Geen 25kW meer... wat nu???

_Pumba_

MF'er
29 nov 2004
120
0
Ik mag sinds 1 april onbegrenst rijden. Mijn CB500 is nu begrenst en ik wil het zelf weer terug gaan zetten naar (ik geloof) de originele 43 kW.

1. Móet ik dit op het kenteken laten wijzigen om verzekerd rond te rijden.

2. Hoe moet ik dit wijzigen (postkantoor, verzekering?)

3. Heeft dit consequenties voor de hoogte van mijn premie of wordt bij de motorverzekering alleen naar nieuwprijs gekeken?

4. Wat kost het aanpassen van mijn kenteken?

5. Zal mijn moto'tje meer gaan verbruiken. Hij rijdt nu namelijk heerlijk 1 op 20-25 en dat zou ik graag zo houden!
 
1. Je moet dit inderdaad weer op kenteken laten wijzigen.
2. Bij de RDW, hoe dit precies in elkaar steekt als je het zelf doet weet ik niet.
3. Dit verschilt per verzekeraar, bij centraal beheer gaat het om CC en niet kW. Net bij mijn verzerkering gekeken maar volvermogen is 8 euro duurder per maand (KNMV)
4. ?
5. Dat ligt er aan hoe je gaat rijden, als je niet anders gaat rijden lijkt het mij dat hier niets aan veranderd. Maar ik denk dat je toch anders (misschien onbewust) gaat rijden (wat sneller, of wat meer toeren) waardoor het verbruik omhoog gaat.
 
En hoe gaat dit keuren bij RDW precies in z'n werk. Ik heb hier namelijk totaal geen ervaring mee. Lijkt allemaal toch een aardig dure grap (IK HAAT DE -onzinnige- 25 KW REGELING)
 
Ik zou 'm verkopen. Heb je ook die papier rompslomp niet en wat denk je wat beter verkoopt. Een normale CB500 of een CB500 25kw? Ik weet wel zeker dat die laatste beter verkoopt en wel om de doodeenvoudige reden dat iemand met een zwaar rijbewijs niet zo snel een 500cc twin wil, ze willen liever meteen 600cc+ machines hebben.

Verkopen dus en iets anders kopen lijkt mij het slimste. Tenzij je dus gek op je motor bent en het je niet interesseert of je 'm straks als je 'm zat bent snel kan verkopen of er maanden mee moet lopen leuren. Hij is in elk geval als 25kw'er meer waard dan met normaal vol vermogen.
 
1. JA, anders komt het kenteken niet meer overeen met de motor, net zo fout dus als andersom...
2. Zelfde als naar 25 kw, met ombouwgeschrift van je dealer, opsturen naar RDW met je kentekenbewijzen (is mij verteld)
3. Afhankelijk van de verzekeraar, een werkt met vermogen, ander met cc, moet je dus even navragen
4. Kosten voor manuren en materiaal, afhankelijk dus of je nog de ringen heb en hoeveel ringen ze moeten omzetten... Zelf doen kan wel, mag niet volgens mij, je moet namelijk typegoedkeuring weer krijgen van de dealer als ik me niet vergis...
5. hij verbruikt misschien iets meer, hoeft niet, net hoever je je gas open trekt...
 
Mensen wat een ellende weer. Ik wil 'm wel verkopen, maar momenteel heb ik geen geld voor een andere (als ik er op vooruit wil gaan). Enige optie dus is 25kW erop laten zitten en het apparaat afrijden/verkopen zodra ik als arme student zijnde weer wat poen heb...

ai en ik heb er in het begin een paar keer met vol vermogen op gereden en het geluidje dat hij dan gaf boven de 9k revs was echt :9~
dat zal ik dus nooit weer horen...het leven is hard... ;(
 
Als je geen geld hebt voor een andere motor (om er op vooruit te gaan), dan zou ik wel de originele onderdelen erin laten zetten door de dealer, kentekendelen opsturen en er weer een vol vermogen van te maken. Had je wel geld, dan zou ik 'm als 25kw verkopen. Maargoed, ik kan niet in je portomonee kopen, maar als jij zegt geen geld voor iets beters te hebben, dan lekker naar vol vermogen en blazen met die hap ! Houd het 25kw kitje dan achter, dan kan je bij je advertentie nog altijd aangeven dat je het 25kw kitje hebt liggen !
 
Ik mag sinds 1 april onbegrenst rijden. Mijn CB500 is nu begrenst en ik wil het zelf weer terug gaan zetten naar (ik geloof) de originele 43 kW.

1. Móet ik dit op het kenteken laten wijzigen om verzekerd rond te rijden.
Ja, anders klopt je kenteken niet met de motor.
2. Hoe moet ik dit wijzigen (postkantoor, verzekering?)
Brief naar RDW sturen. Wat erin moet staan en bij moet zitten kunnen zij je wel vertellen.
3. Heeft dit consequenties voor de hoogte van mijn premie of wordt bij de motorverzekering alleen naar nieuwprijs gekeken?
Verschilt. maar melden moet je het iig. Als het goed is willen ze namelijk ook het vermogen weten bij verzekeren en dat verandert nu dus.
4. Wat kost het aanpassen van mijn kenteken?
Niet veel heb ik me laten vertellen.
5. Zal mijn moto'tje meer gaan verbruiken. Hij rijdt nu namelijk heerlijk 1 op 20-25 en dat zou ik graag zo houden!
Dat ligt aan jezelf en vooral je gashand.
 
ik heb hetzelfde met mijn kenteken en de verzekering, ik heb het ze gemeld maar het zou niet schelen in de premie omdat die gebasseerd is op de nieuwprijs van toen. wel krijg ik een nieuwe polis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan