Foutje in Update TomTom rider ?

Desmohyper

🇮🇹Ducati addicted🇮🇹 Profiteur
3 feb 2019
6.283
6.601
Aan de goede kant van de IJssel
de TomTom moet binnenkort geüpdatet worden ivm met de nieuwe snelheidsbeperking op de snelwegen.
Nu hoor ik in de wandelgangen dat de update niet lekker draait.
op verschillende wegen zou hij dan de verkeerde snelheid weergegeven.
kan iemand dat bevestigen?
Nog beter, weet iemand de oplossing om dit te verhelpen ?

of kan ik beter even wachten met updaten...?
 
Wat verwacht je van een snelheids-update?
Ik weet niet of het bij Tomtom net zo slecht is als bij mij, maar ik weet wel dat de aangegeven snelheidslimiet in mijn Garmin (te) vaak niet oke is.
Meestal staat de snelheidslimiet (inmiddels lager geworden?) te hoog aangegeven, maar wordt ook wel te laag aangegeven.

Soms rijd je wel eens op een weg dat je even niet weet wat de max snelheid is.
Dan kan je alleen maar hopen dat de snelheidsgrens in de GPS het goede getal aangeeft.
Al met al kan je er nooit ECHT op vertrouwen.................... :X

Als ik met de motor flink over de snelheid ga, dan heb ik dat zelf gedaan en moet dan ook niet zeuren en de boete dragen
Vervelender vind ik het, terwijl ik denk 'netjes' te rijden en dan TOCH een prent te krijgen.B|
 
Klopt, ik heb hem vandeweek geupdate en op de A15 geeft hij overal al 100km/u aan terwijl dit nu nog 100/120/130 is. Ik rij dagelijks de A15 af dus zie het niet als een probleem. Je zal door de update in ieder geval niet te hard rijden, hooguit te zacht.

Edit: Op de binnendoorwegen die ik rij doet hij het prima trouwens. Binnen de bebouwde kom, niet autowegen en dijkwegen geeft hij nog de juiste snelheid aan.
 
Nieuwe update heb ik nog niet uitgeprobeerd, nog veel te koud voor mij....

Maar, met je hyper op de snelweg is toch niks...bovendien traject controles op de n wegen in OV zijn nog niet aan de orde en 100 overdag is verder prima toch.
 
Nieuwe update heb ik nog niet uitgeprobeerd, nog veel te koud voor mij....

Maar, met je hyper op de snelweg is toch niks...bovendien traject controles op de n wegen in OV zijn nog niet aan de orde en 100 overdag is verder prima toch.

Die zijn vandeweek aangezet toch, die trajectcontroles. Bij Arnhem/Eerbeek-Brummen in ieder geval wel.
 
Die zijn vandeweek aangezet toch, die trajectcontroles. Bij Arnhem/Eerbeek-Brummen in ieder geval wel.
Het is gewoon een kwestie van opletten, overal staan borden. Op de hectometerpaaltjes staat al aangegeven waar het 100 is. En daar heb je geen navigatie voor nodig. Ook trajectcontroles staan ver van te voren aangegeven, je moet gewoon even alert zijn, net zoals je dat moet op andere wegsituaties. Ik zie het probleem echt niet.
 
Daar gaat heel de vraag niet over ;) Iedereen (nou ja, bijna iedereen) snapt dat je op moet letten hoe hard je mag rijden. De vraag van TS is of iemand ervaring heeft met de update van TomTom.
 
Nieuwe update heb ik nog niet uitgeprobeerd, nog veel te koud voor mij....

Maar, met je hyper op de snelweg is toch niks...bovendien traject controles op de n wegen in OV zijn nog niet aan de orde en 100 overdag is verder prima toch.

klopt, kom zelden op de snelweg met de hyper, heb ik niks te zoeken.
maar door de update schijnt de TT blijkbaar ook aan te geven dat je 60 moet op 80 km wegen en dat soort fratsen. Das vervelend natuurlijk !

Daar gaat heel de vraag niet over ;) Iedereen (nou ja, bijna iedereen) snapt dat je op moet letten hoe hard je mag rijden. De vraag van TS is of iemand ervaring heeft met de update van TomTom.

yes, dat bedoel ik :t
wel of geen problemen door de update ?
 
klopt, kom zelden op de snelweg met de hyper, heb ik niks te zoeken.
maar door de update schijnt de TT blijkbaar ook aan te geven dat je 60 moet op 80 km wegen en dat soort fratsen. Das vervelend natuurlijk !



yes, dat bedoel ik :t
wel of geen problemen door de update ?
Daar heb ik al antwoord op gegeven, zie mijn twee posts hierboven :Y
 
Voorlopig laat ik het zoals het is,voordat we weer gaan rijden zal er wel een nieuwe verbeterde versie zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan