Kentekenbewijs

De Neck

Rookie
31 dec 2012
13
2
Goes
Beste Forumleden,vandaag war het druilerig weer en had niets te doen dus ben ik maar eens in de lades gedoken om mijn papieren etc eens op te ruimen.
Ik kwam daar ook weer mijn autopapieren en motorpapieren tegen,nu het volgende.
Ik heb 2 motoren 2 Moto Guzzi's 1 uit 1980 en 1 uit 1996,Ik heb alleen 2 kentekenbewijzen op 2 cards (net zo groot als een bankpas/creditcard) is dit tegenwoordig voldoende?
Ik neem aan dat er nog meer papieren bijhoren (of zaten).Met een gezin van 4 personen krijg je zoveel paperassen dat je het soms effe niet meer kan vinden.
Mijn vraag is: wat behoor ik te hebben ,ook als ik eventueel eens een motor verkoop?
Bij voorbaat dank.
 
volgens mij alleen je card?

edit ik lees : Het originele tenaamstellingsbewijs (Deel IB) van de verkoper.

of te wel ik weet het oook niet zeker _O-
 
Voor controle/apk (bij auto’s dan) etc is t pasje voldoende. Voor verkoop heb je idd de 8 cijferige code bestaande uit hierboven genoemde delen nodig.
 
En dat zal gelden als je het voertuig na een bepaalde datum op jouw naam gesteld hebt.

Zowel de auto als de motorfiets zijn meer dan 6 jaar geleden op mijn naam gesteld en in heb geen digitale code's meegekregen.
 
Ok mensen,als ik het goed begrijp is de card voldoende.En bij eventueel verkoop een 4 cijferige code,maar als die kwijt is kan je een nieuwe aanvragen bij RDW.
 
Ok mensen,als ik het goed begrijp is de card voldoende.En bij eventueel verkoop een 4 cijferige code,maar als die kwijt is kan je een nieuwe aanvragen bij RDW.

8 cijferig..

Meest makkelijke manier als je een DigiD heb, dan via het RDW aanvragen.
Krijg je 2x post:
Brief 1: 4 cijfers
Brief 2: 4 cijfers.

Deze 2 briefen bij elkaar, dan heb je de 8 cijferig code..
 
Die kentekencards moeten trouwens niet in de la thuis liggen. De bedoeling is, dat je die bij je hebt en op verzoek van een bevoegd beambte laat zien :)
 
En dat zal gelden als je het voertuig na een bepaalde datum op jouw naam gesteld hebt.

Zowel de auto als de motorfiets zijn meer dan 6 jaar geleden op mijn naam gesteld en in heb geen digitale code's meegekregen.

Maar dan heb je waarschijnlijk ook geen card maar nog gewoon het papieren kentekenbewijs, dan heb je geen code.
 
8 cijferig..

Meest makkelijke manier als je een DigiD heb, dan via het RDW aanvragen.
Krijg je 2x post:
Brief 1: 4 cijfers
Brief 2: 4 cijfers.

Deze 2 briefen bij elkaar, dan heb je de 8 cijferig code..
Bedankt voor de goede tip👍
 
Ok motormuizen,ik begrijp het nu allemaal.En ik ben niks kwijt.Die cards voldoen tegenwoordig.
Allemaal bedankt voor de antwoorden👍👍😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan