Mischien weten jullie iets...
Ik ben druk doende een Kawa LTD 454 (Klaartje a.k.a. Scrap Heap Challenge) van 0 af aan op te bouwen.
Op dit moment ben ik zover dat ik het blok zijn eerste slinger ga geven (helemaal uit elkaar, nieuwe bak erin, zuigerveren enz), maar op de een of andere manier lijk ik geen oliedruk te krijgenAlthans... Ik krijg rood licht op de dash (olielampje dus).
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen/uitzoeken??? Ben er al achter dat het vullen van het oliefilter (zegt meneer Haynes) niet helpt.
Heb je hem al op de startmotor de olie rond laten pompen ? (onsteking eraf)
Het duurt even voor de olieleidingen gevuld zijn.
Frans
heb je niet ergens een uitwendige olieleiding die je iets los kan draaien om te kijken of er wel olie naar boven wordt gepomt ?
Frans
als de motor niet loopt (en dus alleen contact aan staat) brandt er toch altijd een rood lampje
Als ie loopt, brandt dit lampje dan ook nog?
als hij je oliefilter ook nog moet vullen is een seconde of 10 vrij kort, het kan ook wel 15 tot 20 seconden duren
Yep. Ook als-ie loopt. Heb hem maar heel even aan gehad (secondje of 10), lampje blijft branden
Ik vind het maar een vage toestand
Btw: is het normaal dat je een "handvast" vastgezet oliefilter er met grote moeite af kunt krijgen???
Dat zou betekenen dat vuil uit het carter eerst door het blok heen gaat, voordat het in het filter komt. Dat lijkt mij niet logisch?Ik dacht dat de olie via het filter terug in het carter liep.
(bij de mijn tenminste wel)
Frans
Dat zou betekenen dat vuil uit het carter eerst door het blok heen gaat, voordat het in het filter komt. Dat lijkt mij niet logisch?
Daarnaast, als het daar dan verstopt is, zou je in de rest van het systeem (tot aan het filter) juist wel druk moeten hebben en zou het lampje niet gaan branden, toch?