Garage in gebreke stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Paddock stand, een middenbok is voor ouwelullen motoren. ;)
ABBA Superbikestand. Een paddockstand is voor mensen die in de vorige eeuw zijn blijven hangen....
1590399258478.png
 
Of de Pack-Jack. hetzelfde idee, maar werkt makkelijker.

Heb jij die?
Ik had daar wel eerder naar gekeken maar het is maar 1 hoogte ( dacht ik ) dus je kunt 'm niet aanpassen.
Kan voor een straat motor de goede hoogte zijn maar misschien voor een "off road" model te laag?
Zie er ook geen maten bij staan ( wat ik nogal storend vind ;-) maar je kunt uit 2 versies kiezen dus welke is goed voor welke motor?

Ik vind het wel fijn om er één bij me te hebben die op alle motoren past zodat je iemand anders ook kunt helpen
 
Ik ook niet niet maar er zijn genoeg motorrijders die helemaal geen eigen onderhoud doen dus ook voor olie verversen en ketting spannen naar hun motor reparateur gaan ( Niks mis mee overigens ! ).
Kans dat die een Scottoilerketting smeersysteem of iets hebben is denk ik ook een stuk groter.

Dus, dan heb je het ook niet nodig.

Ketting smeren doe ik nog wel zelf, de rest van de motor mag ik niet aankomen van de monteur (tipje: Mijn ouders zeiden vroeger al dat ik een paar stalen handen heb. Wat mijn ogen zien, maken mijn handen kapot. Oftewel, ik ben best slim, maar niet erg handig. Kwartslag voor het breken? Moeten ze eerst eens stevige bouten gaan maken :+ )
 
ik weet wie de betreffende dealer is.
ken de zaak niet persoonlijk maar staat volgens mij toch ook niet heel slecht bekend...

ja staat ook wel gewoon in zn vorige topic ;);) Heb er 1 keer zakelijk mee van doen gehad, was ook de laatste keer.

Maar maakt nu ook niet meer uit wie het was, TS wordt er niet beter van (wel armer :P )

@TS, denk dat je hier nooit heeeeeuuul ver vandaan kan wonen, kom hier es een keer langs. Bied je een gratis check aan om te kijken wat het euvel is (omdat je al zoveel ellende gehad hebt)
 
@TS, denk dat je hier nooit heeeeeuuul ver vandaan kan wonen, kom hier es een keer langs. Bied je een gratis check aan om te kijken wat het euvel is (omdat je al zoveel ellende gehad hebt)
[/QUOTE]
Kiek dan! Mi toppie aanbod hoor 👍
 
Heb jij die?
Ik had daar wel eerder naar gekeken maar het is maar 1 hoogte ( dacht ik ) dus je kunt 'm niet aanpassen.
Kan voor een straat motor de goede hoogte zijn maar misschien voor een "off road" model te laag?
Zie er ook geen maten bij staan ( wat ik nogal storend vind ;-) maar je kunt uit 2 versies kiezen dus welke is goed voor welke motor?

Ik vind het wel fijn om er één bij me te hebben die op alle motoren past zodat je iemand anders ook kunt helpen
De PackJack is er in 2 versies. De niet-instelbare, en (je raadt het al) de wel-instelbare..... :+
En ja, daar ben ik importeur van, en ik heb ze ook op voorraad.
De hoogte is afhankelijk van op welk punt je de motor wil oppakken. Een bobbin zit laag, de as een stuk hoger.
Er is dus niet te zeggen welke maat je wel en niet kan oppakken, hangt er ook vanaf hoe schuin je hem zet.
De langste maat is 37cm, de kortste maat 32cm (al kan je hem door een paar extra gaten te boren nog korter maken).
 
Ik weet inmiddels ook om welke 'specialist' het gaat. Lijkt vooral veel kaas gegeten te hebben van sleutelen aan oude Ducs, want met moderne dingen slaat 'ie de plank volledig mis... Van zijn website, over E85 brandstof:

...een lagere Co2 uitstoot van 15 tot 20% en een mooie bijkomstigheid een toename van vermogen, omdat E85 een hoger octaangehalte van 104 tegenover 95 van gewone benzine heeft.
(tekst ietsje aangepast ivm makkelijk te googlen)

Dit is natuurlijk klinkklare onzin... Sowieso heeft het octaanGETAL (niet gehalte) niets te maken met vermogen, maar ethanol bevat minder energie dan benzine. De lagere CO2 uitstoot wordt dan ook volledig teniet gedaan door het verbruik dat stijgt met gemiddeld 30%...

Nee, maakt een goede indruk meneer de Ducatispecialist! |(
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: huls
Het grote voordeel is een lagere Co2 uitstoot van 15 tot 20% (beter voor het milieu) en een prettige bijkomstigheid meer vermogen, omdat E85 een hoger octaangehalte heeft 104 tegenover 95 van gewone benzine ongelood 95 aan de pomp
dat is makkelijk googlen
 
ja staat ook wel gewoon in zn vorige topic ;);) Heb er 1 keer zakelijk mee van doen gehad, was ook de laatste keer.

Maar maakt nu ook niet meer uit wie het was, TS wordt er niet beter van (wel armer :P )

@TS, denk dat je hier nooit heeeeeuuul ver vandaan kan wonen, kom hier es een keer langs. Bied je een gratis check aan om te kijken wat het euvel is (omdat je al zoveel ellende gehad hebt)
De link naar je website in je profiel doet het niet (daar moet http:// voor).
 
dat is makkelijk googlen

Tja... als ik met 2 minuutjes werk al kan achterhalen om wie het gaat wordt het hier echt niet veel makkelijker door hoor... dan is het sowieso (te) makkelijk om te vinden. Moet ik het weghalen denk je? Ik heb de tekst ietsje aangepast maar de strekking is hetzelfde
 
On topic maar weer. :')

man man man.......
Ik ben bij de topic-start beginnen te lezen maar ben uiteindelijk afgehaakt.
Het is nauwelijks te geloven dat iemand zo te pakken is genomen/ zich zo te pakken heeft laten nemen.

Je koopt een motor waar bij nader inzien toch wat probleempjes in zitten.
Dan komt de 1e (onaangekondigde) rekening van €2500. Daarna nog een (onaangekondigde) rekening van €2500 en vervolgens nog een keer €300.
Toen ben ik afgehaakt met lezen....................

Maar beste TS,......................
Dat je een misser hebt gemaakt bij de aankoop, dat kan gebeuren, maar was niet nodig geweest.
Niet slim, want had dan iemand meegenomen met verstand van zaken.

Maar dat je daarna €5300 zo maar over je heen laat komen is voor mij onbegrijpelijk.....................?????
Wat hierboven al is geopperd, had je voor de aanschafprijs + €5300 beter een spik-splinternieuwe kunnen kopen.
Nu ben je een hoop geld kwijt en je hebt nog een kneus!

Maar maak je dan nooit de afspraak bij reparatie dat wanneer er iets raars in beeld komt dat je ingelicht wilt worden?
Aan mijn auto sleutel in zelf eigenlijk nooit. Als ie naar de garage gaat, dan maak ik ALTIJD deze afspraak.
Tsja, dan krijg ik soms een telefoontje met mededeling van dit-of-dat is stuk en dat gaat zoveel kosten.
Kan je dan de afweging maken, wel of niet repareren, slooponderdeel, of het desnoods (toch) zelf gaan doen.
 
Ik ben bij de topic-start beginnen te lezen maar ben uiteindelijk afgehaakt.
Het is nauwelijks te geloven dat iemand zo te pakken is genomen/ zich zo te pakken heeft laten nemen.

Je koopt een motor waar bij nader inzien toch wat probleempjes in zitten.
Dan komt de 1e (onaangekondigde) rekening van €2500. Daarna nog een (onaangekondigde) rekening van €2500 en vervolgens nog een keer €300.
Toen ben ik afgehaakt met lezen....................

Maar beste TS,......................
Dat je een misser hebt gemaakt bij de aankoop, dat kan gebeuren, maar was niet nodig geweest.
Niet slim, want had dan iemand meegenomen met verstand van zaken.

Maar dat je daarna €5300 zo maar over je heen laat komen is voor mij onbegrijpelijk.....................?????
Wat hierboven al is geopperd, had je voor de aanschafprijs + €5300 beter een spik-splinternieuwe kunnen kopen.
Nu ben je een hoop geld kwijt en je hebt nog een kneus!

Maar maak je dan nooit de afspraak bij reparatie dat wanneer er iets raars in beeld komt dat je ingelicht wilt worden?
Aan mijn auto sleutel in zelf eigenlijk nooit. Als ie naar de garage gaat, dan maak ik ALTIJD deze afspraak.
Tsja, dan krijg ik soms een telefoontje met mededeling van dit-of-dat is stuk en dat gaat zoveel kosten.
Kan je dan de afweging maken, wel of niet repareren, slooponderdeel, of het desnoods (toch) zelf gaan doen.

En toch, er staan gewoon zaken op die facturen die eigenlijk wel een beetje discutabel zijn. Als het probleem niet is opgelost, en je moet als monteur wéér de olie vervangen, dan breng je toch niet opnieuw het volle pond bij de klant in rekening? Zelfde aan uren, als jij al 10+ uur hebt besteed aan een probleem en het is niet opgelost dan hoor je jezelf af te vragen of je wel capabel genoeg bent. Dan moet je op z'n minst een flinke tegemoetkoming aanbieden want dan ben je imho gewoon bezig om jezelf bij te scholen ipv het probleem van de klant op te lossen. Ook is het wel lekker makkelijk, gewoon onderdelen vervangen totdat het probleem verdwijnt i.p.v. een goede diagnose stellen.

