Gaat er dan niemand naar Marokko?

lody60

MF'er
12 jan 2007
105
1
Gaat er dan niemand naar Marokko?........wil graag 1e drie weken van sept naar Marokko,
waar het kan in Tentje slapen ? meeste verhard paar piste rijden.

Wie wil er mee?
full
 
Ik ben van plan om in april/mei 3 a 4 weken die kant op te rijden. Ben nog vrij flexibel. November 2012 +/_ 5500 km gereden (alleen) naar Sevilla en terug. Verken nu de opties om eventueel in Frankrijk of Spanje/Barcelona een boot te pakken naar Marokko. Maar lees ook dat de oversteek per boot lang en saai is en de boot niet echt schoon. Rij verharde wegen/niet off road. Rij een Vrod model VRSCDX.

Sta open voor reisgenoten als het klikt. En tips, suggesties mbt route, overnachting etc zijn meer dan welkom.

Briano
 
Op de terugweg nam ik de snelle boot van Manilla naar Malaga en was ik in een uurtje in Spanje. Was een boot die met 75 km/h over het water zweefde.
Betaalde voor een zitplek en motorfiets 100 euro in 2009.
 
Ik ben van plan om in april/mei 3 a 4 weken die kant op te rijden. Ben nog vrij flexibel. November 2012 +/_ 5500 km gereden (alleen) naar Sevilla en terug. Verken nu de opties om eventueel in Frankrijk of Spanje/Barcelona een boot te pakken naar Marokko. Maar lees ook dat de oversteek per boot lang en saai is en de boot niet echt schoon. Rij verharde wegen/niet off road. Rij een Vrod model VRSCDX.

Sta open voor reisgenoten als het klikt. En tips, suggesties mbt route, overnachting etc zijn meer dan welkom.

Briano

Als je niet met de boot wilt; je kunt omrijden :Y
 
Dank voor je reactie. Ik wil de rijafstand aanzienlijk verkorten. Dat kan per trein, Düsseldorf - Narbonne. Of per boot Sete- Tanger, een overtocht van 2 dagen. Las elders dat de overtocht verre van optimaal is. Ben benieuwd of iemand op het forum mij meer kan vertellen over deze verbinding





Op de terugweg nam ik de snelle boot van Manilla naar Malaga en was ik in een uurtje in Spanje. Was een boot die met 75 km/h over het water zweefde.
Betaalde voor een zitplek en motorfiets 100 euro in 2009.
 
Ja dat v/d boot klopt het is een lange saaie reis veel slapen er zijn mensen die er een zooitje van maken op die boot


Ik ben van plan om in april/mei 3 a 4 weken die kant op te rijden. Ben nog vrij flexibel. November 2012 +/_ 5500 km gereden (alleen) naar Sevilla en terug. Verken nu de opties om eventueel in Frankrijk of Spanje/Barcelona een boot te pakken naar Marokko. Maar lees ook dat de oversteek per boot lang en saai is en de boot niet echt schoon. Rij verharde wegen/niet off road. Rij een Vrod model VRSCDX.

Sta open voor reisgenoten als het klikt. En tips, suggesties mbt route, overnachting etc zijn meer dan welkom.

Briano
 
Wij namen de nachtboot op de heenreis.
Vond het maar een oude krakkemikkerige boot.
Een kleine vieze kajuit waar je mocht slapen.
Nee, die zal ik niet meer boeken de volgende keer.
 
Zoals het er nu voor staat is het voor mij waarschijnlijk pas volgend jaar april/mei mogelijk om naar Marokko te gaan, dus kan helaas niet met jullie mee.

Qua het Europa stuk zit ik te kijken of het haalbaar is om de motor op transport (vrachtwagen of vliegtuig) te zetten en zelf te vliegen naar Malaga. Dit kost waarschijnlijk wel wat meer, maar dan heb je wel meer tijd over voor Marokko.
Wat ik tot nu toe kon vinden kwam neer op ongeveer 1300,- euro
 
Terug
Bovenaan Onderaan