Gaat Lady-M een Gixxer kopen?

[me]Jessy vindt dat niet verstandig om hier neer te zetten...[/me]
 
[me]Joster weet niet wat hij hier van moet denken...[/me] :X



Maar je maakt me wel niewsgierig hoor... ;)
 
Hahaha lol, zijn superleuke fietsen, als je meer wilt weten, just mail :+
 
Ze hebben idd meer vermogen dan de oudere gixxers maar ik heb wel eens horen zeggen dat de eerste injectiemodellen een nogal aan/uit gasreactie hebben...

Zelf geen ervaring mee overigens ;)
Rij GSXR750 K4 en die had t ook die aan/uit reaktie!! ff naar marc hoegee en t probleem is weg :}
 
Doe mij de bovenste maar (maar ik ben bevooroordeeld). De 2e heeft nog een oude kentekenplaat, is maar een detail maar daar heb ik nooit zo'n goed gevoel bij, die dingen zijn al jaren verplicht en als de eigenaar nog niet eens 20 euro kan neertellen voor een kentekenplaat, hoe zit het dan met de rest van het onderhoud / investeren in de motor.
Die onderste, tsja, daar moet je van houden, wel mooi gedaan, houdt er rekening mee dat er niemand achterop kan. Persoonlijk hou ik overigens van motoren in originele staat dus zou de onderste afvallen.
 
Ik heb vandaag voor het eerst op een Gixxer gereden (de Geel/blauwe) en het is me een beetje tegengevallen. Ik vond hem erg nerveus op het gas reageren en had steeds het gevoel dat ik nog minstens drie versnellingen moest doorschakelen toen ik allang in z'n 6 op de snelweg reed. Gevolg was dat ik niet harder dan 100 km/u ging en het gevoel had veel harder te gaan :X Op de VFR zit ik in no-time op 180 km/u en dan lijkt het alsof ik lekker rustig aan het toeren ben :] Wat ik wel prettig vond, was het lichte stuurgedrag als hij eenmaal op snelheid is, maar ik schrok me rot van het effect van de stuurdemper in de eerste langzame bocht. Ik ben bang dat het niet mijn motor is. De VFR is echt mijn motor en ik heb er veel vertrouwen in. Misschien komt het doordat ik in een vreemde omgeving reed en bang was om te verdwalen en omdat het gewoon een totaal andere fiets is, maar ik kon niet echt van het ritje genieten en was blij toen het weer voorbij was. De ervaring heeft me weer met beide benen op de grond gezet en nu ga ik vrolijk verder met zoeken, waarschijnlijk naar een VFR dus. Jammer, want de Gixxer is qua uiterlijk nog steeds mijn favoriet.
 
Ik heb vandaag voor het eerst op een Gixxer gereden (de Geel/blauwe) en het is me een beetje tegengevallen. Ik vond hem erg nerveus op het gas reageren en had steeds het gevoel dat ik nog minstens drie versnellingen moest doorschakelen toen ik allang in z'n 6 op de snelweg reed. Gevolg was dat ik niet harder dan 100 km/u ging en het gevoel had veel harder te gaan :X Op de VFR zit ik in no-time op 180 km/u en dan lijkt het alsof ik lekker rustig aan het toeren ben :] Wat ik wel prettig vond, was het lichte stuurgedrag als hij eenmaal op snelheid is, maar ik schrok me rot van het effect van de stuurdemper in de eerste langzame bocht. Ik ben bang dat het niet mijn motor is. De VFR is echt mijn motor en ik heb er veel vertrouwen in. Misschien komt het doordat ik in een vreemde omgeving reed en bang was om te verdwalen en omdat het gewoon een totaal andere fiets is, maar ik kon niet echt van het ritje genieten en was blij toen het weer voorbij was. De ervaring heeft me weer met beide benen op de grond gezet en nu ga ik vrolijk verder met zoeken, waarschijnlijk naar een VFR dus. Jammer, want de Gixxer is qua uiterlijk nog steeds mijn favoriet.

Tsja een Gixxer heeft natuurlijk wel toeren nodig in tegenstelling tot een VFR he .........7000 plus moet ie draaien *D
 
Ik heb vandaag voor het eerst op een Gixxer gereden (de Geel/blauwe) en het is me een beetje tegengevallen. Ik vond hem erg nerveus op het gas reageren en had steeds het gevoel dat ik nog minstens drie versnellingen moest doorschakelen toen ik allang in z'n 6 op de snelweg reed. Gevolg was dat ik niet harder dan 100 km/u ging en het gevoel had veel harder te gaan :X Op de VFR zit ik in no-time op 180 km/u en dan lijkt het alsof ik lekker rustig aan het toeren ben :] Wat ik wel prettig vond, was het lichte stuurgedrag als hij eenmaal op snelheid is, maar ik schrok me rot van het effect van de stuurdemper in de eerste langzame bocht. Ik ben bang dat het niet mijn motor is. De VFR is echt mijn motor en ik heb er veel vertrouwen in. Misschien komt het doordat ik in een vreemde omgeving reed en bang was om te verdwalen en omdat het gewoon een totaal andere fiets is, maar ik kon niet echt van het ritje genieten en was blij toen het weer voorbij was. De ervaring heeft me weer met beide benen op de grond gezet en nu ga ik vrolijk verder met zoeken, waarschijnlijk naar een VFR dus. Jammer, want de Gixxer is qua uiterlijk nog steeds mijn favoriet.


:X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X


:?
 
Ik heb vandaag voor het eerst op een Gixxer gereden (de Geel/blauwe) en het is me een beetje tegengevallen. Ik vond hem erg nerveus op het gas reageren en had steeds het gevoel dat ik nog minstens drie versnellingen moest doorschakelen toen ik allang in z'n 6 op de snelweg reed. Gevolg was dat ik niet harder dan 100 km/u ging en het gevoel had veel harder te gaan :X Op de VFR zit ik in no-time op 180 km/u en dan lijkt het alsof ik lekker rustig aan het toeren ben :]
Weet je zeker dat we het over een gixxer hebben, want met die dingen rijd je juist ongemerkt veels te snel, niet andersom? :?

Misschien ben je niet aan een close-ratio gearing in combinatie met een groot toerenbereik gewend?
 
Weet je zeker dat we het over een gixxer hebben, want met die dingen rijd je juist ongemerkt veels te snel, niet andersom? :?

Misschien ben je niet aan een close-ratio gearing in combinatie met een groot toerenbereik gewend?

Ja, dat zal het zijn! :? :X :+
 
:?

Zit je ons nou in de maling te nemen? :o

Nee, ik zou niet durven. Ik ben hartstikke serieus. Je weet toch wat ik nu rijd? Ik dacht dat het net zoiets zou zijn, maar dan een beetje soepeler en lichter. Het was wel lichter, maar ik vond vooral het rijgedrag op de snelweg erg tegenvallen. Ik had het gevoel op een brommer te zitten en durfde echt niet harder dan 100 km/u, terwijl ik met mijn VFR wel 240 km/u gereden heb, dus ik ben geen schijthuis ofzo }) Ik dacht op een gegeven moment: 'ik moet ff de teller in de gaten houden i.v.m. bekeuringen' maar toen reed ik nog niet eens 100 km/u. Hahahaha! Dat heb ik weer hoor. Ik dacht écht dat ie kapot was ofzo en dat ie niet verder ging dan z'n 3e versnelling.
 
Ik had het gevoel op een brommer te zitten en durfde echt niet harder dan 100 km/u, terwijl ik met mijn VFR wel 240 km/u gereden heb, dus ik ben geen schijthuis ofzo }) Ik dacht op een gegeven moment: 'ik moet ff de teller in de gaten houden i.v.m. bekeuringen' maar toen reed ik nog niet eens 100 km/u. Hahahaha! Dat heb ik weer hoor. Ik dacht écht dat ie kapot was ofzo en dat ie niet verder ging dan z'n 3e versnelling.
Ik zou zeggen...

probeer een andere. :o
 
Nee, ik zou niet durven. Ik ben hartstikke serieus. Je weet toch wat ik nu rijd? Ik dacht dat het net zoiets zou zijn, maar dan een beetje soepeler en lichter. Het was wel lichter, maar ik vond vooral het rijgedrag op de snelweg erg tegenvallen. Ik had het gevoel op een brommer te zitten en durfde echt niet harder dan 100 km/u, terwijl ik met mijn VFR wel 240 km/u gereden heb, dus ik ben geen schijthuis ofzo }) Ik dacht op een gegeven moment: 'ik moet ff de teller in de gaten houden i.v.m. bekeuringen' maar toen reed ik nog niet eens 100 km/u. Hahahaha! Dat heb ik weer hoor. Ik dacht écht dat ie kapot was ofzo en dat ie niet verder ging dan z'n 3e versnelling.

Hhmmm hier maak je geen vrienden mee...bij de SRAD rijders dan :X Een SRAD is toch wel een echte sport motor en een VFR meer toer. Kan me heel goed voorstellen dat het heel anders, en vooral minder "rustig" rijd...

Nog eens een proefrit maken met deze kennis??? (dat je dus weet hoe het ongeveer rijd en dus heel anders dan een VFR)

Vind trouwens Blauw/wit het mooist...maar de prijs van die grijze is toch wel beter...die geel/blauwe vind ik ook wel mooi, lekker apart...
 
Zou het door die uitlaat komen? Ik had expres mijn oordoppen niet ingedaan en ik had mijn oude helm op, die niet echt meer goed aansluit tegen mijn oortjes, zeg maar. Die uitlaat is zo'n racegeval, dus misschien komt het daar wel door :? Neemt niet weg dat ik hem nerveus op het gas vond reageren. Door de injectie?
 
Heb eigenlijk maar 1 advies, een andere proberen! Of er is iets niet met die fiets in de haak of er iets niet met lady M in de haak. :X
 
Hhmmm hier maak je geen vrienden mee...bij de SRAD rijders dan :X Een SRAD is toch wel een echte sport motor en een VFR meer toer. Kan me heel goed voorstellen dat het heel anders, en vooral minder "rustig" rijd...

Nog eens een proefrit maken met deze kennis??? (dat je dus weet hoe het ongeveer rijd en dus heel anders dan een VFR)

Vind trouwens Blauw/wit het mooist...maar de prijs van die grijze is toch wel beter...die geel/blauwe vind ik ook wel mooi, lekker apart...

Ja, ik zal wel gewoon een toerrijdster zijn. Niet dat ik nou rustig rijd op de VFR hoor. Die laat ik ook weleens lekker brullen, maar die ken ik en dat voelt dan gewoon veel vertrouwder aan. Toen ik mijn VFR kocht, had ik alleen nog maar op een Magna had gereden. Ik moest de VFR midden in de winter vanuit Den Haag naar Den Helder rijden, in de stromende regen. Het voelde meteen heel vertrouwd aan en ik was direct verkocht. Ik realiseer me nu dat de Magna die ik had ook een zelfde soort blok had (VF 750 C). Zou dat het dan zijn?
Ik wil de SRAD rijders absoluut niet beledigen, want ik vind de Gixxer zonder enige twijfel de mooiste motorfiets die er te krijgen is, maar ik ben bang dat hij niet bij mij past. Dat is toch geen ramp?
 
Terug
Bovenaan Onderaan