Nee, ik denk zeker dat TS hier een punt heeft. Dat hij zelf ook niet helemaal slim bezig is geweest, doet daar niks aan af.
 
Tis voor zover ik kan zien geen dealer (althans, niet van motoren).
Als het waar is wat drplof hier stelt, dan snap ik dat het allemaal zo raar verloopt.
Je brengt je motor toch niet bij een wasmachine-reparateur. Dan is ellende op voorhand te verwachten.

Een specialist met kennis ziet soms in een paar tellen de oplossing, terwijl een goedwillende prutser een week kan sleutelen zonder resultaat.

Effe gegoogeld..................... Reparatie toch vlak bij de waddenzee?
Parkeer dat ding bij eb onderaan de dijk. Na de vloed zijn al je problemen opgelost!
 
Laatst bewerkt:
En toch, er staan gewoon zaken op die facturen die eigenlijk wel een beetje discutabel zijn. Als het probleem niet is opgelost, en je moet als monteur wéér de olie vervangen, dan breng je toch niet opnieuw het volle pond bij de klant in rekening? Zelfde aan uren, als jij al 10+ uur hebt besteed aan een probleem en het is niet opgelost dan hoor je jezelf af te vragen of je wel capabel genoeg bent. Dan moet je op z'n minst een flinke tegemoetkoming aanbieden want dan ben je imho gewoon bezig om jezelf bij te scholen ipv het probleem van de klant op te lossen. Ook is het wel lekker makkelijk, gewoon onderdelen vervangen totdat het probleem verdwijnt i.p.v. een goede diagnose stellen.

Nee, ik denk zeker dat TS hier een punt heeft. Dat hij zelf ook niet helemaal slim bezig is geweest, doet daar niks aan af.
Hij maakt geen fouten, want hij raced al sinds 1978.

Veel motorbedrijven ontstaan door hobbyisten, die redelijk kunnen sleutelen en daar hun beroep van maken, maar hoe je dit soort ellende voorkomt en hoe je de fijne kneepjes leert is in grote motorfiets werkplaatsen leren van de fouten die daar gemaakt worden O-)
 
Als het waar is wat drplof hier stelt, dan snap ik dat het allemaal zo raar verloopt.
Je brengt je motor toch niet bij een wasmachine-reparateur. Dan is ellende op voorhand te verwachten.

Een specialist met kennis ziet soms in een paar tellen de oplossing, terwijl een goedwillende prutser een week kan sleutelen zonder resultaat.

Is inderdaad geen dealer, meer een uit de hand gelopen hobbyist... kijk ook eens naar het logo op zijn pand waar hij een foto op z'n site heeft staan... de importeur zou dat nooit zo toestaan.
 
Ook is het wel lekker makkelijk, gewoon onderdelen vervangen totdat het probleem verdwijnt i.p.v. een goede diagnose stellen.
Nee, ik denk zeker dat TS hier een punt heeft. Dat hij zelf ook niet helemaal slim bezig is geweest, doet daar niks aan af.
Tsja, dan zou ik zeggen begin met vervangen bij de koplamp.
Bij het achterlicht heb je alles gehad, dus moet het probleem dan wel zijn opgelost!
 
ja staat ook wel gewoon in zn vorige topic ;);) Heb er 1 keer zakelijk mee van doen gehad, was ook de laatste keer.

Maar maakt nu ook niet meer uit wie het was, TS wordt er niet beter van (wel armer :P )

@TS, denk dat je hier nooit heeeeeuuul ver vandaan kan wonen, kom hier es een keer langs. Bied je een gratis check aan om te kijken wat het euvel is (omdat je al zoveel ellende gehad hebt)
Nou @marky regelen die hap, weten wij ook een keer wat er mis mee is :9
 
De PackJack is er in 2 versies. De niet-instelbare, en (je raadt het al) de wel-instelbare..... :+
En ja, daar ben ik importeur van, en ik heb ze ook op voorraad.
De hoogte is afhankelijk van op welk punt je de motor wil oppakken. Een bobbin zit laag, de as een stuk hoger.
Er is dus niet te zeggen welke maat je wel en niet kan oppakken, hangt er ook vanaf hoe schuin je hem zet.
De langste maat is 37cm, de kortste maat 32cm (al kan je hem door een paar extra gaten te boren nog korter maken).

Top en jij fijn dat ik de maten nu heb !
heb je een url- linkje waar te bestellen?

Je moet 'm ook voor je voorwiel kunnen gebruiken ( want die gaat ook wel eens lek ) en dan moet ie onder (een oogje haken van ) je beschermplaat en het lijkt me dat ie daar niet goed onder past qua grip?
Zie plaatje ter voorbeeld:

bartang-trail-jack-compacte-motorstandaard.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan