Garmin Quest

Nexus

Die hard MF'er
25 mei 2002
531
0
Brabant
Iemand al ervaring (evt. op de motor) met de nieuwe Garmin Quest?

pt-QuestRF-SM.jpg


Lijkt een zeer veelbelovend GPS apparaat te zijn! Het antwoord van Garmin op TomTom GO/PDA navigatie...

Specs:
- 12-kanaals parallel GPS ontvanger, WAAS/EGNOS compatibel
- Uiterst gevoelige opklap antenne
- gesproken navigatie aanwijzingen en waarschuwingen via 12V luidspreker (inbegrepen)
- Afmetingen: 11,4 x 5,6 x 2,3 cm (b*h*d)
- Scherm: 3,8 x 5,6 cm (h*b), 256-kleuren hoge resolutie reflectief TFT scherm (160 x 240 pixels)
- Gewicht: 156 gram
- LED verlicht scherm en toetsenbord
- Interne Li-ion batterij, 970mAh
- Batterijlevensduur tot 20 uur (standaard gebruik)
- Europese basiskaart met automatische routering functionaliteit
- Waterdicht volgens IEC-529 (IPX7) norm
- 500 gebruiker waypoints met naam en symbool; 50 omkeerbare routes
- Positieformaat weergave: Lengte/breedte,UTM, Loran TDs, Maidenhead, MGRS, Nederlands RD grid e.a.
- Hoorbaar ankeralarm, aankomstalarm, koersfout alarm, gevarenzone alarm en wekkerfunctie
- Grote cijfer optie voor goede afleesbaarheid, dubbele positieformaat weergave
- 243 Mbyte intern geheugen voor Mapsource cartografie opslag
- USB interface voor downloaden van cartografie, waypoints, routes en tracks
- Trip computer vermeldt o.a. tripteller, tijd gestopt, bewogen gemiddelde, totaal gemiddelde, max. snelheid
- Automatische opslag voor 10.000 tracklogpunten;
- Ingebouwde tabellen met tijden voor jagen en vissen; zon- en maan informatie
- Volledig compatibel met Mapsource City Select en BlueChart cartografie

Links:
- Garmin: http://www.garmin.com/products/quest/#
- Notter: http://www.gps.nl/body_quest.html
- Eerste indruk Notter: http://www.gps.nl/body_eerste_indruk.html
- Topic op GPS forum mbt Quest op de motor: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=1933

Het apparaatje kost 725,- euri bij Notter (adviesprijs 875,-.

In vergelijking met PDA-navigatie en bijvoorbeeld TomTom GO is de Quest stellig nummer 1. Vanwege de combinatie van fysieke kwaliteit, kwaliteit van berekende routes, stabiliteit en gebruiksvriendelijkheid. En hij is nog compacter ook, zonder losse snoeren. Bovendien is de Quest veelal goekoper: hij wordt immers geleverd incl. carkit en kaarten van heel West-Europa.

Nadeeltje voor op de motor aldus Notter:
we durven vooralsnog geen uitspraak te doen over geschiktheid op de motor. De reden is vooral dat er gewerkt wordt met druk-contacten in plaats van een plug. Al eerder waren er GPS-toestellen met drukcontacten, maar eigenlijk is niemand er in geslaagd om die te vertalen in betrouwbare motormontage. Juist dergelijke contacten kunnen veel last hebben van trillingen immers. En die contacten zijn noodzakelijk om op de motor te kunnen voeden vanaf de motor-accu en om het geluid naar de helm te brengen.
 
In Mapsource zit heel Europa op straatniveau. Houd er wel rekening mee dat je 2GB geheugen nodig hebt als je alle kaarten in je Quest wilt hebben. Dat gaat dus niet passen. Om een voorbeeld te noemen, de Benelux alleen is 106MB, Duitsland 315MB en Frankrijk 324MB.
 
Laatst bewerkt:
In Mapsource zit heel Europa op straatniveau. Houd er wel rekening mee dat je 2GB geheugen nodig hebt als je alle kaarten in je Quest wilt hebben. Dat gaat dus niet passen. Om een voorbeeld te noemen, de Benelux alleen is 106MB, Duitsland 315MB en Frankrijk 324MB.

Is dit een antwoord op mijn vraag?

Dan snap ik het niet :( ;)
 
Is dit een antwoord op mijn vraag?

Dan snap ik het niet :( ;)

Het was misschien een beetje een wazig antwoord voor iemand die nog geen Garmin heeft. Mapsource is de software die erbij wordt geleverd:

The unit ships with fully unlocked MapSource® City Select® CDs, which provide full coverage of the entire United States, Canada, and Puerto Rico (North America version) or major metropolitan areas throughout Western Europe (Europe version).

Ook bij de 2610 zit Mapsource en daarop heb ik dus heel Europa (detail). ALleen past heel Europa niet in de Quest (dat wilde ik eigenlijk zeggen).
 
Mooi,duidelijk nu :}
Zit mapsource ook bij de Quest??

Dan ga ik em halen in the UK

Alvast bedankt voor je volgende duidelijke antwoord ;)

Zo te zien wel, maar het staat er niet duidelijk. Maar aangezien de quest in NL niet zonder de juiste software geleverd wordt...
Als je het zeker wilt weten, er moet CitySelect bij zitten versie 6 of 7. Als er 6 bij zit kan je die zelf gratis updaten.

EDIT:
Ter verduidelijking: Mapsource is het programma wat je gebruikt om waypoints, routes en kaarten te up- en downloaden van je PC naar GPS. Mapsource bevat nog geen kaartmateriaal.
Kaart materiaal van Garmin is bijvoorbeeld CitySelect. CitySelect kan je gebruiken om routes te plannen op je GPS. Maar er zijn ook water- en topo kaarten te koop.
 
Laatst bewerkt:
Mooi,duidelijk nu :}
Zit mapsource ook bij de Quest??

Dan ga ik em halen in the UK

Alvast bedankt voor je volgende duidelijke antwoord ;)

?

Je zou er toch al een gehaald hebben ?

Ik wacht nog heel even tot die bedrijven ook de motorsteun van Garmin gaan leveren. Al is de RAM mount ook erg goed. Alleen zit je dan weer te klooien met je kabeltjes.

Je krijgt de Quest met een basismap. Daarop staan de hoofdwegen van Europa. Daar kan je niets aan doen. Daarnaast zit er geheugen in dat je kan volzetten met kaartinformatie op straatniveau. Er past maximaal 250Mb op de Quest en de meeste landen zijn groter. Daarom kan je met je PC een gebied selecteren dat je in je Quest op straatnuveau wilt hebben. Ik noem maar wat, van heel Nederland enkel Noordholland, Friesland en Groningen.

Jammer dat GPS-notter e.d. niet mee willen concureren. Als het verschil 50 euro was of zo, ok. Maar meer dan 150 euro vind ik te veel. Overigens hoorde ik dat Mediamarkt in Duitsland de Quest ook gaat leveren voor 500 euro.
 
Maar voorlopig heeft niemand (ook ik niet) het "lef"
gehad om hem in de UK te bestellen. Ik vind het verschil
ook nogal groot. Terwijl ik hem gewoon het liefst bij die
gasten in Nottor zou bestellen.
 
Maar voorlopig heeft niemand (ook ik niet) het "lef"
gehad om hem in de UK te bestellen. Ik vind het verschil
ook nogal groot. Terwijl ik hem gewoon het liefst bij die
gasten in Nottor zou bestellen.


@Bozzma: ik wil geen engelse versie!!
Sorry voor de verandering,niets menselijks is mij vreemd O-)
Ga komende week naar iemand die hem samen met mij netjes weg wil bouwen als pilot op de S,met mijn wensen ten aanzien van strak eruitzien,goed demontabel etc.
Ik mail direct wat foto,s in dit topic als hij erop zit
Heb besloten niet te gaan gokken voor 150 euri!!
(ik heb een slechte hand)

Wordt vervolgd!
 
@Bozzma: ik wil geen engelse versie!!
Sorry voor de verandering,niets menselijks is mij vreemd O-)
Ga komende week naar iemand die hem samen met mij netjes weg wil bouwen als pilot op de S,met mijn wensen ten aanzien van strak eruitzien,goed demontabel etc.
Ik mail direct wat foto,s in dit topic als hij erop zit
Heb besloten niet te gaan gokken voor 150 euri!!
(ik heb een slechte hand)

Wordt vervolgd!


Met pilot bedoel ik dus:proef,!!
 
In een 2610 kan zowel de stem als ook de taal op het scherm ingesteld worden (Engels, Duits, NL, etc.). Lijkt me dat de Quest dat ook wel kan.

1e Bezwaar:
En dan:garantiegevalletje:
Goeiemiddag,,laat de bon even zien mijnheer,Ah uit Engeland, stuurt u het apparaat dan zelf maar op,wij willen wel herstellen,maar gewoon tegen geldende tarieven.

2e Bezwaar:
En de stuurmontage ben ik nog niet goed uit,lukt deze niet 100% gaat de koop niet door,gaat de koop wel door,dan weten sowieso alle S-rijders hoe het ook netjes kan.
Komt het ding uit UK en past het niet goed zoals ik wil,dan zit ik er mee.
 
1e Bezwaar:
En dan:garantiegevalletje:
Goeiemiddag,,laat de bon even zien mijnheer,Ah uit Engeland, stuurt u het apparaat dan zelf maar op,wij willen wel herstellen,maar gewoon tegen geldende tarieven.

2e Bezwaar:
En de stuurmontage ben ik nog niet goed uit,lukt deze niet 100% gaat de koop niet door,gaat de koop wel door,dan weten sowieso alle S-rijders hoe het ook netjes kan.
Komt het ding uit UK en past het niet goed zoals ik wil,dan zit ik er mee.



1e bezwaar; Het ding gaat uiteindelijk toch naar Engeland. Dan kan je hem
zelf daar ook wel naartoe sturen. Nog sneller ook.....

2e bezwaar; De bevestigingen van bv Ram-mount kan je overal op internet kopen. Lijkt me niet dat je het daarvoor moet doen.

Ik vind dit een zeer spijtige zaak voor de jongens van Notter.....
 
Dat heet concurentie en inspelen op de markt ? Wat Notter niet echt doet volgens mij, service is leuk, maar 150 euro service... (20%)

Welke houder ga je gebruiken, BB? De Garmin houder of de RAM mount ? Of touratech ?

Ik ga denk ik voor de Garminhouder. Al zit ik nog te dubben tussen de Quest en 2610 met BMW navigator-steun.
 
Ik ga gewoon de Cradle gebruiken. Daarop ga ik dan
een oortje fabrieken, want ik ben erachter dat de
Quest dus toch geen stroom nodig heeft om geluid te
produceren voor een headset. En dat is wat ik wil.

Als ik nu nog wat kan onderhandelen met Notter, met
de spullen zoals ik dat wil, kom ik op een verschil
van ongeveer E75,00. En dan bestel ik hem bij Notter.
 
Dat heet concurentie en inspelen op de markt ? Wat Notter niet echt doet volgens mij, service is leuk, maar 150 euro service... (20%)

Welke houder ga je gebruiken, BB? De Garmin houder of de RAM mount ? Of touratech ?

Ik ga denk ik voor de Garminhouder. Al zit ik nog te dubben tussen de Quest en 2610 met BMW navigator-steun.

Just wait and see :z :Z :P
 
werkt prima!
mapsource is ook supersimpel.
En door de S bouw alleen dit nodig aan ophangmateriaal:
full


Draadeind zelf verlengd en voorzien van pvc hoes,klaar!
Standaard beugeltje is n.l. te kort voor onder de stuurpen bij een S
 
Het probleem lijkt mij te zitten in het aantal WayPoints, 500 stuks is volgens mij niet veel, maar dat zou de 2610 gebruiker het beste kunnen vertellen.

Mocht dat geen probleem zijn, dan kan Quest een leuke opvolger van de Streetpilot III kunnen zijn (qua prijs dan).

De streetpilot III is niet meer leverbaar en wordt ook niet meer gemaakt.
Misschien dat sommige winkels hem nog hebben liggen, maar ze zijn niet meer te bestellen.
2e hands vind ik die apparaten veeeeel te duur, gerelateerd aan de nieuwprijs jaren geleden.
Dus liever een Quest of anders maar een 2610.... :)
 
Vandaag heeft Bozzma de Quest besteld op navcity.co.uk voor zo'n 505 euro. De goedkoopste die we konden vinden. Betaling met creditcard. Pakketje wordt binnen 2-5 dagen afgeleverd, dus verhalen zullen snel komen!

De losse onderdelen zullen we waarschijnlijk hier in Nederland bestellen, nog even rondsurfen voor mooie prijsjes! 't Is even zoeken, maar je kunt er een hoop mee besparen *D

En... er zit nog een gratis Carry Case bij ook! :}
 
Laatst bewerkt:
Heb het toch maar niet in engeland gekocht (de Quest), voor dat geld krijg je er ook niet alle software bij.

Heb nu een Magellan Meridian Color, 128 MB geheugen, inclusief software (stratenkaarten west europa, europe direct heet het geloof ik.) 12 volt adapter, kan dus op de accu, is volledig waterdicht, bevestigingssetje, tas, nederlandstalige beschrijving, pc kabel etc en makkelijk te bedienen op de motor met handschoenen aan. Ik kan eindelijk op mijn gemak navigeren zonder mezelf op elke hoek, kruispunt wezenloos te staren op de kaart waar ik in godsnaam uithang.

Nog 7 weken en dan cruise ik naar de Noordkaap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

check www.futurumshop.nl voor de laagste prijzen. Geen verzendkosten.
check www.wolfcamper.com voor prima spullen voor op de motor (thermo kleding)
verder heb ik een electrisch verwarmd vest gekocht op de motorbeurs, helemaal top! zelfs je handen en je hoofd blijven warm! Scheelt je een hoop extra kleding meesjouwen, thermo-ondergoed en dat vest en ik ben er klaar voor! (natuurlijk wel een prima regenpakje meenemen!)

Ik ga door Zweden, nog leuke suggesties voor overnachtingen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan