Gejank vs Geroffel

Gejank of Geroffel

  • Gejank

    Stemmen: 76 41,8%
  • Geroffel

    Stemmen: 106 58,2%

  • Totaal aantal stemmers
    182
Nog iets wat ik van een 2 pitter mooier vind: Wanneer een 4 in lijn vanaf de andere kant komt meerijdend met het verkeer hoor je hem bijna nooit. Een dikke Twin als in een VTR of Duc hoor (en voel) je altijd.
 
4 in lijn graag. En niet alleen omdat ik ook zo eentje heb.

Ik vindt persoonlijk tijdens de SBK ook de Ducs op een gegeven moment saai worden. Van die Petronas 4-2-3 uitlaat kan ik maar geen genoeg krijgen!
Zijn die dingen ook gewoon te koop????

Sluit ik me helemaal bij aan ,dat geluid van die petronasies is echt :P
 
Ronald(nc30kerel) geef maar toe, stiekum wil je wel een V-twin :P ... je ziet vanzelf het spreekwoordelijke licht wel.

Maar een 500cc 4-in-1 lijn 2-takt is ook geweldig! *D
 
Guzzi V8 :}

Redman Honda 6 cylinder lijn (2-tact) :}

Het meest woeste geluid ooit gehoord (op CD) BRM 1.5 liter 16 cylinder +compressor
(een auto, maar toch).

En al dit moois is meer dan 40 jaar oud!
Die CD wil ik ook!!!!! Heb je hem nog liggen? Als je een kopietje wilt/kunt maken, (of aankoopadres opgeven), dan gaarne berichtje naar marco apestaartje ooijer punt en-el. Bij voorbaat dank!

Overigens: als ik moet kiezen tussen tegenwoordige motoren, dan het liefst een Aprilia V-twin. Klinkt bij elk toerental goed. M'n nieuwe R1 pas vanaf 5000tpm. Maar daar valt nog een mouw aan te passen ;) . Iemand tips voor uitlaten? Ik denk aan een Akra, maar het hoeft niet per se een legale pijp te zijn.

Ik zal op de motorrai eens gaan rondkijken wat er te koop is, maar als iemand voor die tijd een tip heeft, dan houdt ik me van harte aanbevolen.
 
beneden de 999cc een vierpitter. 1000cc moet gewoon stampen, niet gillen. })
 
Zie link onderin m'n post O-)
Heb dus ook niet gevote :P

Maar vind het geluid van een oudere 4-cilinder met zo'n korte laser uitlaat met spaghetti bochten ook :9~
 
Laatst bewerkt:
Als het maar open dempers heeft :9~

Als ik moet kiezen dan toch maar 'n 4-cilinder die 'm door z'n versnellingen heen laat huilen. Maar voor elke andere fiets draai ik ook m'n blikraampje gewoon open ;)
 
Ik rijd V-twin, maar die roffelt toch echt niet hoor. Gillen doet ie wel als de toerenteller het rode gebied in duikt. :]
Maar om op de vraag te beantwoorden -> doe maar die lekkere roffel.
Je hebt duidelijk nog nooit lange tijd (>1,5 uur) op een gillende motor gezeten zo te horen (ik wel, 't was uit pure noodzaak) en dat gaat knap vervelen.
Nadeel van de jankende motoren is dat het nooit (per definitie) legaal is. Zelfs die van mij is behalve op de autobahn na de 3e versnelling overal hoogst illegaal. Met (dikke 4takt) V-twin kun je ook bij minder illegale snelheden genieten van je geluid.

(Past trouwens een 600cc V-twin in een RGV frame? :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan