Koel, er wordt wat afgeluld over Fizzertjes hierzo. Dat zegt natuurlijk al genoeg over de kwaliteiten van de motor
.
Ik rij zelf nu een kleine twee maanden op een FZR van \'93 en dat zijn twee hele fijne maanden geweest
.
De motor die jij hierboven hebt afgebeeld heb ik zelf ook nog gezien toen ik nog aan het zoeken was, maar hij zat boven mijn budget van max. 5000 piek. Ik heb zelf 4900 betaald voor mijn motor (in prima staat). Alleen had de mijne er bij aankoop 42.000km op staan en waren beide banden zwaar aan vervanging toe.
Aangezien de motor al enige tijd te koop is en het zwaar komkommertijd is in verkoopland, moet je het ding voor 6000 piek (of nog minder) mee kunnen nemen.
Ik ben geen expert op het gebied van de FZR, maar ik heb me wel verdiept in de motor. Het rijdt echt heerlijk
. Ik kom van een Diversion en dat is op alle gebieden zo veel slechter dan de FZR, dat wil je niet weten.
Voor:
Naar mijn mening de beste keus voor een sportmotor van rond de 5000 piek (beter dan GSX600F, CBR600F of GPX600
).
Ding is tot 1996 !!! in productie geweest, met voornamelijk cosmetische wijzigingen. Het model van 91\', \'92, \'93 heeft de mooiere enkele koplamp en oogt modern voor een (basis)ontwerp van 13 jaar oud.
Onderdelen in overvloed te krijgen.
Het stuurt heel strak, beste frame van zijn tijd (de mijne is kaarsrecht en totaal geen shimmy of torsie in het frame)
Vermogen komt er heel lekker in (je kan als een oud wijf wegrijden als het moet), maar boven de 8000tpm wordt het vliegen. 95 PK bij 200KG is lekker maar niet extreem (lees: R6 insane).
Sportieve zit, maar niet zo extreem dat het na een paar uur pijnlijk wordt.
Tegen:
Stalen frame dus zwaarder dan echt moderne fietsen.
Klein, ik (1,84m) zit er niet echt goed op (benen liggen niet lekker in de vorm in de tank).
18\' achterwiel (standaard is 17\') dus de keuze in rubber is beperkt (daarom heeft die gozer die hem verkoopt er ook een band in een maat groter op liggen, dat doen veel FZR bezitters).
Slecht behandele FZR\'en verbruiken veel olie (typisch Yamaha probleempje) ik heb er met de mijne totaal geen last van, maar is wel aandachtspuntje.
Ik heb nog veel meer, maar anders wordt het wel een heel verhaal. Als je wilt mag je me altijd ICQ\'en voor meer info.