Geef ik abs te veel eer?

Degenen die vinden dat ABS op hun motor overbodig is rijden vast een auto zonder ABS en airbags. Misschien heeft hun auto zelfs geen driepuntsgordel, hoewel dat wel erg onwaarschijnlijk is.
Hoogstwaarschijnlijk rijden ze zonder ESP en ASR rond, want die systemen bemoeien zich alleen maar met hun perfecte voertuigbeheersing.

Mocht er wel ABS, ESP, ARS enz. en airbags op zitten: gewoon de zekering eruit trekken en je kunt optimaal van je eigen ingebouwde veiligheidssysteem gebruik maken.
Vooral het deactiveren van airbags scheelt enorm veel geld in geval van een ongeval.
Je dashboard en stuur gaan er immers niet aan!

Benzine-injectie gaat altijd boven carburateurs en contactpuntloze ontstekingen zijn betrouwbaarder, omdat je die wel kunt onderhouden.

Anyway,
ik ben een kind van deze tijd, dus al die moderne ontwikkelingen kan ik wél waarderen.

:Y


Dit is mijn mening. Bedankt voor het lezen ervan.
:)
 
Gelezen maar ik weet nog steeds niet hoe de situatie was, behalve dat er waarschijnlijk diesel in het spel was.

k reed ca 70 km/u toen mijn voorwiel aanvankelijk weg gleed. ( ik denk diesel) Dit kon ik corrigeren maar moest vervolgens terug op eigen rijbaan harder remmen dan gebruikelijk en ik trok met mijn voorwiel een remspoor van drie meter alvorens met een harde smak op het wegdek terecht te komen. Het was droog en zonnig weer. Ik had er bij een goede bandenboer uit Purmerend vrij nieuwe banden omzitten met misschien enkele duizenden km's.

Ik blijf erbij dat er budget abs systemen bestaan die niet betrouwbaar zijn.

En motorrijders die al 24 jaar hun A rijbewijs hebben, en met een gedeukt ego, het falende ABS de schuld geven in plaats van de eigen capaciteiten bestaan ook.... :z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan