Garagebox gehuurd: beveiliging?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Beste mensen, wellicht niet helemaal in het goede subforum, maar, ik heb een garagebox gehuurd voor m'n motor en wil deze dus iets beveiligen. Let wel, ik huur de box, dus het hoeft geen hele dure oplossing te zijn. Aan de andere kant, ik kan de beveiliging later in m'n eigen schuur bouwen.

Ik heb geen idee wat er allemaal te koop is en wat handig is. Iets van een hoog geluid dat afgaat wanneer de box opgebroken wordt? Maar goed, dat moet dus niet elke keer zijn als ik zelf de box open maak :P

Ik kan er (nog) niet van binnen in, dus extra sloten ofzo aan de binnenkant is nog geen optie. Ik kan er voor nu alleen nog van buiten in. De box sluit wel aan op m'n eigen schuur, dus wil op termijn wellicht nog wel een doorgang maken, maar voor nu is dat nog niet relevant omdat ik huur (het mag wel van de verhuurder).

Alvast hartelijk dank voor de tips!
 
Laatst bewerkt:
Zit jouw slaapkamer in je werkplaats ofzo?

Dat action ding is gewoon infrarood, en schijnt niet verder dan 5 meter in een rechte lijn, zónder obstakels ertussen.

Een maat van mij heeft er 2 van die dingen hangen en heeft al 3 keer voorkomen dat ze iets meegenomen hebben.
Dingen gaan best hard en schrikt de boeven af.
Is al 3 keer bewezen. En dat voor 12 euro.
 
Ik heb dit alarmsysteem, heeft 2 keer een inbreker gegrepen, en 1 keer een junk die er met wat gereedschap vandoor wou.

7327_101173419899529_3362687_n.jpg
 
Voor dat geld kan je beter op marktplaats nette gebruikte Aritech ATS kopen, Gsm kiezertje eraan en gaan met die banaan! ;)

Dat of iets vergelijkbaars is gewoon het allerbeste, met idd een trilcontact en magneetcontact op de garagedeur. Inlooptijd op 7 seconden en niemand komt weg met je spulletjes, voeg daar nog een webcam / IPcam aan toe en je reduceert de kans voor het gilde tot 0. Maar het is en blijft afwegen tussen risico, investring en functionaliteit
 
Laser detectie scherm opbouwen gekoppeld aan een aantal paintbal guns die kruislinks door het scherm heen schieten en een aansturing in een dikke stalen kast achterin de box. Koppel ook een strobelamp en een herriemachine aan de unit en zorg dat de rest van het licht tegelijkertijd uit gaat.

Oja, een afstandsbediening om alles veilig te stellen.

Denk niet dat ze dan bijzonder happig zijn om iets te jatten :)

db
 
Laser detectie scherm opbouwen gekoppeld aan een aantal paintbal guns die kruislinks door het scherm heen schieten en een aansturing in een dikke stalen kast achterin de box. Koppel ook een strobelamp en een herriemachine aan de unit en zorg dat de rest van het licht tegelijkertijd uit gaat.

Oja, een afstandsbediening om alles veilig te stellen.

Denk niet dat ze dan bijzonder happig zijn om iets te jatten :)

db


Is goed macgyver
 
Laser detectie scherm opbouwen gekoppeld aan een aantal paintbal guns die kruislinks door het scherm heen schieten en een aansturing in een dikke stalen kast achterin de box. Koppel ook een strobelamp en een herriemachine aan de unit en zorg dat de rest van het licht tegelijkertijd uit gaat.

Oja, een afstandsbediening om alles veilig te stellen.

Denk niet dat ze dan bijzonder happig zijn om iets te jatten :)

db


Een klant van mij heeft ooit een alarm systeem gebouwd, met behulp van lasers. Verdere beveiliging was niet nodig, omdat degene die door het alarm liep ook gelijk dikke brandblaren had. De industrie lasers waren een beetje sterk. Lijkt me wel handig, zo'n laserschermpje voor de motor langs. })
 
Sloten aan de buitenkant... Dan kun je er net zo goed een bord "hier valt iets te halen!" aan de deur hangen.

Je kunt ook camera'tjes met bewegingsdetectie kopen. Ik heb het wel eens met een camera en een PC gedaan. De PC ergens achter weggestopt. Had ik er een wifi accespoint in gezet, waardoor ik alleen maar even met een laptop hoefde langs te rijden om de gegevens eraf te halen en te zien wie er allemaal zoals voorbij liep. Hang de camera wel zo op dat je goed de gezichten te zien krijgt. Liefst ook de auto met het kenteken erop.
 
ik maakte alarminstallaties, vroegen ze altijd om die stickertjes voor op de ramen. Ik antwoordde dan: Die kosten 2500, dan krijg je er een volledige installatie voor niks bij.

Moraal van dit verhaal: Alleen een stickertje schrikt al bijna genoeg af.
 
ik maakte alarminstallaties, vroegen ze altijd om die stickertjes voor op de ramen. Ik antwoordde dan: Die kosten 2500, dan krijg je er een volledige installatie voor niks bij.

Moraal van dit verhaal: Alleen een stickertje schrikt al bijna genoeg af.

Die stickertjes kunnen inderdaad preventief werken, Inbrekers willen dan nog weleens denken dat er een inbraakinstallatie aan de andere kant van de deur hangt.

Ik weet ook ook niet of dat in deze garageboxeen deur zit met glas oid, Maar ik heb ooit een collega weleens gematst met een defect bediendeel.
Deze had hij opgehangen in de gang en deze was van buitenaf goed te zien, Alleen kon je niet goed zien dat deze niets deed! :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan