geluid van motoren is te luid

dat figuur woont waarschijnlijk in een 600.000 euro villa met 2 grote bmws voor de deur waarmee ie andere van de weg afdrukt en zoekt nog iets om over te zeiken.

Als jeje aan die paar seconde geluidsoverlast ergerd dan ben je echt aan het zoeken.


...best erg hoor als je veel geld in je getunede M6's hebt geinvesteerd en dan volledig zoek gereden wordt door elke motorfiets die lekker aan het toeren is :Y

We komen ze hier ieder weekend weer tegen op de bergpassen, die dure rijdende chiccanes. Leuk om er een tijdje achter te blijven rijden en ze op te jagen. En dan, op het moment dat ze het idee hebben je toch voor te kunnen blijven, ze volledig zoek te rijden op het bochtige gedeelte :W Dat doet pijn he...
 
...best erg hoor als je veel geld in je getunede M6's hebt geinvesteerd en dan volledig zoek gereden wordt door elke motorfiets die lekker aan het toeren is :Y

We komen ze hier ieder weekend weer tegen op de bergpassen, die dure rijdende chiccanes. Leuk om er een tijdje achter te blijven rijden en ze op te jagen. En dan, op het moment dat ze het idee hebben je toch voor te kunnen blijven, ze volledig zoek te rijden op het bochtige gedeelte :W Dat doet pijn he...

hahaha idd misschien is dat gewoon zijn probleem.

Ik snap ook niet waarom ie loopt te zeiken als ie vanuit zwitserland schrijft
 
Laatst bewerkt:
Nog een indicator welke duidelijk maakt dat het gehoor van
mensen de laatste tijd steeds slechter gaat.

Voor experimenten vallen steeds minder proefpersonen te vinden
die 'voldoende gezond' zijn omdat ze ook een bepaald vermogen
moeten hebben om goed te kunnen horen. Als ze vóór een test al
gehoorbeschadiging hebben kun je achteraf nooit gegronde
uitspraken doen of een eventuele beschadiging door een test komt
of juist niet.

Waar ik persoonlijk het meeste last van heb is Harley rijders
die écht zwaar (en natuurlijk wel gaaf) klinken. Als ze echter
naast je (je hebt je autoraam tijdens het rijden in dit weer
wel eens open) hard optrekken, heb je écht wel even 110 dB
gevoeld (als het niet meer is)

Mijn mening: doe het niet in een wijk, of als mensen direct langs
de weg staan, en er dus last van kunnen hebben.

Blabla echt zo'n normen en waarden gelul weer :W
 
het zwaartse vergrijp , is een lawaaipijp B|

full


http://rapidshare.de/files/22764432/Z1000MUIS.wmv.html
:P
 
Laatst bewerkt:
heerlijk geluid mijn bos uitlaat natuurlijk wel zonder de DB killer (zie attachment)




full
 
Laatst bewerkt:
niet zeuren die mensen moet maar eens met een fluisterstille gaan rijden door de spits in en rondom a'dam wens hem succes

duurt geen week en dan ligt ie op zijn muil !

natuurlijk zit ie er niet alleen daarvoor op O-)

Ik woon in een flat in een vrij rustige wijk, er is zelf iemand in de flat die het zo mooi vind dat ie blijft staan kijken tot ik weg ben :?

Mijn grootste fan is mijn Oma (ver in de 80) hoe harder hoe beter ! alleen die sjoppers niet die vind ze niet mooi.
2 takt vind ze mooi om dat het zo lekker ruikt *O*

Dus in zaandam vrouw van in de 80 die haar nek verdraait om te kijken gaarne extra gas !

zal wel komen omdat mijn opa vroeger coureur 50 cc was *O*
 
Soms vind ik het wel echt overdreven.. mooie zware brom van een uitlaat of een wat hoger jankgeluid bij het optrekken kan ik echt wel waarderen.. maar als ik zelf rondrijd en er iemand bij me in de buurt rijd en ik kan m'n eigen toeren vd motor niet meer horen vind ik het wel erg irritant.
ofwel.. herrie moet mogen, maar een grens mag wel getrokken worden..

:]
 
Motoren??
Die scootertjes moeten ze eens aanpakken!
Die hoor ik hier al van verre aankomen, en heel ver in de verte weer verdwijnen. Dat is takke herrie. En dan kunnen ze hun gas ook nog niet vast houden...
Motor gebrul is als goede muziek!
:^

En dat gashandje van de gemiddelde scooterrijder mag ook wel afgesteld worden B|
 
Lekker hypocriete mensen weer hier zeg, C Janssen heeft een goed punt. Gelul over loud pipes safe lifes. Tuurlijk horen de mensen je aankomen maar dat is niet de reden waarom een groot deel van de rijders een dikke pijp eronder heeft hangen. Het gaat puur om het posen, niets meer en niets minder. Je kunt natuurlijk niet aankomen met je standaard dempers als je vriendjes een dikke brul eronder hebben hangen :z

Als C Janssen niet mag klagen, klagen jullie dan ook niet meer over de mensen die hartje zomer in t-shirt en korte broek rijden? Mooi, kunnen we verder :W
 
in de krant (telegraaf) van zaterdag 15-07-06 een bericht

"Lawaaimakers

wanneer opent onze politie eindelijk het offensief tegen die motorrijdende 'hufters' die keer op keer vól gas door de geluidsbarriére gaan.
Dat is écht een grof schandaal! De samenleving zou dit niet langer moeten tolereren.
Met wat extra inspanning zijn deze lawaaimakers gemakkelijk op te sporen.
De zwitsers hebben daarvoor sinds jaar en dag een speciale brigade 'de bruit' (geluid) voor.
overtreders zijn verplicht zich binnen een week te melden om het geluid van hun machines te laten nameten en bij recidive (op persoon, niet op kenteken) volgt inbeslagname van de motor.
Laat de politie een meldnummer openen. Wij nemen het kenteken wel op. Helaas helpt alleen dit soort maatregelen. Dit tuig is niet gevoelig voor een normale terechtwijzing en reageert bijna altijd gewelddadig.

ondertekend door C Janssen uit Lausanne (zwitserland)

:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z
 
ik vind open uitlaat ook mooi klinken maar het moet gewoon niet TEhard.
ik woon langs een doorgaande weg waar best veel motoren rijden maar sommige maken echt een herrie.

maar in nederland worden ze ook streng op geluid.
deze zomer gaan ze in mijn omgeving extra optreden tegen geluid overlast en ze zijn streng. geen waarschuwing,hup papieren inleveren en naar de keuring :(

 
in de krant (telegraaf) van zaterdag 15-07-06 een bericht

"Lawaaimakers

wanneer opent onze politie eindelijk het offensief tegen die motorrijdende 'hufters' die keer op keer vól gas door de geluidsbarriére gaan.
Dat is écht een grof schandaal! De samenleving zou dit niet langer moeten tolereren.
Met wat extra inspanning zijn deze lawaaimakers gemakkelijk op te sporen.
De zwitsers hebben daarvoor sinds jaar en dag een speciale brigade 'de bruit' (geluid) voor.
overtreders zijn verplicht zich binnen een week te melden om het geluid van hun machines te laten nameten en bij recidive (op persoon, niet op kenteken) volgt inbeslagname van de motor.
Laat de politie een meldnummer openen. Wij nemen het kenteken wel op. Helaas helpt alleen dit soort maatregelen. Dit tuig is niet gevoelig voor een normale terechtwijzing en reageert bijna altijd gewelddadig.

ondertekend door C Janssen uit Lausanne (zwitserland)


wat moeten we nou met deze begichten, laat het eens horen mede MFers

Deze azijnpisser woont kennelijk in Zwitserland, waar het allemaal zo goed is geregeld....
Laat hij daar vooral blijven en ons niet lastig vallen met dit soort gelul.

Ik zou trouwens wel eens willen weten in wat voor auto hij rondrijdt....
Als dat dan een grote is, of zo'n aso-jeep, kunnen we lekker gaan vitten op de sloten brandstof die zo'n ding verstookt.......
 
Lekker hypocriete mensen weer hier zeg, C Janssen heeft een goed punt. Gelul over loud pipes safe lifes. Tuurlijk horen de mensen je aankomen maar dat is niet de reden waarom een groot deel van de rijders een dikke pijp eronder heeft hangen. Het gaat puur om het posen, niets meer en niets minder. Je kunt natuurlijk niet aankomen met je standaard dempers als je vriendjes een dikke brul eronder hebben hangen :z

Als C Janssen niet mag klagen, klagen jullie dan ook niet meer over de mensen die hartje zomer in t-shirt en korte broek rijden? Mooi, kunnen we verder :W
hier in de buurt zijn ook een paar dijkjes verboden voor motoren omdat een paar gasten daar hun circuit van hadden gemaakt en die zelfde gasten zeuren daar nog over ook :r :( |(
 
Ten eerste vraag ik me af waarom een zwitser zich druk maakt over geluidsoverlast in Nederland?

Maar daarnaast moet ik hem wel gelijk geven. Er is een categorie motorrijders die denkt "hoe luider hoe beter" daarbij voorbijgaand aan het feit dat zij anderen veel overlast bezorgen. En de gedachte dat men maar even last heeft van die ene te harde uitlaat klopt niet, want even later komt de volgende weer langs ...
Een moderne supersport mag wat mij betreft best een harder geluid maken dan hoe ze nu vaak af-fabriek worden afgeleverd, maar er zijn grenzen.

'Loud pipes irritate people' en dan krijg je dit soort berichten waar uiteindelijk alle motorrijders de dupe van worden.


helemaal mee eens.


wie met lawaaipijpen rijdt doet dat vrijwillig en zonder reden. en m.i. ook niet echt voor zichzelf, zelf draagt de berijder gehoorbescherming en bovendien, het contante lawaai maakt dat je het niet meer als lawaai ervaart.

gewoon asociaal dus en schadelijk voor alle motorrijders

van mij mag de politie dus idd keihard optreden tegen teveel lawaai. geen medelijden mee. als zo'n motor in beslag wordt genomen en vernietigd wordt heb ik daar geen last van. mogelijk blijven de dijkjes dan nog beschikbaar om lekker motor te rijden.



(ff over het bekende loud pipes save lifes cliche.... kijk een om je heen. het zijn de weekend rijders die lawaai maken en de woon-werk rijders die met over het algemeen standaard pijpen door de file rijden.)

 
Lekker hypocriete mensen weer hier zeg, C Janssen heeft een goed punt. Gelul over loud pipes safe lifes. Tuurlijk horen de mensen je aankomen maar dat is niet de reden waarom een groot deel van de rijders een dikke pijp eronder heeft hangen. Het gaat puur om het posen, niets meer en niets minder. Je kunt natuurlijk niet aankomen met je standaard dempers als je vriendjes een dikke brul eronder hebben hangen :z

Als C Janssen niet mag klagen, klagen jullie dan ook niet meer over de mensen die hartje zomer in t-shirt en korte broek rijden? Mooi, kunnen we verder :W
Neem jij het ff op voor dat ouwe zeikwijf :Z Die bandit van je ziet er trouwens ook niet bepaald standaard uit.
 
Neem jij het ff op voor dat ouwe zeikwijf :Z Die bandit van je ziet er trouwens ook niet bepaald standaard uit.


Ik neem het niet op voor dat ouwe zeikwijf, ik had gewoon ff zin om tegengas te geven zonder nuances in deze poel van hypocrisie
blahblah.gif


En dan zitten er ook nog types tussen die meteen naar anderen gaan wijzen. Dat zijn de ergsten 'maar die scooterrijders dan ...'. Meester, hij begon! ;(

smileflush.gif
 
in de krant (telegraaf) van zaterdag 15-07-06 een bericht


wanneer opent onze politie eindelijk het offensief tegen die motorrijdende 'hufters' die keer op keer vól gas door de geluidsbarriére gaan.
Dat is écht een grof schandaal! De samenleving zou dit niet langer moeten tolereren.
Met wat extra inspanning zijn deze lawaaimakers gemakkelijk op te sporen.
De zwitsers hebben daarvoor sinds jaar en dag een speciale brigade 'de bruit' (geluid) voor.
overtreders zijn verplicht zich binnen een week te melden om het geluid van hun machines te laten nameten en bij recidive (op persoon, niet op kenteken) volgt inbeslagname van de motor.
Laat de politie een meldnummer openen. Wij nemen het kenteken wel op. Helaas helpt alleen dit soort maatregelen. Dit tuig is niet gevoelig voor een normale terechtwijzing en reageert bijna altijd gewelddadig.
De strekking van het verhaal is me wel duidelijk, maar let eens op de algemeenheden en aannames.

eindelijk, keer op keer, vol gas, IS een grof schandaal (alsof het een bewezen feit is), tuig, bijna altijd geweldadig.
Ook mooi: "de samenleving zou dit niet langer moeten tolereren", alsof motorrijders geen deel van de samenleving zijn!

Zelden zo'n goed beargumenteerd en onderbouwd verhaal gelezen, NOT.
Gewoon negeren lijkt me het beste, en de schrijver/ster van dit stukje moet maar gewoon in Zwitserland blijven. (wel jammer voor dat mooie land)
 
Iedereen zal wel gelijk hebben zeker,motoren maken teveel lawaai en rijden te hard,kerkklokken maken teveel onnodige herrie,politiekers vullen teveel hun zakken,wetsdienaars zeiken teveel en lopen rond in een storend plunje,sommigen vinden het nodig bommen te gooien,nog anderen fikken dure auto's af ...........
.............Als we maar kontent zijn en kunnen zuipen,fretten en hoeren.
 
beter herrie dan zo'n stofzuiger geluid, wat kan mij het schelen wat anderen ervan vinden. 's anchts rijd ik laag in de toeren de woonwijk binnen en overdag gaat het gas lekker open ze moeten niet zeiken
 
in de krant (telegraaf) van zaterdag 15-07-06 een bericht

"Lawaaimakers

wanneer opent onze politie eindelijk het offensief tegen die motorrijdende 'hufters' die keer op keer vól gas door de geluidsbarriére gaan.
Dat is écht een grof schandaal! De samenleving zou dit niet langer moeten tolereren.
Met wat extra inspanning zijn deze lawaaimakers gemakkelijk op te sporen.
De zwitsers hebben daarvoor sinds jaar en dag een speciale brigade 'de bruit' (geluid) voor.
overtreders zijn verplicht zich binnen een week te melden om het geluid van hun machines te laten nameten en bij recidive (op persoon, niet op kenteken) volgt inbeslagname van de motor.
Laat de politie een meldnummer openen. Wij nemen het kenteken wel op. Helaas helpt alleen dit soort maatregelen. Dit tuig is niet gevoelig voor een normale terechtwijzing en reageert bijna altijd gewelddadig.

ondertekend door C Janssen uit Lausanne (zwitserland)


wat moeten we nou met deze begichten, laat het eens horen mede MFers

Jammer dat er nog steeds mensen zijn die de wereld naar hun ideaalbeeld willen vormen, geen respect/waardering hebben voor andere ideeën, totaal niet bereid zijn ook maar enig ongemak te verdragen en hun ideeën zelfs op politiek niveau willen opleggen aan anderen. Doet me aan een bepaalde geschiedenisles denken.
 
Jammer dat er nog steeds mensen zijn die de wereld naar hun ideaalbeeld willen vormen, geen respect/waardering hebben voor andere ideeën, totaal niet bereid zijn ook maar enig ongemak te verdragen en hun ideeën zelfs op politiek niveau willen opleggen aan anderen. Doet me aan een bepaalde geschiedenisles denken.
O,ik dacht je hebt het over Hitler ;) ,maar je hebt wel gelijk,als een ieder zich eens lekker met hem zelf bezig hield en niet altijd z'n medemens na wijst zou er ook minder wrevel zijn,toevallig laatst een Arrow pijp gekocht,maar rij hoofdzakelijk met de dB-killer d'r in,mooi acceptabbel geluidje voor iedereen,met EC-keur :Y ,trouwens zelf woon ik aan een doorgaande weg ri.recreatiegebied/strand,het meeste "last"waar ik evt.van zo kunnen hebben zijn de uitlaatgassen van koekblikkers wanneer de brug ff verderop open staat,en van die opgeschoten koekblikkers die naar het vrouwelijk schoon ,die zich op de fiets voortbewegen,toooooooeeeeeeetttttterrren :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan