Geef Nefom een koekje van eigen deeg!

maar juist nu ze ´de motorrijder´ als pispaaltje gekozen hebben (en zelfs zwaar gemanipuleerde video's maken om zogenaamd hun gelijk te bewijzen) is het vooral afde mensen....
Beste

Bedankt voor je reactie.

De film geeft veel aanleiding tot terechte kritiek. Deze film hebben wij verwijderd.
We beperken ons verder tot de norm waar de Nefom naar streeft. Het is aan de wetgever om uiteindelijk deze norm vast te stellen en te handhaven.

Met vriendelijk groeten,

Initiatiefgroep geluidsoverlast Deventer

8)7
 
m.a.w.: ja, we wisten dat het nep was, maar hoopten dat niemand daar achter zou komen, en hebben het nu om nog meer terechte kritiek te voorkomen, verwijderd.

ja zo ken ik er ook nog wel een paar :(

what's next: ´de NEFOM´ verboden en gerechtelijk ontbonden verklaard. ??
dat zou pas een goede krantenkop zijn! :+
 
Ben je doofff?? Watte?
Alvast het antwoord op de vraag of ik doof ben😇
HE WAT ZEG JE.jpg
 
m.a.w.: ja, we wisten dat het nep was, maar hoopten dat niemand daar achter zou komen, en hebben het nu om nog meer terechte kritiek te voorkomen, verwijderd.

ja zo ken ik er ook nog wel een paar :(

what's next: ´de NEFOM´ verboden en gerechtelijk ontbonden verklaard. ??
dat zou pas een goede krantenkop zijn! :+

Ach onze regering doet al jaren niet anders en komen er ook nog steeds mee weg -O-
 
7B90B115-D3A0-4454-A6C2-75657B6D2BBB.jpeg

Kwam net die gast van nefom op tv met zijn gelul.
De lapzwans zei dat er mensen sterven door het geluid van motoren. Op de vraag of hij mensen wist die erdoor gestorven waren….zeg dan gewoon “nee” lamlul. Wat een zakkenwasser.
Keek ik gelijk even bij de resultaten, wat ik al dacht. Het is een heel klein groepje die ons de zwartepiet wil toespelen.
Zo zie je dat ook het programma 1 vandaag dat soort zeikerds een podium wil geven.
 
Als je maar hard genoeg schreeuwt is er altijd wel iemand die uiteindelijk in de leugen trapt. Al is het bijvoorbeeld omdat het op Facebook stond.
 
Daarentegen, ook de MAG krijgt hierdoor steeds meer bijval én podium voor het nodige tegen"geluid"..

Nog even iets uit eigen werk:
Ik rolde onlangs ook vanaf de dijk Haastrecht binnen (waar de beste man dus woont), notabene met ingeknepen koppeling en muisstille uitlaat. Niemand kon overlast van mij hebben, maar als blikken konden doden.. Je bent bij voorbaat beoordeeld als paria, puur omdat je op twee wielen door het dorp komt. Dát baart me wel zorgen.

Wat hij volgens mij niet beseft is dat als je over het dijkje vanaf Hekendorp komt en naar de provinciale weg richting Gouda wil en niet onnodig over het dijkje verder door wil rijden, je wel door Haastrecht móet!

Maar goed, de tijd zal het leren..
 
Laatst bewerkt:
Daarentegen, ook de MAG krijgt hierdoor steeds meer bijval én podium voor het nodige tegen"geluid"..

Nog even iets uit eigen werk:
Ik rolde onlangs ook vanaf de dijk Haastrecht binnen (waar de beste man dus woont), notabene met ingeknepen koppeling en muisstille uitlaat. Niemand kon overlast van mij hebben, maar als blikken konden doden.. Je bent bij voorbaat beoordeeld als paria, puur omdat je op twee wielen door het dorp komt. Dát baart me wel zorgen.

Wat hij volgens mij niet beseft is dat als je vanaf Hekendorp komt en naar de provinciale weg richting Gouda wil en niet onnodig verder door wil rijden, je wel door Haastrecht móet!

Maar goed, de tijd zal het leren..
Dan rijd je ook nog eens in je eentje en dan nog, wat zuur.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
De Haastrecht tour, binnenkort



"knip.............waarin we noodzakerlijkerwijs meerdere keren Haastrecht aandoen.....knip"
 
De Haastrecht tour, binnenkort



"knip.............waarin we noodzakerlijkerwijs meerdere keren Haastrecht aandoen.....knip"
Ik kom daar vaak met de motor. En ja, je ziet er af en toe wel doden liggen langs de weg. Maar dat komt niet van motorlawaai, die zijn gewoon doodgereden door auto's. Dat is normaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: DvZ
Keek ik gelijk even bij de resultaten, wat ik al dacht. Het is een heel klein groepje die ons de zwartepiet wil toespelen.
Zo zie je dat ook het programma 1 vandaag dat soort zeikerds een podium wil geven.
Dat is tegenwoordig de publieke omroep, althans zo zie ik het. Een handjevol mensen is ergens tegen, laten we zeggen, een traditionele helper van een bisschop die in december langskomt. Dat groepje haal je vanaf september wekelijks, elk jaar weer in talkshows. Deze missie is vrijwel voltooid, dus tijd voor iets anders. Dan is zo’n anti-motorgroepje mooi om mee verder te gaan.
Een omroep die vele, vele miljoenen belastinggeld krijgt en trots was op hun “diversiteitsbokaal”, tsja…

Ik ben wel vóór een publieke omroep waar programma’s vandaan komen die niet per definitie de belangstelling hebben van adverteerders. Waar objectieve journalisten werken, die dingen uitzoeken ipv klakkeloos naroepen.
Het alternatief is een soort US TV systeem. Dus RTL4 en andere tokkie-/campingzenders met vrijwel alleen maar talentenjachten met interessante Engelse namen. Want daar wordt in geadverteerd.
 
Beste

Bedankt voor je reactie.

De film geeft veel aanleiding tot terechte kritiek. Deze film hebben wij verwijderd.
We beperken ons verder tot de norm waar de Nefom naar streeft. Het is aan de wetgever om uiteindelijk deze norm vast te stellen en te handhaven.

Met vriendelijk groeten,

Initiatiefgroep geluidsoverlast Deventer

8)7
Een soortgelijke reactie kreeg ik vorig jaar ook.

Eind vorig jaar stond er hier in het lokale krantje een artikel van iemand die aan de dijk woonde en die ook actie wilde gaan ondernemen, hij zocht via het artikel in het krantje medestanders.

Hij woonde zelf daar nog maar een paar jaar (uiteraard) en het streven was om een geluidsniveau van ik dacht max. 70 dB te bereiken.
Het stuk dijk waar het in dit geval over gaat ishet stuk langs Batenburg, Appeltern, Maasbommel, en Alphen.

Aangezien ik daar graag nog weleens een rondje dijk wil rijden (mijn motor heeft wel een sportdemper maar is gewoon voorzien van een dB killer en maakt minder geluid dan volgens het typeplaatje is toegestaan) heb ik de beste man een mailtje gestuurd om mijn kant van het verhaal toe te lichten.

Ik heb daarin onder andere verteld dat ik het helemaal geen probleem vind dat er gecontroleerd zal gaan worden maar dat ik niet hoop dat de dijk simpelweg voor motorrijders wordt afgesloten omdat er geen mankracht is om te handhaven.
Overigens komen daar ook regelmatig oldtimerclubs of oude brommers met een toertocht daar langs en die produceren dan nog steeds geluidsoverlast en dan laat ik de (sport)auto's met teveel geluid nog even buiten beschouwing.
Ook heb ik aangegeven dat de gemiddelde autoband al ergens rond de 70 dB produceert dus dat zou betekenen dat er eigenlijk alleen nog elektrische voertuigen op de dijk zouden mogen rijden en dat het dus een veel grotere groep betreft dan alleen de motorrijders.

Ik heb daarna wel een reactie teruggekregen maar uiteraard werd er niet inhoudelijk gereageerd (ik ben immers geen medestander) en het enige wat er concreet gezegd werd was dat ze de norm van de NEFOM hanteerden.

Ik ben van mening dat de dijk van iedereen is (ook voor dat stuk weg betaal ik wegenbelasting) en ik mag daar in de zomermaanden graag in de avond even een kort blokje om doen.
Dat er gehandhaafd zou worden is wat mij betreft helemaal prima maar we weten allemaal hoe het zit met de bezetting en afsluiten is dan dus het makkelijkste.
 
Dat is tegenwoordig de publieke omroep, althans zo zie ik het. Een handjevol mensen is ergens tegen, laten we zeggen, een traditionele helper van een bisschop die in december langskomt. Dat groepje haal je vanaf september wekelijks, elk jaar weer in talkshows. Deze missie is vrijwel voltooid, dus tijd voor iets anders. Dan is zo’n anti-motorgroepje mooi om mee verder te gaan.
Een omroep die vele, vele miljoenen belastinggeld krijgt en trots was op hun “diversiteitsbokaal”, tsja…

Ik ben wel vóór een publieke omroep waar programma’s vandaan komen die niet per definitie de belangstelling hebben van adverteerders. Waar objectieve journalisten werken, die dingen uitzoeken ipv klakkeloos naroepen.
Het alternatief is een soort US TV systeem. Dus RTL4 en andere tokkie-/campingzenders met vrijwel alleen maar talentenjachten met interessante Engelse namen. Want daar wordt in geadverteerd.
Als het zo moet, afschaffen die hap.
 
De "norm" van NEFOM.. (70dB! Autobanden alléén al maken meer lawaai. 'T is maar net wáár je gaat meten). Ze hebben zelfs een "factsheet". Niet gebaseerd op (wetenschappelijk) onderzoek of feiten maar zelfverzonnen, met selectief uitgezochte staatjes en doelgericht met hun pijlen gericht op motoren en vooral hun berijders ("motorterreur!"). "Nederlandse Federatie Omgevingslawaai Motorvoertuigen", waarbij 1 soort (motorvoer)tuig(en) wordt gedemoniseerd. Zonder dempers of met herriepijpen rondrijden is niet goed, op dat punt ben ik het met ze eens.
 
De "norm" van NEFOM.. (70dB! Autobanden alléén al maken meer lawaai. 'T is maar net wáár je gaat meten). Ze hebben zelfs een "factsheet". Niet gebaseerd op (wetenschappelijk) onderzoek of feiten maar zelfverzonnen, met selectief uitgezochte staatjes en doelgericht met hun pijlen gericht op motoren en vooral hun berijders ("motorterreur!"). "Nederlandse Federatie Omgevingslawaai Motorvoertuigen", waarbij 1 soort (motorvoer)tuig(en) wordt gedemoniseerd. Zonder dempers of met herriepijpen rondrijden is niet goed, op dat punt ben ik het met ze eens.
Het trieste is dat die mensen iets roepen zonder dat ze over enige kennis van de materie beschikken. Ik heb het eerder gepost: ik heb onlangs met het uitlaten van de hond de dB meter meegenomen en langs de doorgaande 50 km weg hier vlakbij een tijdje gemeten. De auto's komen dan op een afstand van ongeveer 10 meter langs en geen enkele auto haalt minder dan 70 dBA. Het zit al snel tussen 76 en meer dan 90dBA en dat is puur bandenlawaai.

Vroeger waren auto's een stuk lichter en hadden smallere banden en dus maakten minder geluid.

Motorbanden zijn zo goed als onhoorbaar, maar je kan op een motor geen drie of vier geluiddempers kwijt zoals onder een van mijn auto's, die er vier heeft waarvan twee zo groot zijn dat je die al niet eens kwijt zou kunnen op een motor. Dus hoe graag je dat ook zou willen, je krijgt het uitlaatgeluid van een motor nooit op het nivo van een auto.

Dus die eis van 70dB is absoluut niet haalbaar en ook helemaal niet nodig. Als de afstand groter wordt neemt het geluid, geluidsdruk of SPL (sound pressure level) met grote stappen af. Maar gewoon maar wat blijven roepen over iets waar je de ballen verstand van hebt schijnt onder actiegroepen erg populair te zijn.

Laten ze maar eens gaan meten tijdens de pauze van de kleuterschool, naast de speelplaats. Ik denk dat ze zich een ongeluk schrikken als die kleuters meer dan 100dBA halen met hun gegil. Maar daarover zijn geen landelijke actiegroepen en terecht, want die kinderen ga je niet veranderen met je domme regeltjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan