Foutief kentekenbewijs???

NoS[NL]

Banned User
31 okt 2002
2.032
0
Wildervank te Groningen
Ff een kort vraagje, ik heb nog geen navraag gedaan bij het RDW, maar misschien dat er hier ook wel mensen zijn die hier ervaring mee hebben:

Mijn motor is teruggezet van licht vermogen naar vol vermogen, (al voor ik hem kocht) alleen op het kentekenbewijs staat dat de motor 19kw is... dit klopt dus niet. Moet ik nu een nieuw kentekenbewijs aanvragen of kan ik gewoon zo doorrijden, zover ik weet ben ik gewoon verzekerd voor een volvermogen ZXR400 (ook dit vraag ik nog na). Aangezien ik op motoren van alle klassen mag rijden is het buiten mijn verzekering niet interessant of mijn motor nu 19kw heeft of meer, dus waarom zou ik dit moeten omzetten???
 
Mijn volvermogen cbr600 staat ook 25kw op het kenteken, verzekering gebeld enzo en die zeiden dat het niet boeide, alleen de cilinderinhoud boeide :?
 
Freese motherfucker.. this is the goddamn police.. you just received a ticket :)

ongeldige formulieren.. :) dat tikt aan :)
 
Ik neem aan dat het een geïmporteerde machine is? Zo ja, dan is hij volgens mij officieel niet meer officieel terug te zetten, maar dit zou je inderdaad even moeten navragen. Wat dit voor gevolgen heeft als je aangehouden wordt of een ongeluk krijgt/veroorzaakt, tsja, dat is aan de politie c.q. je verzekeringsmaatschappij. In principe zit jij fout natuurlijk, net als degene die hem terug heeft gezet. Over het algemeen zal er niet moeilijk over gedaan worden door de politie, ze zullen het over het algemeen niet eens merken denk ik. Maar je hoeft maar 1 zeikerd te hebben. En je verzekering, goede afspraken maken, eventueel op zwart/wit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan