Garmin Zumo XT

Een vriend van mij heeft het volgende probleem bij een 2e hands overgenomen XT.

Hij heeft bij sporen niet de optie om het spoor "op kaart te tonen vinkje" aan/uit te zetten ( hij kan wel de kleur kiezen maar kan hem daarna dus niet meer uitzetten omdat deze optie niet zichtbaar is....)

Wat hebben wij gedaan:
- Android telefoon
- Drive app gegevens en cache gewist
- Drive app verwijderd
- Drive app geïnstalleerd

Hij gebruikt geen Explore maar krijgt bij installatie van de Drive app ook niet de keuze om Explore niet te koppelen.... (Ik denk dat dit het probleem is)

Toch geeft de XT aan dat hij met Explore gesynchroniseerd heeft (datum/tijd van synchronisatie)

Kan het zijn dat hij met Explore synchroniseert van de vorige eigenaar, en zo ja hoe verwijder je dat dan (bovenstaande werkt dus niet bij hem ?

Alvast bedankt,
 
Laatst bewerkt:
Nee nog niet maar stel dat dat werkt, hoe verklaart dat dan dat bij herinstallatie van de Drive app deze niet vraagt om niet te koppelen met Explore ?

Stel hij doet een Factory reset moet hij dan ook opnieuw het smallere routethema opnieuw laden zodat route en spoor gelijktijdig zichtbaar zijn (hij is digibeet en dat heeft de vorige eigenaar gedaan) ?
Dat weerhoud hem ervan namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag, ik probeer een track te converteren naar reis maar deze loopt vast op 78% en dan valt de xt even uit op zwart scherm met tekst GARMIN. Heb het nu al aantal keer geprobeerd met steeds het zelfde resultaat. Heb ook al bij sporen de track verwijderd en opnieuw gedownload van mra maar nog steeds het zelfde probleem. Dacht dat het misschien met het geheugen te maken had maar heb nog een paar anderen van mra gedownload en die converteren prima naar reis. Wat zou het probleem kunnen zijn? Mvg Jakke
 
Ik heb een Mac 😢
Oke maar ook dan zou de xt ergens moeten verschijnen denk ik, de xt wordt als een drive gezien. Kan me het zo niet herinneren maar volgens mij heb ik geen driver oid geïnstalleerd (in Windows dus). Succes...
 
Oke maar ook dan zou de xt ergens moeten verschijnen denk ik, de xt wordt als een drive gezien. Kan me het zo niet herinneren maar volgens mij heb ik geen driver oid geïnstalleerd (in Windows dus). Succes...
Nee, hij wordt niet als een drive gezien, maar als een MTP device (is een Microsoft uitvinding, daarom standaard ondersteund door Windows). Je kunt het zien in Windows omdat hij geen schrijfletter krijgt.
Op de Mac kun je hem niet met de Finder benaderen, en je moet ook de nodige maatregelen nemen om te zorgen dat BaseCamp hem ziet. Is al eerder aan de orde geweest. Zie ook JaVaWa | MTP-toestellen en de Mac
 
Een vriend van mij heeft het volgende probleem bij een 2e hands overgenomen XT.

Hij heeft bij sporen niet de optie om het spoor "op kaart te tonen vinkje" aan/uit te zetten ( hij kan wel de kleur kiezen maar kan hem daarna dus niet meer uitzetten omdat deze optie niet zichtbaar is....)

Wat hebben wij gedaan:
- Android telefoon
- Drive app gegevens en cache gewist
- Drive app verwijderd
- Drive app geïnstalleerd

Hij gebruikt geen Explore maar krijgt bij installatie van de Drive app ook niet de keuze om Explore niet te koppelen.... (Ik denk dat dit het probleem is)

Toch geeft de XT aan dat hij met Explore gesynchroniseerd heeft (datum/tijd van synchronisatie)

Kan het zijn dat hij met Explore synchroniseert van de vorige eigenaar, en zo ja hoe verwijder je dat dan (bovenstaande werkt dus niet bij hem ?

Alvast bedankt,
Bij installatie Garmin drive aangeven explore niet te gebruiken. Dus Drive ff opnieuw installeren
 
Waypoint ms, maar er staat er eentje incl. onroute-motorkaart voor 300,- op het GS forum te koop.

 
Nee nog niet maar stel dat dat werkt, hoe verklaart dat dan dat bij herinstallatie van de Drive app deze niet vraagt om niet te koppelen met Explore ?

Stel hij doet een Factory reset moet hij dan ook opnieuw het smallere routethema opnieuw laden zodat route en spoor gelijktijdig zichtbaar zijn (hij is digibeet en dat heeft de vorige eigenaar gedaan) ?
Dat weerhoud hem ervan namelijk.
Als je route en track in de standaard breedte weergeeft en je route wijkt af de track.
Dan zie je dat.
Imho is een bredere track of smallere route volkomen zinloos.
Dus gewoon resetten dat ding.
 
Daar ben ik het niet mee eens, ik rij zelf met een Zumo 390 en vind de bevestiging van beide gelijktijdig zichtbaar erg prettig, zodat ik 100% zeker weet dat ik nog goed op de route zit.
Resetten en dat thema terugzetten dat kan altijd nog.
Maar dat resetten van de XT lost natuurlijk niet op waarom hij drive niet zonder de explore koppeling kan installeren....
 
vb. je rijdt ergens in het Zwartewoud met 15 km geen naviaanwijzing en je route en spoor wijken af zonder dat je dat doorhebt want je verwacht pas over 15km die aanwijzing dan ben je dat spoor wat er onder ligt kwijt zonder dat je dat door hebt.
Daarom beide zichtbaar is altijd een bevestiging dat je nog juist zit.
Al is het maar puur voor peace of mind.
 
Stel hij doet een Factory reset moet hij dan ook opnieuw het smallere routethema opnieuw laden zodat route en spoor gelijktijdig zichtbaar zijn (hij is digibeet en dat heeft de vorige eigenaar gedaan) ?
Dat weerhoud hem ervan namelijk.
Heel moeilijk is het niet hoor, je kopieert de map Themes naar je PC en na de reset zet je hem weer terug. Waarschijnlijk wordt het thema helemaal niet gewist bij een reset, je moet hem wel weer opnieuw kiezen bij de instellingen. Ben je net zo'n digibeet of ben je er wat handiger mee? In het tweede geval kun je hem vast wel helpen.
 
Bestaat er een manier om de routelijn smaller te maken,zoals je dat met de breedte van een track kan?
Bij mijn 396 was die lijn transparant,dus als de track zichtbaar stond veranderde de kleur van de lijn.
Als ik dan toevallig van de route reed zonder het te zien,zag ik dat de kleur van de lijn veranderd was en wist ik dat ik de track niet meer volgde.
Bij de XT is dat niet,en zou ik dus van de track kunnen afwijken zonder dat ik het zie.
Als ik de lijn smaller zou kunnen maken zou de track in de brede stand naast de lijn van de route uit komen.
 
:t
Dat lijkt me nog niet zo simpel voor iemand die er weinig van kent zoals ik.
Ik zal eens een poging wagen als ik veel tijd heb.
 
Mijn buurman heeft een XT en heeft daar tegenwoordig een vaag dingetje mee.
Als hij aan het eind van een (deel)rit zijn motor uitschakel, komt de Zumo met de melding dat hij aan het zoeken naar updates en schakelt vervolgens niet of na een lange tijd pas uit.
Hij heeft zijn telefoon gepaired maar het werkelijk verbinden gaat lang niet altijd goed. Ik heb zelf het vermoeden dat dit er iets mee te maken heeft.

Waar komt deze melding vandaan?
Kan deze functie uitgeschakeld worden?
 
Die melding komt altijd als de stroom uitgeschakeld wordt.
Dat het lang duurt zal mogelijk te maken hebben met de telefoon.
 
Weet iemand of er een maximum zit aan het aantal waypoints die in de XT kunnen?
Ik wil voor een vakantie trip ruim 30 losse waypoints laden via BC
Deze sleep ik in interne opslag, maar een aantal punten komt niet over.
Ook na diverse pogingen niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan