Gehackt account

skynet0315.jpg
 
toch zat je ff mis, en probeert nu onderuit te komen. _O- _O- :W

virus kán hardware kapot maken, ook daarom zei ik dat.
en hoeft maar ff, daarna steek je ze weer terug.

maar blijkt niet te hoeven, ach.... aan de andere kant ben ik niet [meer] iemand die met een sterk statisch geladen voorwerp [stofzuiger] zijn mobo/hardware gaat bewerken.... :') :X

[dat werd me ooit heel erg sterk afgeraden door verschillende mensen op pc-topic, dus zo zie je maar ik luister ook naar anderen] O-) ;)


lees anders bv dit ff, het kan echt vanaf de boot direct in je RAM geladen worden. .
Helpmij.nl!


Het virus waar je naar verwijst nestelde zich in het master boot record op de harddisk en wordt geladen zodra je de computer opnieuw aanzet. Daarna blijft het in ram, maar het blijft op de harddisk te zien, mits je bijvoorbeeld vanaf een schone usb disk boot.

Statische elektriciteit heeft niets met de stofzuiger van doen en zelfs niets met elektriciteit. Met een stofzuiger de kast uitzuigen kan prima. Eventuele onlading van de statisch geladen stofzuigerslang zal altijd via de weg van de minste weerstand gaan, en dus via de kast zelf.

Wel wordt afgeraden om geheugenmodules los in de hand te houden. Dan kan er namelijk ontladi g plaatsvinden op de geheugenmodule en dat kan, in zeer zeldzame gevallen, een te hoge spanning veroorzaken op de gevoelige geheugenchips. De reden dat dit met meer recente modules vaken gebeurt is omdat dese op lagere voltages werken. Hoe lager het voltage, hoe groter de kans dat er schade optreedt.

Dus, je kast kun je lekker lomp uitzuigen met de stofzuiger, maar als je geheugen of andere componenten uit je pc haalt kun je je het beste even ontladen.
 
Het virus waar je naar verwijst nestelde zich in het master boot record op de harddisk en wordt geladen zodra je de computer opnieuw aanzet. Daarna blijft het in ram, maar het blijft op de harddisk te zien, mits je bijvoorbeeld vanaf een schone usb disk boot.

Statische elektriciteit heeft niets met de stofzuiger van doen en zelfs niets met elektriciteit. Met een stofzuiger de kast uitzuigen kan prima. Eventuele onlading van de statisch geladen stofzuigerslang zal altijd via de weg van de minste weerstand gaan, en dus via de kast zelf.

Wel wordt afgeraden om geheugenmodules los in de hand te houden. Dan kan er namelijk ontladi g plaatsvinden op de geheugenmodule en dat kan, in zeer zeldzame gevallen, een te hoge spanning veroorzaken op de gevoelige geheugenchips. De reden dat dit met meer recente modules vaken gebeurt is omdat dese op lagere voltages werken. Hoe lager het voltage, hoe groter de kans dat er schade optreedt.

Dus, je kast kun je lekker lomp uitzuigen met de stofzuiger, maar als je geheugen of andere componenten uit je pc haalt kun je je het beste even ontladen.

je zal het allemaal goed bedoelen ws met deze post... O-)
ik weet ook wel dat statische electriciteit geen echte electriciteit is.
ik ben ook weer niet blond hé. Je kan nooit een keer zeggen dat je nog iets niet snapt/weet op MF, want dan wordt je gelijk neergezet als een totale leek. :') En worden er allerlei zaken uitgelegd die je allang weet, zeg maar 80% van je post.

dat van dat virus weet ik ook, ik heb er al diverse verwijderd voor mensen, ik weet ze altijd weg te krijgen. Nogmaals; ik adviseerde die modules ff los te halen, that's all.
[ook gezien het punt dat er nog gewoon spanning op je mobo staat ondanks deze pc is uitgeschakeld, hoe denk je anders dat het mobo "weet" wat hij met de startknopinput moet doen? >> ik zeg daarom; alle stroom eraf, ook van het mobo zelf. > bij mij staat gewoon spanning op de USB poorten ondanks mijn pc uit staat... :X ]

inderdaad heb je een punt bij die modules met de hand beet te pakken, gezien dat ik zelf erg geladen ben altijd ga ik met een polsbandje mijn kast in.
en heb al diverse pc's gebouwd inmiddels en heb het zelf nog nooit meegemaakt dat er app sneuvelde, gelukkig.

however; je kast uitzuigen met een stofzuiger werd mij iddg heel erg sterk afgeraden door diverse verschillende mensen op pc-topic, die beheren servers/werken voor grote bedrijven/hebben zelf een eigen zaak, of gehad en verlenen service aan klanten in de avonduurtjes. dus die hebben allemaal ongelijk; alleen maar omdat jij toevallig zegt dat je zomaar met een lompe stofzuiger zonder problemen je kast in kunt gaan. :W
Hardware.Info Nederland
het beste is om perslucht te gebruike, die hele dure spuitbussen die ze gebruiken bij servicediensten van bv printers/kopieerapp. Dus wat je hier ziet is dat vooral de bewegingen [met de stofzuiger] ESD opwekken.

Ook waarom ik een stofzuiger niet gebruik is vanwege de fan's, de meeste zullen kapot gaan als je er een vacuum opzet en even 10.000 rpm's gaan draaien, dat vinden die fan's minder prettig> kunnen de lagers kapot van gaan.
mocht je pc aan staan als je dat doet; dan gaat de fan zelf stroom opwekken, afvoeren via je mobo.... :X en gaat die fan sowieso kapot.... -O-
 
Laatst bewerkt:
magoed, dit gaat/begint weer lekker offtopic te gaan.



ben benieuwd hoe het nu met Hans50 is en of alles al opgelost is inmiddels. :W
 
Mensen, ga maar allemaal schuilen, het gaat nu gebeuren, zie Veronica:
skynet0315.jpg
 
Ben overigens ook wel benieuwd hoe het met de topicstarter gaat nu?
 
magoed, dit gaat/begint weer lekker offtopic te gaan.



ben benieuwd hoe het nu met Hans50 is en of alles al opgelost is inmiddels. :W

Nou, ik moet zeggen, onze mod's hebben uitstekend werk verricht. Van MeanBlueMan heb ik enkele IP's gekregen om te achterhalen of die door mij gebruikt zijn geweest en of dat ik daarop niet zelf ingelogd ben geweest, heb nog geen enkel idee hoe ik dat moet uitzoeken....
duderuud heeft de meeste van ''mijn'' reacties op Motormeuk verwijderd, mijn dank is groot jongens !!!
Uiteraard staat er nog het een en ander op MM want ''ik'' ben natuurlijk ook gequote, zal eea uitzoeken en de mensen die ''mij'' gequote hebben verzoeken dit te verwijderen. Het ergste is achter de rug in elk geval.
Verder ben ik enige dagen niet online geweest, mijn ''werk'' PC wilde niet meer op internet, ondanks uitstekende verbinding wilde geen enkele browser ook maar welke pagina dan ook openen. Mijn andere PC's wilde ik liever niet opofferen om te voorkomen dat ik wederom gehacked zou worden, op mijn ''werk'' PC heb ik maar een format c uitgevoerd omdat ik geen enkele andere mogelijkheid zag, ondanks hulpprogramma's en alle toeters en bellen die ik me maar kon bedenken.

Ik bedank iedereen die niet geloofden, of iig ernstige twijfels hadden, dat ik dat werkelijk op MM geschreven had. Verder heb ik er over gedacht of ik boos of rancuneus zou moeten zijn jegens iedereen die me heeft aangevallen op MM en degenen die me hebben afgefakkeld hebben op MF in het verwijderde topic over ''mij''. Daar kan ik kort over zijn. ABSOLUUT NIET. Dit waren logische reacties op hetgeen ''ik'' geschreven heb, niemand gaat er van uit dat dit afkomstig is van een totaal onbekende die dit onder de naam van een gehackte user schrijft. Ik had denk ik, nee, weet ik zeker, hetzelfde gereageerd. Degenen die ook in dit topic hilarisch lacherig hebben gereageerd plaats ik onder een andere noemer.
Ben wel boos op die hacker natuurlijk, die heeft onder mijn naam de meest ''leuke'' dingen op MM geplaatst. Van de andere kant heeft hij me wel laten zien hoe kwetsbaar het hele internet is en dat die muur om je heen constant bewaakt moet worden om te voorkomen dat iemand er een bres in slaat...
 
Laatst bewerkt:
De Admins hebben iedereen uitgelogd. Iedereen moet nu dus opnieuw inloggen.
Hopelijk is hiermee het probleem opgelost.
Ah, was het daarom?

@Hans

De bijdragen die ik van jou heb gelezen overtuigen mij van een serieuze neiging foutloos Nederlands te moeten (maar vooral ook te kúnnen) schrijven. Ikzelf heb die neiging ook. Al is het maar omdat ik er niet van hou om op schrijf- en taalfouten betrapt te kunnen worden. De bijdragen die daarentegen door jouw "alter-ego" geplaatst zijn getuigen meer van een puberale actie waarbij een soort van SMS-taal gehanteerd wordt en waarbij stijl-, schrijf-, taal- en spelfouten er niet toe doen. Om over interpunctie nog maar te zwijgen.

Om het simpel te houden: mensen die geregeld op MF vertoeven en een beetje rationeel kunnen denken zullen, net als ik, direct in de gaten gehad hebben dat de geplaatste reacties niet van jou afkomstig kónden zijn.
 
Ah, was het daarom?

@Hans

De bijdragen die ik van jou heb gelezen overtuigen mij van een serieuze neiging foutloos Nederlands te moeten (maar vooral ook te kúnnen) schrijven. Ikzelf heb die neiging ook. Al is het maar omdat ik er niet van hou om op schrijf- en taalfouten betrapt te kunnen worden. De bijdragen die daarentegen door jouw "alter-ego" geplaatst zijn getuigen meer van een puberale actie waarbij een soort van SMS-taal gehanteerd wordt en waarbij stijl-, schrijf-, taal- en spelfouten er niet toe doen. Om over interpunctie nog maar te zwijgen.

Om het simpel te houden: mensen die geregeld op MF vertoeven en een beetje rationeel kunnen denken zullen, net als ik, direct in de gaten gehad hebben dat de geplaatste reacties niet van jou afkomstig kónden zijn.


Je hebt helemaal gelijk, de teksten van Hans' alter ego getuigden niet van al teveel taalgevoel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan