Motor naar vol vermogen terug brengen via de gashendel

JuliaJM

Rookie
31 mrt 2023
20
1
Hallo allemaal,

Ik heb een Suzuki gladius 650 die uit buitenland geïmporteerd is.
Deze motor is op kenteken 25kw bij de rdw, nu wil ik het terug naar vol vermogen brengen. Maar helaas kom ik er achter dat de motor niet via de officiële manier terug begrenst is ( via een ECU / CdI unit ), maar via de gashendel. De dealer zegt helaas dat ze hier verder geen ombouw verklaring kunnen krijgen en verder niks kunnen doen.
Weet iemand van jullie of er andere officiële manieren zijn om een ombouw verklaring te krijgen en de motor op vol vermogen terug te kunnen brengen?
 
Een andere ecu door een garage laten zetten het gaat niet, zoals eerder uitgelegd zit er al nu een vol vermogen unit in het. De begrenzing zit er via een andere manier gedaan via gashendel mogelijk of via aftermarket set, geen idee. Maar daarom kan een suzuki dealer geen verklaring doen of andere aanpassingen. Moet via de rdw omdat niet via de officiële manier terug begrensd is.
Maar dat weet de RDW niet.

Andere ECU erin laten zetten met op de bon: ECU vervangen ivm terugdraaien 25kw begrenzing.

Dan heb je je papierwerk voor de RDW.
 
Simpel, wanneer je je motor verzekerd vragen ze altijd de km stand.
Bij schade wordt die weer gevraagd.
Dan heb je de totale km stand, delen door het aantal jaren verzekerd dan heb je gemiddeld p/j.
Nee niet naar de kilometer stand gevraagd afgelopen jaren. En ik hobby er toch een stuk of 3 per jaar doorheen.
Km stand bij aankoop is ook niet bekend. Ik koop nl vrijwel altijd particulier. Nooit een stand geregistreerd dus.
Wel hoeveel ik ga rijden. Door de regel met de meeste motoren weinig dus ik lieg er niet om, maar al deed ik t wel dan nog kunnen ze er niks mee op moment van ongeluk.

Edit: excuus Deputy Duc, jouw reactie stond er nog niet toen ik begon te typen.
 
Maar dat weet de RDW niet.

Andere ECU erin laten zetten met op de bon: ECU vervangen ivm terugdraaien 25kw begrenzing.

Dan heb je je papierwerk voor de RDW.
Lijkt me wel een praktische oplossing als een dealer daaraan wil meewerken, desnoods zeg je dat je het zelf hebt gedaan.
En je zal toch een keer moeten uitzoeken hoe de begrenzing uitgevoerd is wil je het kunnen terugdraaien.
 
Over het algemeen willen invoerders en hun officiële dealers geen enkele moeite doen bij ingevoerde motoren.
Dat heb ik al meerdere keren zelf ondervonden,en ook al van anderen gehoord.
Die motoren zijn niet via hun geleverd,ze hebben er dus niets aan verdient en gaan je dan ook niet helpen.
 
Lijkt me wel een praktische oplossing als een dealer daaraan wil meewerken, desnoods zeg je dat je het zelf hebt gedaan.
En je zal toch een keer moeten uitzoeken hoe de begrenzing uitgevoerd is wil je het kunnen terugdraaien.
De begrenzing is al teruggedraaid als ik het goed heb gelezen.
De vraag gaat over hoe je dat op de papieren aangepast krijgt.
 
Maar waarom wil je de motor op vol vermogen hebben? Als ik het allemaal goed lees bevalt de motor tot nu toe. Is het dan alleen voor afrijden zodat je het A tje heb zonder restricties?
Mischien gaan afrijden wanneer je toe bent aan een nieuwe motor, eventueel met de aanpassingen wat jij wilt.
Anders opzoek gaan naar een motor (laag) met volledig vermogen waarop je kan afrijden bij rijscholen, en dan een dealtje maken.
 
Maar waarom wil je de motor op vol vermogen hebben? Als ik het allemaal goed lees bevalt de motor tot nu toe. Is het dan alleen voor afrijden zodat je het A tje heb zonder restricties?
Mischien gaan afrijden wanneer je toe bent aan een nieuwe motor, eventueel met de aanpassingen wat jij wilt.
Anders opzoek gaan naar een motor (laag) met volledig vermogen waarop je kan afrijden bij rijscholen, en dan een dealtje maken.
1680533621598.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan