Wat ik op de veel te kleine pics zie, ziet er uit als mooi laswerk, maar ziet er ook uit als een loodzwaar gevaarte. Het verhaal over een achterwiel met cardan dat omgezet is naar ketting dat je vervolgens weer aandrijft met een cardanas door de achterbrug is me (understatement van het jaar) ook nog niet helemaal duidelijk... :? :?
 
schiesse mich!
was vergessen dat die as: WELKE AS ??
bij een andere fiets hoorde: IK ZIE ER MAAR 1 !!

heb achterwiel met cardan aandrijving gekocht en omgezet naar ketting: KON JE NIET ZIEN DAT DAT VEEL WERK WAS ???

...is achterbrug met geintegreerde cardan...NEE HOOR !! DIE ACHTERBRUG HAD JE ZELF GEMAAKT !!!

heb blok gedraaid GELUKKIG :+

en vastgezet op de naaf (HIJ MOET VERDER NAAR VOREN !!! JE BLOK HOORT NIET IN JE ACHTERWIEL !!!!

en daarbij de boutgaten gebruikt van de cardanoverbrenging (HUH ??? JE HAD HEM TOCH OMGEZET ZEI JE NET !!!???

en op dat blok het originele tandwiel uitgecenterd en vastgebout.( WAT ??????????? HEB JE ZITTEN SCHIJTEN ???????

en de ketting verlengd....geen commentaar.... ;)

ben nog bezig met krachtberekeningen (HOEVEEL ENERGIE JE HAD KUNNEN BESPAREN ALS JE JE BLOK IN 1 KEER OP DE GOEDE PLEK HAD 'VASTGEBOUT'??!! :)

voor de overbrenging en dan nog ff een komvormig tandwiel draaien/frezen voor aan
de aandrijf-as JA EFFE SNEL DOEN< DA"S EEN MAKKIE....WAAR HEB JE DAT DING VOOR NODIG DAN ??? JE HAD ER TOCH EEN KETTING-AANDRIJVING VAN GEMAAKT ????, omdat het achterwiel wat breder is dan het origineel... })

8-)

wat een :Z verhaal... :(
..
 
..iemand ooit een cardan aandrijving gezien op zo'n achterbrug als op foto 2 van hierboven ?? een superflexibele vastgeboute cardan-achterwiel met blok in je achterwiel-constructie ??! :?
 
IK ben van mening dat TS niet zoveel moet drinken :P
Zoals eerder gezegd vind ik het een heel raar verhaal
want TS spreekt zichzelf iedere keer tegen.
Zo moet hij FF een kom draaien/frezen terwijl hij volgens
eigen zeggen geen technische ervaring heeft :? :r
 
Joh, laten we gewoon een "cordon sanitaire" invoeren...

Oftewel: doodnegeren, wat een gelul allemaal zeg!
 
nee joh mooi juist :)

zeker als ie straks een vreemde fiets gebouwd heeft, het blijkt te werken en hij er op een meeting andere de ogen mee uitsteekt ;)
 
Juist, komt zeker allemaal nog goed, dus we wachten rustig af op mooiere en vooral grotere foto's. Hoezo wij zijn niet nieuwschierig.

Overigens dat blok er dwars inzetten is bij ons ook al eens naar boven komen borrelen. Hebben nog een Ural (of is het dnepr) frame en wilden daar een ander blok in. Dus idee om cb blok dwars te plaatsen en aan de uitgaande as een kruisloppeling fabrieken voor cardanas.

Overigens hebben wij een 2cv velg aan de cardan van de ural gemonteerd. 15 Inch en autoband staat ook wel stoer.

Maar misschien toch een mini 850 blokkie er onder lepelen :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan