Garmin Quest

Nexus

Die hard MF'er
25 mei 2002
531
0
Brabant
Iemand al ervaring (evt. op de motor) met de nieuwe Garmin Quest?

pt-QuestRF-SM.jpg


Lijkt een zeer veelbelovend GPS apparaat te zijn! Het antwoord van Garmin op TomTom GO/PDA navigatie...

Specs:
- 12-kanaals parallel GPS ontvanger, WAAS/EGNOS compatibel
- Uiterst gevoelige opklap antenne
- gesproken navigatie aanwijzingen en waarschuwingen via 12V luidspreker (inbegrepen)
- Afmetingen: 11,4 x 5,6 x 2,3 cm (b*h*d)
- Scherm: 3,8 x 5,6 cm (h*b), 256-kleuren hoge resolutie reflectief TFT scherm (160 x 240 pixels)
- Gewicht: 156 gram
- LED verlicht scherm en toetsenbord
- Interne Li-ion batterij, 970mAh
- Batterijlevensduur tot 20 uur (standaard gebruik)
- Europese basiskaart met automatische routering functionaliteit
- Waterdicht volgens IEC-529 (IPX7) norm
- 500 gebruiker waypoints met naam en symbool; 50 omkeerbare routes
- Positieformaat weergave: Lengte/breedte,UTM, Loran TDs, Maidenhead, MGRS, Nederlands RD grid e.a.
- Hoorbaar ankeralarm, aankomstalarm, koersfout alarm, gevarenzone alarm en wekkerfunctie
- Grote cijfer optie voor goede afleesbaarheid, dubbele positieformaat weergave
- 243 Mbyte intern geheugen voor Mapsource cartografie opslag
- USB interface voor downloaden van cartografie, waypoints, routes en tracks
- Trip computer vermeldt o.a. tripteller, tijd gestopt, bewogen gemiddelde, totaal gemiddelde, max. snelheid
- Automatische opslag voor 10.000 tracklogpunten;
- Ingebouwde tabellen met tijden voor jagen en vissen; zon- en maan informatie
- Volledig compatibel met Mapsource City Select en BlueChart cartografie

Links:
- Garmin: http://www.garmin.com/products/quest/#
- Notter: http://www.gps.nl/body_quest.html
- Eerste indruk Notter: http://www.gps.nl/body_eerste_indruk.html
- Topic op GPS forum mbt Quest op de motor: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=1933

Het apparaatje kost 725,- euri bij Notter (adviesprijs 875,-.

In vergelijking met PDA-navigatie en bijvoorbeeld TomTom GO is de Quest stellig nummer 1. Vanwege de combinatie van fysieke kwaliteit, kwaliteit van berekende routes, stabiliteit en gebruiksvriendelijkheid. En hij is nog compacter ook, zonder losse snoeren. Bovendien is de Quest veelal goekoper: hij wordt immers geleverd incl. carkit en kaarten van heel West-Europa.

Nadeeltje voor op de motor aldus Notter:
we durven vooralsnog geen uitspraak te doen over geschiktheid op de motor. De reden is vooral dat er gewerkt wordt met druk-contacten in plaats van een plug. Al eerder waren er GPS-toestellen met drukcontacten, maar eigenlijk is niemand er in geslaagd om die te vertalen in betrouwbare motormontage. Juist dergelijke contacten kunnen veel last hebben van trillingen immers. En die contacten zijn noodzakelijk om op de motor te kunnen voeden vanaf de motor-accu en om het geluid naar de helm te brengen.
 
Heb het toch maar niet in engeland gekocht (de Quest), voor dat geld krijg je er ook niet alle software bij.

Heb nu een Magellan Meridian Color, 128 MB geheugen, inclusief software (stratenkaarten west europa, europe direct heet het geloof ik.) 12 volt adapter, kan dus op de accu, is volledig waterdicht, bevestigingssetje, tas, nederlandstalige beschrijving, pc kabel etc en makkelijk te bedienen op de motor met handschoenen aan. Ik kan eindelijk op mijn gemak navigeren zonder mezelf op elke hoek, kruispunt wezenloos te staren op de kaart waar ik in godsnaam uithang.

Nog 7 weken en dan cruise ik naar de Noordkaap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

check www.futurumshop.nl voor de laagste prijzen. Geen verzendkosten.
check www.wolfcamper.com voor prima spullen voor op de motor (thermo kleding)
verder heb ik een electrisch verwarmd vest gekocht op de motorbeurs, helemaal top! zelfs je handen en je hoofd blijven warm! Scheelt je een hoop extra kleding meesjouwen, thermo-ondergoed en dat vest en ik ben er klaar voor! (natuurlijk wel een prima regenpakje meenemen!)

Ik ga door Zweden, nog leuke suggesties voor overnachtingen?


Denk je dat, of WEET je dat ? We zullen het binnenkort weten.

Voor Zweden, mail Panrider, die weet echt alles van het Hoge Noorden.
 
Ziet er goed uit !

De mijne is ook besteld. Met "macro" functie van je toestel krijg je wel scherpe foto's 8-)

Je kan niet alle lampjes aflezen ?

I love Indian takeaway in Britain !

Macro kan ja,maar onleesbaar is beter 8-) 8-) *D
Alle lampjes zijn prima zichtbaar,als je erop zit en kijkt op de klokkies,foto is schuin genomen.
Scherp gezien Bozzma :} :} ;)
Het ding rekent trouwens snel nieuwe routes uit bij fout rijden,en je kan hem zo instellen dat je nooit hoeft te keren :P (avoid U-turns) voor jou ;)
 
Gister bijna U turn gemaakt op de snelweg... Achterband klapte van mijn busje. Busje met bijna 2 ton lading op 3 wieltjes ? Whoei ! Had 3 banen nodig !

:(

Bandje van bijna 200 euro en pas 3000 km oud... Damn...
 
Schijnt wel een goed ding te zijn, vooral de routes welke je via je pc kunt programeren :}


Hij kan allebei,zelf routes maken en je kunt ze per PC downloaden.
Daarbij kun je er een echte motor-navigator van maken!Met jouw persoonlijke routewensen als voorkeursinstelling!!

@Superfly: De kompasinstelling werkt alleen als je een route rijdt/de quest ingeschakeld hebt!!

Ik vind het mooiste aan de Quest dat ie lekker klein is!
Perfect weg te bouwen en de pijlen in het scherm zijn toch prima zichtbaar(er gaat dan ook nog telkens een piepje af ter opmerking van richtingverandering)

er zit teveel op om even op te noemen maar b.v. ook Trackback!!
 
Niet helemaal on topic, maar wel gerelateerd:

Ik heb gisteren een TomTom mobile softwarepakket aangeschaft en de software geinstalleerd op een Nokia 6600. Vandaag voor het eerst uitgetest in de auto en ik moet zeggen : ik stond PAF. Werkt heel erg goed. Heb het parallel laten draaien met mijn 4500 euro fabrieksnavi in de auto, maar de TTmob deed hier hoegenaamd niets voor onder. Wel viel me op dat de beide systemen soms een afwijkende route aangaven maar uiteindelijk weer netjes bij elkaar kwamen. Volgende week heb ik een paar daagjes motorrijden gepland staan in de Eifel. Was eigenlijk voornemens om eens te kijken hoe de 6600 werkt met een oortelefoontje, en deze dan gewoon in de binnenzak van het leder te steken. Als het inderdaad goed werkt lijkt het me een acceptabel alternatief. Nadeel is natuurlijk dat je dan geen beeldscherm voor je hebt. Dat lijkt me wel weer vreemd, want ik weet uit ervaring dat ondanks de gesproken commando's ik vaak op de display kijk. Desalniettemin voor 289 euri een goedkoop alternatief.
 
Terug
Bovenaan Onderaan