Garage in gebreke stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag even via Marktplaats de OP gevraagd of de fiets in orde was. Reactie: "Motor is in orde, na onderhoud weinig mee gereden. Is als nieuw".

Ten eerste is de motor niet in orde; dat is immers de reden van dit hele draadje en ten tweede betrof het hele debacle geen €5000 aan 'onderhoud' maar voornamelijk (volgens de OP althans) slecht uitgevoerde reparatie.

Dat je dat niet als zodanig op MP zet is al dubieus, maar dat je bij een vraag van een potentiële koper of de motor in orde is gewoon doet of je neus bloedt is simpelweg misleiding!

Hoe weet jij dat de motor niet in orde is? Leg eens uit aub.
 
Staat die trilling niet in de advertentie?
Nee, gebeurt maar heel soms en dan alleen bij stoppen.. En misschien is het wel product eigen en stel ik mij aan.. De evt. koper mag uitgebreid testrijden of Erik van Lent inschakelen...
 
Lees dit draadje waarin je zelf post nog eens van begin naar einde door _O-

Nee, niet nodig wijsneus....

Jij en ik kunnen niet beoordelen of die Duc nu wel of niet in orde is adhv dit topic!!! Dat er wat aan mankeerde staat vast, dat er buitensporige facturen zijn betaald is ook een feit. Echter dat de trillingen die TS ervaart wellicht normaal kunnen zijn, dat kunnen zowel jij als ik pas beoordelen als je de fiets zelf hebt gezien en bereden.

Nogal bijzonder dat jouw allereerste postings op MF in teken staan om TS onderuit te halen...
 
Nee, gebeurt maar heel soms en dan alleen bij stoppen.. En misschien is het wel product eigen en stel ik mij aan.. De evt. koper mag uitgebreid testrijden of Erik van Lent inschakelen...
Dan begrijp ik @Pukka-J wel een beetje. Je bent zelf ook niet blij met het hele gebeuren en je hebt je ongenoegen behoorlijk geventileerd en dat staat hier nu open en bloot te lezen.
Nope...en ook niet in zijn reactie op mijn vraag of de motor 100% was.
Misschien is de motor an sich niks mis mee, een aankoopkeuring zou je uitsluitsel moeten geven.
 
Hallo mede forummers,

Ik heb een geschil met een garage. Ik zal proberen het in het kort uit te leggen. Ik heb vorig jaar een tweedehandse motor aangeschaft, ik heb deze particulier gekocht. Omdat de onderhoudshistorie deels onbekend was, en er een trilling bij de remmen aanwezig was, heb ik besloten de motor weg te brengen naar een specialist. Ik heb gevraagd om een grote beurt incl. kleppen stellen en riemen vervangen. Ook had ik een paar klachten die ik verholpen wilde hebben; de benzinemeter werkt niet, het stuur trilt bij remmen en motor iets ophogen.

De motor is vervolgens weken weg geweest, ik heb daardoor hele zomer niet kunnen rijden. Uiteindelijk kreeg ik de motor terug met een factuur erbij van 2500,-! Ik was het daar in de eerste instantie niet mee eens, ik had gerekend op 1000,-. Ik heb hem verweten dat hij mij niet heeft gebeld m.b.t bijkomende kosten. Ik had geen zin in gedoe, dus heb maar betaald.

Vervolgens ga ik testrijden en kom erachter dat het stuur nog steeds trilt bij het remmen! Ook valt de motor uit boven de 6000 toeren. Ik heb weer contact opgenomen met de specialist en mijn klacht besproken. De motor is toen weer opgehaald i.v.m. de garantie op de reparaties.

Na opnieuw weken wachten krijg ik bericht dat de motor weer gereed is, en dat ik de motor weer terug krijg als ik de nieuwe factuur betaal. Wederom 2500,-! Hij zei dat het geen garantie betrof, de computer had het begeven en die moest vernieuwd worden, verder is er OPNIEUW heel veel tijd en onderdelen besteed voor het oplossen van het remprobleem. O.a: nieuwe voorband, remblokken, controle/demontage van voorvork, balhoofd en achterbrug.

Ook die rekening met tegenzin betaald aangezien alle kosten m.b.t. het remprobleem onder de garantie van de eerste reparatie zou moeten vallen. Volgens hem was dat niet het geval.

De zomer was inmiddels voorbij en ik was 5000,- aan reparaties kwijt. Dit is samen met de aanschafprijs mijn grootste uitgave ooit. En dat voor een motor waar ik nog geen 100 km op heb kunnen rijden. Maar ik had teminste eindelijk een goede motor en probeerde het voorval te vergeten.

Een paar dagen later, toen het weer het redelijk toe liet, heb ik even test gereden. Toen kwam ik erachter dat het trillingsprobleem NOG STEEDS aanwezig was! Dus alles wat er m.b.t. het remprobleem tot dan toe aan gedaan was, is allemaal voor niks geweest, DUIZENDEN EURO's voor niks! Ik heb wederom contact met hem opgenomen en het probleem uitgelegt. Hij zei dat hij de motor weer op kwam halen en dat ik NIKS MEER zou hoeven te betalen, wat het probleem ook zou zijn. Hij was zelf ook benieuwd wat het was.

Na een aantal weken kreeg ik mijn motor weer terug, met een factuur van 300,-! Ik zei dat ik niks meer zou hoeven te betalen, hij zei, dat klopt maar ik heb er een ander wiel in gezet en die moest ik wel betalen. Het wiel wat hij geplaatst heeft is een heel ander wiel waardoor ik nu 2 verschillende wielen heb, ziet er niet uit. Ik heb toen met heel veel tegenzin die 300,- betaald en de motor in de stalling gezet.

Na de winter wilde ik de motor van stal halen en kwam er achter dat de benzine eruit was gelekt. Ook starte de motor niet meer. De lekkage kwam weg bij de benzinemeter die de specialist had vervangen. Ik heb dus weer contact met hem opgenomen en de motor is weer opgehaald. Eeen paar week later kreeg ik de motor weer terug, met een rekening van 80,-. De O-ring had hij vervangen, hij had de oude hergebruikt bij de vervanging van benzinemeter. De overige kosten waren voor de accustoring zoeken en de accu laden. Ook deze rekening weer betaald.

Toen eindelijk testrijden, en wat blijkt? Het REMPROBLEEM, de TRILLING aan het stuur zit er nog steeds in! Ik heb het hem gemeld en zijn reactie was; ik haal 'm wel weer op. Dat ga ik natuurlijk niet toelaten, dan ben ik weer de hele zomer mijn motor kwijt en krijg ik weer een dikke rekening gepresenteerd. Ik heb hem gevraagd om het oude wiel weer terug te plaatsen en de rekening daarvan te crediteren. Waarop hij antwoorde; Dat is water naar de zee dragen, verpatst die schadebak maar, het probleem zit gewoon in je hoofd! Toen heb ik aangegeven dat ik juridisch advies in ga winnen.

De facturen, totaal rond de 5500,- kun je vinden in mijn andere oude topic: Grote beurt Ducati Monster S4 2500,-

Ik heb nu bijna 10.000,- uitgegeven aan een motor waar ik niet op kan rijden. Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering en een advocaat is duur. Hoe te handelen?

Groeten Mark
Dit is best een uitgebreide klacht te noemen.
 
Als ik het zelf had willen doen had ik geen garage gebeld. De motor was goed toen ik 'm kocht (op een remprobleem na) Ik wilde 'm een grote beurt laten geven en mijn eigen garage had daar geen gereedschap voor omdat het een Ducati betreft.
Motor is verder goed, eigenlijk precies hetzelfde als toen ik 'm kocht. Er zit alleen een trilling in het stuur als ik rem, gebeurt alleen bij lage snelheden, vlak voor het stilstaan zeg maar. Er zit nu een ander wiel in, ik had speciale S4 Senna Marchesini velgen. Nu heb ik 2 verschillende velgen omdat hij het voorwiel vervangen heeft voor een tweedehandsje. Kosten 300,-. Dit is ook voor niks geweest, net als de rest wat hij allemaal heeft gedaan. De rest ongedaan maken is zinloos maar wil wel graag mijn eigen wiel terug en die rekening sowieso gecrediteerd.
En hebben ze toen ook de schijf vervangen?
 
Dit is best een uitgebreide klacht te noemen.
Mijn klacht is de hoogte van de factuur, niet de overig uitgevoerde reparaties, alhoewel ik mijn twijfels heb of hij zelf de computer heeft kapot gemaakt, ik heb een klacht over zijn manier van werken, overleggen en de hoogte van de factuur. De werkzaamheden zelf zijn goed uitgevoerd en de motor is weer tip top in orde m.u.v. de trilling bij het stoppen, wat dus misschien wel hoort bij ducati's.. Ik kan er iig niet aan wennen..
 
Nee, niet nodig wijsneus....

Jij en ik kunnen niet beoordelen of die Duc nu wel of niet in orde is!!! Dat er wat aan mankeerde staat vast, dat er buitensporige facturen zijn betaald is ook een feit. Echter dat de trillingen die TS ervaart wellicht normaal kunnen zijn, dat kunnen zowel jij als ik pas beoordelen als je de fiets zelf hebt gezien en bereden.

Wijsneus? Lekker volwassen reactie O-)

Of de fiets al dan niet in orde is is niet relevant.

Punt is dat de fiets volgens de OP zelf niet in orde is, dat hij moord en brand schreeuwt over het in gebreke stellen van de garage (vanwege de facturen, maar ook omdat het 'defect' nog steeds niet is verholpen), maar nu hij de fiets (vanwege datzelfde defect) verkoopt valt het allemaal wel mee, doet ie of zijn neus bloedt en verzwijgt het euvel zelfs wanneer hem er naar wordt gevraagd.

Dat het niet op prijs wordt gesteld wanneer dat op dit forum wordt gemeld is tekenend...

Ik vindt het verder wel best zo.

Ciao! :W
 
Laatst bewerkt:
Mijn klacht is de hoogte van de factuur, niet de overig uitgevoerde reparaties, alhoewel ik mijn twijfels heb of hij zelf de computer heeft kapot gemaakt, ik heb een klacht over zijn manier van werken, overleggen en de hoogte van de factuur. De werkzaamheden zelf zijn goed uitgevoerd en de motor is weer tip top in orde m.u.v. de trilling bij het stoppen, wat dus misschien wel hoort bij ducati's.. Ik kan er iig niet aan wennen..
Je moet nu geen mitsen en misschien gaan roepen want dat zijn kromme uitvluchten die kant noch wal raken. Er is geen fabrikant die motoren met een sporadische trillende rem Van de band laat komen. En ik denk dat je dat zelf ook wel snapt.
 
Wijsneus? Lekker volwassen reactie O-)

Punt is dat de fiets volgens de OP zelf niet in orde is, dat hij moord en brand schreeuwt over het in gebreke stellen van de garage (omdat het 'defect' nog steeds niet is verholpen), maar nu hij de fiets (vanwege datzelfde defect) verkoopt valt het allemaal wel mee en doet ie of zijn neus bloedt.

Dat het niet op prijs wordt gesteld wanneer dat op dit forum wordt gemeld is tekenend...
Tekenend voor wat?
 
Wijsneus? Lekker volwassen reactie O-)

Punt is dat de fiets volgens de OP zelf niet in orde is, dat hij moord en brand schreeuwt over het in gebreke stellen van de garage (omdat het 'defect' nog steeds niet is verholpen), maar nu hij de fiets (vanwege datzelfde defect) verkoopt valt het allemaal wel mee en doet ie of zijn neus bloedt.

Dat het niet op prijs wordt gesteld wanneer dat op dit forum wordt gemeld is tekenend...

Wijsneus... idd..., iets met actie-reactie.

Meer dan 5k aan rekeningen factureren voor een simpele S4, dan mag je mi moord en brand schreeuwen over de garage. Dat lijkt helemaal nergens op. Of ben je dat niet met me eens?

Is die trilling een defect aan de fiets? Kun jij dat beoordelen? Of heeft Henk misschien een punt en is die trilling normaal? Ik kan het iig niet beoordelen vanaf mn toetsenbord, wel tijdens een proefrit.
 
Nog een dan :+

Wijsneus... idd..., iets met actie-reactie.

Je bedoelt: ik post iets waar jij het niet mee eens bent en dus ga je schelden?

Meer dan 5k aan rekeningen factureren voor een simpele S4, dan mag je mi moord en brand schreeuwen over de garage. Dat lijkt helemaal nergens op. Of ben je dat niet met me eens?

Niet relevant. Het gaat om die trilling die, volgens de OP zelf, ondanks die 5k nog niet is verholpen en die zo vervelend is dat hij de fiets nu maar weg doet.

Is die trilling een defect aan de fiets? Kun jij dat beoordelen? Of heeft Henk misschien een punt en is die trilling normaal? Ik kan het iig niet beoordelen vanaf mn toetsenbord, wel tijdens een proefrit.

Geen idee waar het aan ligt. Wellicht zijn het de remschijven of iets anders dat simpel te verhelpen is, maar een fiets hoort natuurlijk niet te trillen bij het remmen en wellicht is de rest van de fiets helemaal puik. Maar de remmerij in ieder geval (op dit moment) niet en belangrijk (want hier gaat het namelijk om): volgens de OP zelf ook niet! Hij schreeuwt dat zelfs van de daken op een publiek forum, doet zijn fiets er zelfs om weg, maar als je hem tijdens een potentieel verkoopgesprek vraagt of er iets aan de hand is verzwijgt ie het. Dat is gewoon misleiding.
 
@Pukka-J


Stel dat OP wel had aangegeven dat hij trilt, had je dan serieus interesse? Of heb je het hem enkel gevraagd om te checken of hij het zou zeggen dat de fiets trilde? In dat geval is is jouw interesse dus gewoon misleiding. En dat schrijf je dan notabene ook nog op een publiek forum.
 
@Pukka-J

Check je 1e response op mij eens terug wat betreft actie/reactie.


En stel dat OP wel had aangegeven dat hij trilt, had je dan serieus interesse? Of heb je het hem enkel gevraagd om te checken of hij het zou zeggen dat de fiets trilde? In dat geval is is jouw interesse dus gewoon misleiding. En dat schrijf je dan notabene ook nog op een publiek forum.

Sinds wanneer is vragen naar informatie (met welke motivatie dan ook) misleiding? Volgens mij is het niet meer dan verstandig om te controleren of een verkopende partij te vertrouwen is vooraleer zaken te doen. Het is alleen niet vaak zo gemakkelijk als deze keer.
Als de OP eerlijk was geweest had ik wellicht interesse gehad. Nu ik weet dat hij dat niet is heb ik zeker geen interesse meer. Ook ik ben door schade en schande wijs geworden. Wie weet wat er allemaal nog meer plotseling 'geen probleem meer is' _O-

Tabee! :W
 
Laatst bewerkt:
ok-doei.jpg
 

Hoe vaak ga je nog Ciao of Tabee zeggen?

Volgens mij is zo'n beetje alles vervangen aan die Duc wat je maar kan vervangen. Voor hetzelfde geld maak je een proefrit en voel je er niets van omdat het jou niet opvalt.
Iedereen ervaart een motor op een andere manier, jij moet gewoon kijken of de motor rijdt zoals je verwacht en niet TS hier openbaar affikken.
Ik heb laatst op een Duc 848 gereden en vond het ding ruk door de bochten gaan, andere die hebben gereden hadden dat probleem niet, dan is het dus hoe ik dat ervaar en niet dat de motor slecht is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan