Gashendel te strak?

jantjehhh

MF'er
29 mrt 2007
94
5
Recent heb ik een tweedehands KTM Superduke 990 gekocht.
Nu stuit ik tegen het volgende probleem;

Door de vorige eigenaar is de gaskabel zo strak afgesteld dat er geen vrije slag meer in zit. Dit bleek met een reden.
Nadat ik de gaskabel weer goed gezet heb, slaat de motor af. Mijn idee is dat de vorige eigenaar dit probleem ook had en dit heeft opgelost door de gaskabel strakker te zetten.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn? En is het stationair toerental handmatig te regelen? Of moet dat met een ODB stekker?
 
Lijkt erop dat bij jou motor een stappemotor voor het stationairtoerental zorgt. Dit kan je met behulp van TUNE ECU resetten/aanpassen. Of gewoon even langs de dealer gaan, deze kunnen dit ook doen.

Of je kunt ook de 15min reset trick proberen link. Maar of dit echt werkt....??

En anders heeft deze italiaan ook een oplossing
 
Sja altijd die stomme autocorrect. Kon het niet mee aanpassen helaas.

Wat betreft het stationair toerental. Ik begrijp dat dit met een odb stekker te doen is. Echter is het toch vreemd. Het toerental moet ooit goed gestaan hebben. Dat hij nu aangepast moet worden betekend dat er ergens anders iets versteld is toch?
 
Sja altijd die stomme autocorrect. Kon het niet mee aanpassen helaas.

Wat betreft het stationair toerental. Ik begrijp dat dit met een odb stekker te doen is. Echter is het toch vreemd. Het toerental moet ooit goed gestaan hebben. Dat hij nu aangepast moet worden betekend dat er ergens anders iets versteld is toch
Waarschijnlijk gaf die altijd een klein beetje gas.
 
Zojuist de kabel weer goed afgesteld.
daarna de 15 min reset gedaan. Hij blijft stationair draaien. Echter als ik de motor in de versnelling zet en gas geef, valt hij uit… pas na een beetje gas geven bij het starten, start hij moeizaam weer.
 
Zojuist de kabel weer goed afgesteld.
daarna de 15 min reset gedaan. Hij blijft stationair draaien. Echter als ik de motor in de versnelling zet en gas geef, valt hij uit… pas na een beetje gas geven bij het starten, start hij moeizaam weer.

Dit is vreemd, kortste klap is toch even langs een ktm dealer gaan, de gashendel te strak zetten is een lapmiddel die een ander onderliggend probleem verdoezeld dus ik zou hier niet te lang mee doorrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan