GEJAT wederom in Nijmegen: mijn BMW K1200RS

Lokmotor ergens neer zetten, dan de dieven in de kraag vatten (wel onherkenbaar uiteraard) en met een klauwhamer even allebei de handjes kapot tikken.
Wel zo tikken dat er niet veel meer van te maken valt, en niet zeiken dat de gemeenschap er voor op draait dan, want dan doen we nu ook al.
Klauwhamer? Gewoon starten en lekkere burnout doen op de borstkastjes
 
:Y Yup, daar zou ik echt wel vrolijk van worden en daar schaam ik me niets voor.
Nee, als die gasten dan iets naars overkomt dan heb ik daar echt geen medelijden mee.

Je blijft gewoon met je poten van andermans spullen af. Simpel.

Dat de materiële/financiële schade verzekerd is doet daar niets aan af. Of wil je zeggen dat omdat iets verzekerd is het geoorloofd is om dat te stelen, of dat je dat gelaten moet accepteren...

Ga lekker zieltjes bekeren in Nigeria :W

Mijn inbreng in dit topic was inderdaad een moralistische.

Als je zo maar ongeremd wraak zou kunnen nemen of een rechtssysteem hebt dat daar in voorziet, krijg je natuurlijk op een bepaald moment, hoe dan ook, daar zelf op onaangename wijze mee te maken. Ik dacht dat dit ondertussen algemeen bekend was, maar daar vergis ik me blijkbaar in.

Daarnaast bespeur ik in een flink aantal reacties een hoog barpraat gehalte. Hoe stel je je een concrete wraakactie dan voor? Wel eens aan de risico’s gedacht? En de consequenties? En als je zo’n dief te pakken hebt, en het durft en kan, ben je dan in staat om zelf die gruweldaden uit te voeren die ik als gepaste straffen beschreven zie?

Ik spreek echter wel uit ervaring.

Ik heb wel eens hardhandig mijn gestolen motorjack teruggeëist omdat ik het durfde en kon. Maar ik heb daar totaal geen genoegdoening aan ontleend. Ondanks de omstandigheden dat deze dief hoogst waarschijnlijk ook een groot geldbedrag van mijn vriendin had gestolen, een strafblad had, dat de politie geen zin had om er zich verder mee bezig te houden en ik mijn baan verloor door mijn actie.
 
En als jij vindt dat een bepaalde groep mensen "geen nut heeft voor de samenleving", dan mogen ze worden geelimineerd?

Heb je ook wel eens over je eigen nut voor de samenleving nagedacht en daar consequenties aan verbonden?

raar om over NUT van het dievengilde te praten terwijl het NUT van deze BMW eigenaar die deze motor eerlijk betaald heeft je niet intreseert..???
u behoort dan waarschijnlijk tot de politiek correcten van Nederland die onze wetgeving zo vermolmd hebben dat deze alleen geldt voor de hardwerkende burgers in onze samenleving.
het tuig wat schijt aan deze wetten heeft wordt er het beste door beschermd.
wat mij betreft zijn deze lui vogelvrij en heeft elke burger het recht om z,n spullen met bruut geweld te verdedigen.
""the right of the people to keep on bear arms"" ;)
 
raar om over NUT van het dievengilde te praten terwijl het NUT van deze BMW eigenaar die deze motor eerlijk betaald heeft je niet intreseert..???
u behoort dan waarschijnlijk tot de politiek correcten van Nederland die onze wetgeving zo vermolmd hebben dat deze alleen geldt voor de hardwerkende burgers in onze samenleving.
het tuig wat schijt aan deze wetten heeft wordt er het beste door beschermd.
wat mij betreft zijn deze lui vogelvrij en heeft elke burger het recht om z,n spullen met bruut geweld te verdedigen.
""the right of the people to keep on bear arms"" ;)

Ik behoor juist tot een groep die met overmacht en wapens de bestaande orde heeft gehandhaafd (in het buitenland) en daar tot het inzicht is gekomen dat met bruut geweld verdedigen niet altijd de juiste actie is.
 
Laatst bewerkt:
Haha, ach de ergste frustratie is inmiddels wel een beetje geweken. Denk dat je inderdaad moet oppassen met het spelen van eigen rechter, hoe aantrekkelijk mij dat gisteren nog leek. Je gaat je zelf een hoop verwijten maken: was ik maar naar beneden gelopen, had ik maar beter opgelet dan had ik... Noem maar op. Daar wordt je niet beter van, dit soort klootzakken hou je gewoon en daar doe je bar weinig tegen.

Daargelaten dat als die lui de rest van hun leven met een schroeiend geval van herpes voort moeten ik daar geen moment slaap van zal gaan missen...
 
Haha, ach de ergste frustratie is inmiddels wel een beetje geweken. Denk dat je inderdaad moet oppassen met het spelen van eigen rechter, hoe aantrekkelijk mij dat gisteren nog leek. Je gaat je zelf een hoop verwijten maken: was ik maar naar beneden gelopen, had ik maar beter opgelet dan had ik... Noem maar op. Daar wordt je niet beter van, dit soort klootzakken hou je gewoon en daar doe je bar weinig tegen.

Daargelaten dat als die lui de rest van hun leven met een schroeiend geval van herpes voort moeten ik daar geen moment slaap van zal gaan missen...

;)
 
Sterkte met het verlies. Mijn blade is dikke maand terug ook uit Nijmegen gejat, weet hoe het voelt.

Ik zal m'n ogen open houden voor je bmw, maar vrees het ergste. Ze hebben laatst een paar (kn)apen opgepakt in Arnhem, maar die hadden geen gestolen Nijmeegse motoren in bezit.
 
Iedere keer als ik zoiets lees krijg ik gewoon kippenvel.

Ik hoop voor je dat je goed verzekerd bent en dat ze niet moeilijk doen.

Wat betreft je gevoel voor wraak kan ik goed begrijpen, ooit heb ik ook iemand na gezeten die mijn autoradio als de zijne beschouwde.
Op dat moment ben je kwaad en maakt het je niet uit wat eventuele gevolgen voor jou kunnen zijn, het enige wat je wilt is die gast(en) te pakken krijgen.

Helaas heeft het dan vaak meer gevolgen voor jezelf dan voor de dief !
Ben maar blij dat het niet zover gekomen is.
De wet is wat dat betreft helaas een beetje erg scheef.
 
Laatst bewerkt:
Mijn inbreng in dit topic was inderdaad een moralistische.

Als je zo maar ongeremd wraak zou kunnen nemen of een rechtssysteem hebt dat daar in voorziet, krijg je natuurlijk op een bepaald moment, hoe dan ook, daar zelf op onaangename wijze mee te maken. Ik dacht dat dit ondertussen algemeen bekend was, maar daar vergis ik me blijkbaar in.

Daarnaast bespeur ik in een flink aantal reacties een hoog barpraat gehalte. Hoe stel je je een concrete wraakactie dan voor? Wel eens aan de risico’s gedacht? En de consequenties? En als je zo’n dief te pakken hebt, en het durft en kan, ben je dan in staat om zelf die gruweldaden uit te voeren die ik als gepaste straffen beschreven zie?

Ik spreek echter wel uit ervaring.

Ik heb wel eens hardhandig mijn gestolen motorjack teruggeëist omdat ik het durfde en kon. Maar ik heb daar totaal geen genoegdoening aan ontleend. Ondanks de omstandigheden dat deze dief hoogst waarschijnlijk ook een groot geldbedrag van mijn vriendin had gestolen, een strafblad had, dat de politie geen zin had om er zich verder mee bezig te houden en ik mijn baan verloor door mijn actie.

Als je een systeem hebt, waarin je eigen rechter mag spelen dan krijg je daar uiteraard zelf ook mee te maken. En dat willen we geen van allen. Toch respect voor je aktie, ondanks dat het niet goed uitpakte.

Echter begrijp ik het gevoel van veel mensen heel goed, dat men het beu is dat spullen gewoonweg ongestoord gejat kunnen worden. Het is gewoon een gevoel van onmacht, dat ontstaat omdat onze overheden er gewoon geen f.ck aan doen!

Blijkbaar vindt men het belangrijker om boetes uit te delen wat inkomsten oplevert. Boeventuig opsporen kost blijkbaar geld en daar ligt de prioriteit niet. Hoe lakser onze overheden worden, hoe meer kans je hebt dat meer mensen wel degelijk voor eigen rechter gaan spelen.
 
Thanks voor de steun!

Heb last van fantoompijnen. Als ik op m'n werk zit kijk ik uit gewoonte altijd even uit het raam naar m'n beemer, nu zoek tevergeefs. Als het even droog, denk ik nog er kan nu even gereden worden, maar een tel later: oh ja, motor gejat, gaat dus niet. Als je 's ochtends op staat ben je het een miliseconde vergeten en dan herinner je het weer: k*t, motor is gejat. Van die kleine dingen...

Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met het afwikkelen van de schade met centraal beheer? Binnenkort moet ik een afspraak maken de de schadeexpert begrijp ik...
 
Schopje en ongeloofelijk dat er sinds mijn posting alweer VIER M-F motoren gestolen zijn. We zijn nog geen week verder...
 
idd, 'tis ************ :( :( |(

denk dat er in het buitenland aardige cadeautjes gaan gegeven worden deze kerst :X :( :(


heb al paar dagen tweedehands sites hier in B zitten afstruinen ivm jouw en de andere motoren van MF hier, maar niets... zou me ook zeer verwonderen in belgië eigenlijk, want hier ligt 't toch allemaal op z'n kont...


maar blijven proberen, je weet nooit..
 
Thanks! Werd op Marktplaats wel e.e.a. aangeboden aan onderdelen voor de K1200, maar zag dat het aangeboden "kontje" oranje knipperlichten had en geen witte, zoals de mijne. Zal wel van een andere donor af komen.
 
Als je een systeem hebt, waarin je eigen rechter mag spelen dan krijg je daar uiteraard zelf ook mee te maken. En dat willen we geen van allen. Toch respect voor je aktie, ondanks dat het niet goed uitpakte.

Echter begrijp ik het gevoel van veel mensen heel goed, dat men het beu is dat spullen gewoonweg ongestoord gejat kunnen worden. Het is gewoon een gevoel van onmacht, dat ontstaat omdat onze overheden er gewoon geen f.ck aan doen!

Blijkbaar vindt men het belangrijker om boetes uit te delen wat inkomsten oplevert. Boeventuig opsporen kost blijkbaar geld en daar ligt de prioriteit niet. Hoe lakser onze overheden worden, hoe meer kans je hebt dat meer mensen wel degelijk voor eigen rechter gaan spelen.

Natuurlijk begrijp ook ik het gevoel van diegenen die in dit topic harde actie tegen boeventuig voorstaan. Uiteraard vind ik de situatie klote voor TS. En vind ik, met velen, dat de politie/justitie best veel strenger mag optreden. Maar wat ik eigenlijk probeerde te zeggen, is dat ik het vreselijk vond om die jongen die mijn jack aan had een knal voor zijn kop te geven. Dat maakte voor mij niets goed (behalve dan dat ik mijn jasje sneller terugkreeg).
 
Thanks! Werd op Marktplaats wel e.e.a. aangeboden aan onderdelen voor de K1200, maar zag dat het aangeboden "kontje" oranje knipperlichten had en geen witte, zoals de mijne. Zal wel van een andere donor af komen.

Wil je niet ontmoedigen, maar ben bang dat je motor al lang ergens in Oost-Europa is. Het is gewoon ongelooflijk shit dat ze niet van je spullen af kunnen blijven. Het enige wat wij als motor bezitters kunnen doen, is als we het kunnen veroorloven ervoor zorgen dat we goed verzekerd zijn.

In ieder geval veel sterkte met de nasleep van dit gezeik.
 
Aanhoudingen na poging diefstal motor
Nijmegen, 01-12-2009 • In de nacht van maandag op dinsdag kreeg de politie een melding dat twee mannen bezig waren om een motor te stelen vanaf de Groenestraat.

Agenten die snel naar de Groenestraat reden zagen daar inderdaad twee mannen die aan een motor aan het rommelen waren. Bij het zien van de politie gingen ze er snel vandoor. Bij het zoeken naar de verdachten zijn meerder politie-eenheden ingezet. Daarbij is ook een politiehond gebruikt.
Uiteindelijk kon een 23-jarige Nijmegenaar op de Willemsweg worden aangehouden. De tweede verdachte, een 19-jarige inwoner van Lunteren, is op de Jan Luykenstraat aangehouden.
Beide verdachten zijn ingesloten. De eigenaar van de motor deed aangifte van poging tot diefstal.
(03)

Bron: http://www.politie.nl/gelderland-zuid/nieuws/091201aanhoudingennapogingdiefstalmotor.asp


Hoop dat hiermee een einde is gekomen aan de vele diefstallen hier in Nijmegen. En dat motor forummers waarvan de motor hier gejat is wat meer duidelijkheid kunnen krijgen over wat er met hun motor is gebeurd (als deze daders achter meer diefstallen zaten natuurlijk).
 
toch blij dat we een hele snelle mechel hebben.
die ligt maar een meter of 5 van de fiets af , zijn ze
niet blij mee die gasten.
en als de hond met ze klaar is ,mag ik dan nog?
 
Aanhoudingen na poging diefstal motor
Nijmegen, 01-12-2009 • In de nacht van maandag op dinsdag kreeg de politie een melding dat twee mannen bezig waren om een motor te stelen vanaf de Groenestraat.

Agenten die snel naar de Groenestraat reden zagen daar inderdaad twee mannen die aan een motor aan het rommelen waren. Bij het zien van de politie gingen ze er snel vandoor. Bij het zoeken naar de verdachten zijn meerder politie-eenheden ingezet. Daarbij is ook een politiehond gebruikt.
Uiteindelijk kon een 23-jarige Nijmegenaar op de Willemsweg worden aangehouden. De tweede verdachte, een 19-jarige inwoner van Lunteren, is op de Jan Luykenstraat aangehouden.
Beide verdachten zijn ingesloten. De eigenaar van de motor deed aangifte van poging tot diefstal.
(03)

Bron: http://www.politie.nl/gelderland-zuid/nieuws/091201aanhoudingennapogingdiefstalmotor.asp


Hoop dat hiermee een einde is gekomen aan de vele diefstallen hier in Nijmegen. En dat motor forummers waarvan de motor hier gejat is wat meer duidelijkheid kunnen krijgen over wat er met hun motor is gebeurd (als deze daders achter meer diefstallen zaten natuurlijk).


Dat zou het mooiste sinterklaaskado ooit zijn. Ik durf er niet in te geloven.
 
Godverdomme zeg... dat is er weer eentje :( Ik woon zo'n 50 meter bij je vandaan en kwam er ongeveer dagelijks langs als ik naar de C1000 ging. Ik zei twee weken geleden nog tegen mijn huisgenoot... "ik zou 'm zo niet meer buiten durven zetten in Nijmegen". Helaas voor jou heb ik gelijk gekregen -O- Succes ermee!
 
Laatst bewerkt:
Had je geen mogelijkheid om 'm achter het huis te zetten (kan je situatie zo even niet goed voor de geest halen)? Niet dat je motor dan niet gestolen kon worden... of dat ik je ergens van probeer te beschuldigen, maar dan stond ie in ieder geval uit het zicht en was er toch weer een extra obstakel. Ik laat die van mij iig niet te lang meer buiten staan als ik ermee heb gereden.

Het is inmiddels ook wel duidelijk dat ze niet voor de eerste de beste motoren gaan in Nijmegen. De gestolen motoren die ik op dit forum heb gezien zijn toch allemaal redelijk nieuwe, bijzondere of gewoon hele mooie machines.
 
Ja, ik had hem achter kunnen zetten en als ik een paar dagen niet reed dan deed ik dat meestal ook. Het is nogal een gedoe (past allemaal net, de koffers moeten eraf en ik kan achter in de tuin alleen weer keren na honderd keer steken). Maar er zit voor m'n volgende motor niets anders op ben ik bang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan