Garmin Zumo XT

Ook al voorgehad, op de slechtst mogelijke moment natuurlijk, maar ik was er wel vanaf na een reset fabrieksinstellingen, alle kaarten terug installeren en updaten
dat werkt het beste
terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan de updates opnieuw installeren

ergens bij een update gaat het fout/verkeerd
je kan dan nog net zo vaak updaten als je wil, de fout blijft
dan kun je alleen nog maar terug naar fabrieksinstellingen.
 
Bij het terugzetten naar de fabrieksinstellingen worden de updates van software en kaarten niet gewist! Opnieuw installeren hoeft dus niet.
 
Het komt wel vaker voor dat Garmin Express zegt dat er updates geïnstalleerd moeten worden terwijl ze er al op staan.
Een fabrieksreset houdt bij jou toch niet in dat je zelf bestanden gaat wissen? Dat is niet de bedoeling...
 
Zojuist de update gedaan.
In plm 45 kaarten er op maar dan....
Deze 2 schermen na elkaar in beeld...
Kan iemand mij bijpraten ??
20230420_180850.jpg
20230420_180857.jpg
 
De Zumo XT heeft automatische ongevallendetectie (te vinden onder Hulp voor de bestuurder). Weet iemand waar die informatie vandaan komt?

Ik had het uitgezet, maar na een reset stond het natuurlijk weer aan en kreeg ik de ene melding na de andere, bloedirritant want je moet elke melding wegklikken om weer een volledig beeld te krijgen. Ik heb het nu weer uitgezet, maar heb nu dus wel de vraag hoe de Zumo aan die wijsheid komt
 
Dan heb ik zeker een te ruige rijstijl, gemiddeld 3 meldingen voor ik de stad uit ben. 8-)

Eerlijk gezegd dacht ik altijd dat het meldingen waren van ongelukken in de buurt, vandaar mijn vraag.
 
Ik heb daar met de zumo 396 ook veel last van gehad, krijg je steeds een melding dat hij een ongeval heeft gedetecteerd. Heel onhandig want je mist een deel van het scherm. Bij mij was het opgelost door de rijmodus te veranderen van auto naar motor. Daar was hij om een of andere reden op terechtgekomen, en dan is hij blijkbaar gevoeliger
 
Op de Mac kan maar één programma tegelijk een MTP-apparaat (zoals de zumo XT) benaderen. Is Express nog (op de achtergrond) actief, dan kan BaseCamp er niet bij.
Express dus helemaal afsluiten, dan BaseCamp starten.
De oudere zumo’s gebruiken geen MTP, maar USB Mass Storage Mode. Daarmee kunnen wel meerdere programma’s er tegelijkertijd bij.
Hoi, even dit oude bericht uit de sloot halen ;) Ik ben bij mijn zoekopdracht op dit bericht terechtgekomen

Ik heb namelijk een nieuwe Zumo XT en juist in Basecamp (laatste versie, op een Mac) het probleem dat mijn Zumo niet zichtbaar is...
Ook als ik Garmin Express afsluit en niet actief is.

Zou je een andere idee/oplossing hebben? Of iemand anders hier dit probleem al eens getackeld? |(

Alvast bedankt :W
 
Hoi, even dit oude bericht uit de sloot halen ;) Ik ben bij mijn zoekopdracht op dit bericht terechtgekomen

Ik heb namelijk een nieuwe Zumo XT en juist in Basecamp (laatste versie, op een Mac) het probleem dat mijn Zumo niet zichtbaar is...
Ook als ik Garmin Express afsluit en niet actief is.

Zou je een andere idee/oplossing hebben? Of iemand anders hier dit probleem al eens getackeld? |(

Alvast bedankt :W
Ik krijg basecamp ook niet aan de praat.
 
Hoi, even dit oude bericht uit de sloot halen ;) Ik ben bij mijn zoekopdracht op dit bericht terechtgekomen

Ik heb namelijk een nieuwe Zumo XT en juist in Basecamp (laatste versie, op een Mac) het probleem dat mijn Zumo niet zichtbaar is...
Ook als ik Garmin Express afsluit en niet actief is.

Zou je een andere idee/oplossing hebben? Of iemand anders hier dit probleem al eens getackeld? |(

Alvast bedankt :W
SORRY.... Ik heb ondertussen het probleem gevonden/opgelost. *O*

Bij de instellingen in Garmin Express moet je de opties Garmin Express "automatisch opstarten als een zumo aangesloten wordt" en "GE altijd actief op de achtergrond" uit zetten, dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan