Frame van guzzi afgebroken door zijspan

Ik denk dat de breuken in jouw frame vermoeidheidsbreuken zijn. Dat ga je niet oplossen met een dunnere of zwakkere schoorstang.
 
Zou wel eens kunnen zijn, moto heeft ook 278000km op teller , toen ik hem 2 maand had zo'n 17 jaar geleden , ben ik eens uit de bocht gevlogen en in de flank van een tegenligger gereden (vrachtwagen) ik mag mij gelukkig prijzen dat ik het nog kan navertellen .
Vermoedelijk heeft mijn frame daar ook geen deugt van gehad.
De breuken zijn waarschijnlijk een combinatie van deze vier
* veel km
*ongeval in verleden
*montage zijspan lichtjes onder spanning
*en misschien wel een beetje mijn rijstijl in momenten
Hoewel ik vind dat een motoframe daartegen moet kunnen
 
Een brekende schoorstang lijkt mij een enge ervaring. Maar als het goed is worden die dingen alleen in de lengterichting belast. Dan heb je nog enige tientallen (Newton)tonnen nodig om een M20 4.8 te breken. Dat gaat je met rijden niet lukken.
 
Ik heb M16 fijne draad in mijn schoorstangen. Dat breekt echt onmogelijk maar is wel lekker af te stellen. Geen flauw idee van de treksterkte. De diameter is ook voor de stabiliteit, in theorie zou je het ook met M8 af kunnen. Standaard Ural schoorstangen zijn M16 fijn maar EZS verkoopt de spullen ook los.
 
20191118_182216.jpg
20191118_182229.jpg
 
Nieuw bevestigingspunt, vooraan Langs onder.
Is een beetje een raar model , maar ik kon niet anders ivm de banjokoppelingen en leidingen van mijn oliekoeler (zit momenteel nog op mijn oude guzzi)
 
Bovenste punt met spanningregelaar .
Ik hoop dat de spanningregelaar op die plaat beter zijn warmte afgeeft , heb hem bij mijn vorige 2x mogen vervangen. Denk dat dat komt door dat ik rij met een 6/32 gearing en daardoor hoger in toeren draai
 
Het voorste punt aan zijspanframe heb ik ook moeten verplaatsen doordat ik mijn voorste punt aan moto vernieuwd heb, gelukkig was het nog niet opgelast
 
Die ga je toch wel afschoren of las je die koud op de koker?
Screenshot_20191118-201752_Chrome.jpg
 
Hoekjes zaten er al in getikt maar ik heb ze terug moeten uithalen ,doordat ik het punt iets verplaats heb . Moet ze er nog terug inlassen toch bedankt voor de oplettendheid
 
Gisteren niet veel kunnen doen, toch nog at tijd gevonden voor nog een schoor te maken, kwestie van een driehoek te hebben en krachten op frame zoveel mogelijk te verdelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan