Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
vet lelijk ja
Rij GSXR750 K4 en die had t ook die aan/uit reaktie!! ff naar marc hoegee en t probleem is wegZe hebben idd meer vermogen dan de oudere gixxers maar ik heb wel eens horen zeggen dat de eerste injectiemodellen een nogal aan/uit gasreactie hebben...
Zelf geen ervaring mee overigens
Ik heb vandaag voor het eerst op een Gixxer gereden (de Geel/blauwe) en het is me een beetje tegengevallen. Ik vond hem erg nerveus op het gas reageren en had steeds het gevoel dat ik nog minstens drie versnellingen moest doorschakelen toen ik allang in z'n 6 op de snelweg reed. Gevolg was dat ik niet harder dan 100 km/u ging en het gevoel had veel harder te gaan Op de VFR zit ik in no-time op 180 km/u en dan lijkt het alsof ik lekker rustig aan het toeren ben Wat ik wel prettig vond, was het lichte stuurgedrag als hij eenmaal op snelheid is, maar ik schrok me rot van het effect van de stuurdemper in de eerste langzame bocht. Ik ben bang dat het niet mijn motor is. De VFR is echt mijn motor en ik heb er veel vertrouwen in. Misschien komt het doordat ik in een vreemde omgeving reed en bang was om te verdwalen en omdat het gewoon een totaal andere fiets is, maar ik kon niet echt van het ritje genieten en was blij toen het weer voorbij was. De ervaring heeft me weer met beide benen op de grond gezet en nu ga ik vrolijk verder met zoeken, waarschijnlijk naar een VFR dus. Jammer, want de Gixxer is qua uiterlijk nog steeds mijn favoriet.
Ik heb vandaag voor het eerst op een Gixxer gereden (de Geel/blauwe) en het is me een beetje tegengevallen. Ik vond hem erg nerveus op het gas reageren en had steeds het gevoel dat ik nog minstens drie versnellingen moest doorschakelen toen ik allang in z'n 6 op de snelweg reed. Gevolg was dat ik niet harder dan 100 km/u ging en het gevoel had veel harder te gaan Op de VFR zit ik in no-time op 180 km/u en dan lijkt het alsof ik lekker rustig aan het toeren ben Wat ik wel prettig vond, was het lichte stuurgedrag als hij eenmaal op snelheid is, maar ik schrok me rot van het effect van de stuurdemper in de eerste langzame bocht. Ik ben bang dat het niet mijn motor is. De VFR is echt mijn motor en ik heb er veel vertrouwen in. Misschien komt het doordat ik in een vreemde omgeving reed en bang was om te verdwalen en omdat het gewoon een totaal andere fiets is, maar ik kon niet echt van het ritje genieten en was blij toen het weer voorbij was. De ervaring heeft me weer met beide benen op de grond gezet en nu ga ik vrolijk verder met zoeken, waarschijnlijk naar een VFR dus. Jammer, want de Gixxer is qua uiterlijk nog steeds mijn favoriet.
Weet je zeker dat we het over een gixxer hebben, want met die dingen rijd je juist ongemerkt veels te snel, niet andersom?Ik heb vandaag voor het eerst op een Gixxer gereden (de Geel/blauwe) en het is me een beetje tegengevallen. Ik vond hem erg nerveus op het gas reageren en had steeds het gevoel dat ik nog minstens drie versnellingen moest doorschakelen toen ik allang in z'n 6 op de snelweg reed. Gevolg was dat ik niet harder dan 100 km/u ging en het gevoel had veel harder te gaan Op de VFR zit ik in no-time op 180 km/u en dan lijkt het alsof ik lekker rustig aan het toeren ben
Zit je ons nou in de maling te nemen?
Ik zou zeggen...Ik had het gevoel op een brommer te zitten en durfde echt niet harder dan 100 km/u, terwijl ik met mijn VFR wel 240 km/u gereden heb, dus ik ben geen schijthuis ofzo Ik dacht op een gegeven moment: 'ik moet ff de teller in de gaten houden i.v.m. bekeuringen' maar toen reed ik nog niet eens 100 km/u. Hahahaha! Dat heb ik weer hoor. Ik dacht écht dat ie kapot was ofzo en dat ie niet verder ging dan z'n 3e versnelling.
Nee, ik zou niet durven. Ik ben hartstikke serieus. Je weet toch wat ik nu rijd? Ik dacht dat het net zoiets zou zijn, maar dan een beetje soepeler en lichter. Het was wel lichter, maar ik vond vooral het rijgedrag op de snelweg erg tegenvallen. Ik had het gevoel op een brommer te zitten en durfde echt niet harder dan 100 km/u, terwijl ik met mijn VFR wel 240 km/u gereden heb, dus ik ben geen schijthuis ofzo Ik dacht op een gegeven moment: 'ik moet ff de teller in de gaten houden i.v.m. bekeuringen' maar toen reed ik nog niet eens 100 km/u. Hahahaha! Dat heb ik weer hoor. Ik dacht écht dat ie kapot was ofzo en dat ie niet verder ging dan z'n 3e versnelling.
Kan... ik heb geen ervaring met de oudere modellen.Neemt niet weg dat ik hem nerveus op het gas vond reageren. Door de injectie?
Hhmmm hier maak je geen vrienden mee...bij de SRAD rijders dan Een SRAD is toch wel een echte sport motor en een VFR meer toer. Kan me heel goed voorstellen dat het heel anders, en vooral minder "rustig" rijd...
Nog eens een proefrit maken met deze kennis??? (dat je dus weet hoe het ongeveer rijd en dus heel anders dan een VFR)
Vind trouwens Blauw/wit het mooist...maar de prijs van die grijze is toch wel beter...die geel/blauwe vind ik ook wel mooi, lekker apart...